Ik zal me even voorstellen want ik ben nieuw op dit forum. Ik ben Ingrid en heb een lapjespoes van 4 jaar oud, Lisa en een Noorse boskater van 2,5 jaar oud, Setzer.
Verder heb ik nog 2 cairnterriers van 13 jaar oud en 2 konijnen. Een heel gezellig huishouden waar alle dieren bij elkaar lopen en t goed kunnen vinden met elkaar, tot vorige week

Setzer heeft een half jaar geleden Lisa voor t eerst aangevallen nadat zij een muis had gevangen. Hoop gegil en gekrijs en hij had 2 handen vol met haar bij haar uitgetrokken.
Daarna was er 2 dagen nog wat onrust (Lisa accepteerde hem niet meer in haar buurt) maar heb t een tijdje goed begeleid en toen ging t weer goed. Tot vorige week Lisa weer een muis ving. Setzer hield eerst nog afstand en ik wilde m oppakken om een vechtpartij te voorkomen. Dat ging niet want hij begon als een kleine gremlin tegen me te blazen. Vervolgens viel hij aan. Ik een pan water over de katten heen gegooid (tip van DA), geen resultaat.
Bij tweede poging liet hij los en heb ik hem met mij voet de schuur in gedreven. Lisa zat inmiddels verstopt achter een tuinstoel. Lisa binnen gehaald, had wat wondjes en was erg geschrokken. Heel de tuin lag vol met haren van haar. Uur later Setzer uit de schuur gehaald, meneer was weer gekalmeert en liep weer vrolijk te kletsen en te purren.
Mijn gedachte was om de katten dan voortaan maar om en om in de tuin te laten, probleem opgelost. Maar helaas. Een dag later binnen rent Lisa de trap op en Setzer vliegt er achter aan en valt haar weer aan

Ik heb zojuist de dierenarts gepsroken of het zin heeft om Setzer te laten castereren maar hij zegt dat hij hier wel wat rustiger van zou worden maar dat dit het gedrag niet op gaat lossen.
Mijn dieren zijn echt alles voor mij en ik ben ten einde raad.
Bedankt voor het lezen van mijn verhaal en ik hoop dat iemand tips voor me heeft?
Groetjes,
Ingrid