Hoe leer ik mijn kitten uit een bakje te eten?
Hoe leer ik mijn kitten uit een bakje te eten?
Laatst hebben wij een 4 weken oude kitten in de tuin gevonden, zonder moeder, en we hebben besloten haar te houden. Maar nu is ze ongeveer 5 weken oud en willen we haar uit een bakje leren eten, zodat ze nu ook over kan gaan op iets vaster voedsel. We proberen het eerst met een schoteltje, maar dit werkt niet, want ze wilt maar niks oplikken. Hoe moeten we haar leren om de melk op te likken uit een bakje, en later vaster kattenvoedsel?
- mittenslief
- Tijger
Re: Hoe leer ik mijn kitten uit een bakje te eten?
hoe voer je haar nu dan met flesje of spuitje?? een kat gaat vanzelf wel drinken uit een bakje als ze daar aan toe is, dat moet je niet forceren...maar nu met 5 weken kan je wel kittenmousse met melk mengen en zeker al de babybrokjes van Royal Canin neerzetten en natuurlijk een bakje water....al aan ontwormen gedacht?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
we voeren haar nu met een flesje. Ik zal het eens proberen met kittenmouse gemengd met melk.
Ben benieuwd, want het is wel makkelijker als ze binnenkort zelf wat eet.
En ja, met ontwormen zijn we ook vorige week meteen maar begonnen.
We waren helemaal niet van plan om een kat te nemen, maar nu we deze kitten uit de tuin hebben geplukt zijn we helemaal om.
Ben benieuwd, want het is wel makkelijker als ze binnenkort zelf wat eet.
En ja, met ontwormen zijn we ook vorige week meteen maar begonnen.
We waren helemaal niet van plan om een kat te nemen, maar nu we deze kitten uit de tuin hebben geplukt zijn we helemaal om.
- mittenslief
- Tijger
ja ik weet er alles van...ik vang kittens op voor het plaatselijke asiel en elke keer ben ik ook weer flieft op die kleine hummels....maar ik vindt het ook weer prima als ze naar hun nieuwe baasjes gaan...hier gaan de kittens tussen de 4 en 5 weken meestal wel zelf eten hoor...en brokjes eten ze vaak wat later maar er zijn er ook wel bij die met 5 weken al brokjes eten...is ze al zindelijk?
Ze begint de kattenbak nu al wel te snappen, ze kan er al zelf in en uit lopen, al ziet dat er erg klungelig uit. Ze weet dat ze niet in haar mand moet plassen, maar naar de kattenbak lopen heeft ze soms nog niet alle begrip voor.
Maar dan zullen we maar afwachten of ze zelf gaat eten uit een bakje! Gewoon blijven neerzetten dus?
Maar dan zullen we maar afwachten of ze zelf gaat eten uit een bakje! Gewoon blijven neerzetten dus?
- mittenslief
- Tijger
ik zet altijd een paar kleine doosjes neer met wat houtkorrels erin en ja gewoon blijven proberen met eten
- eveline1982
- Tijger
De ene kitten eet al met 4 weken van een schoteltje de andere wil met 6 weken het liefste nog de fles. Ik raad je voor de zindelijkheids training aan om een aantal kitten-kattenbakjes te halen. En die een beetje her en der neer zetten. Op deze leeftijd kunnen ze nog niet lang hun ontlasting ophouden, en dan is de gang naar de kattenbak best wel groot als je aan de andere kant van de kamer aan het spelen bent 

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)