Kat gestrest buiten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Lucje
Kitten

Kat gestrest buiten

Bericht door Lucje »

Hallo kattenliefhebbers

Mijn liever kater jinx wil naar buiten... Dit kan hij...
Via het dakterras gaat hij de brandtrap af naar de onder verdiepingen
Daar gaat hij... Onderbreking mauw mauww hij staat voor de deur ...daar gaat hij ongeveer een uur naar beneden kijken naar een witte kat van de buurman.. Hij kan niet naar deze kat toe..dit komt omdat mijn buurman dat niet wil en de tuin heeft afgezet...wat vinden jullie hier van is dit zielig? Moet ik hem binnen houden? Als ik naar hem toe loop schiet hij in de stres en word hij super kwaat :evil: op mij dat hij niet naar de witte kat kan...
Roest
Huiskat
Huiskat

Re: Kat gestrest buiten

Bericht door Roest »

Geen probleem van maken zou ik zeggen. Je kat is nieuwsgierig. Dat zou hij vast ook zijn als je buurman een voliere met vogeltjes had. Of jij een aquarium met visjes. Hij zal zoeken naar manieren erbij te kunnen en als dat niet lukt zal hij de situatie accepteren zoals het is. Als hij niet bij die witte kat kan komen wordt dat in zijn wereld gewoon "de kat waar ik niet bij kan komen" - zonder daar verder emoties aan te verbinden. De nieuwsgierigheid neemt dan ook vanzelf af.
Als jij er geen probleem van maakt is er geen probleem. ;-)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Verstandige buurman heb jij. Zo kan zijn kat veilig buiten zonder gevaren van verkeer, vergif, kattenhaters enz. En niemand heeft last van zijn kat.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Adriana

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
wat dacht je ervan om een katzelvriendje m/v voor Jinx er bij te nemen? dat is blijkbaar geen solokat en hij blijkt behoefte te hebben aan contact met soortgenoten... zal je buurman ook wel kunnen waarderen denk ik.. want het zou kunnen dat de aandacht van Jinx behoorlijk wat stress veroorzaakt bij Witje..
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Klinkt mij ook in de oren, dat jouw Jinx een maatje mist. Ik raad je aan om op zoek te gaan naar een gezellig (gecastreerd) mannetje rond zijn leeftijd. Wedden dat hij minder gefrusteerd zal reageren op de kat van de buurman!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Yep, heel herkenbaar. Ons Snickje reageerde ook vrij heftig op zijn katten buren van mijn schoonouders.
Sinds zijn vriendin Bounty erbij is, is hij uiterst vriendelijk.
Zijn castratie zal daarbij ook veel uit hebben gemaakt.
shaaneson
Kitten

Bericht door shaaneson »

wat dacht je ervan om een katzelvriendje m/v voor Jinx er bij te nemen?
Adriana

Bericht door Adriana »

lucje is vanaf 30 september 's avonds (eerste bericht) niet meer op het kattenforum geweest...
dus hoeven we verder ook weinig moeite meer te doen..
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Misschien denkt Lucje wel dat hij/zij een bericht krijgt als er iets wordt gepost op zijn/haar topic, dat denken meer mensen. Bovendien is het nog maar een week geleden. Beetje kort door de bocht om dan meteen te denken geen moeite meer te hoeven doen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie