kat heeel aanhankelijk na 8 dagen sterilisatie!!
-
- Tijger
Re: kat heeel aanhankelijk na 8 dagen sterilisatie!!
Dar plassen kan ook zijn omdat ze toen niet geholpen was
en mis mist ze haar moeder/vriendje en schreeuwt dus om jullie aandacht
ook al is ze geholpen toen ze niet krols was ze is t wel geweest en dat kan voor problemen zorgen
en mis mist ze haar moeder/vriendje en schreeuwt dus om jullie aandacht
ook al is ze geholpen toen ze niet krols was ze is t wel geweest en dat kan voor problemen zorgen
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
[quote="Dinky"]
De moeder plaste ook op bepaalde plaatsten. Het is mijn kat.. ik kan ze moeilijk wegdoen. Maar daar gaat het niet om mensen. Ik kom niet op deze forum om het wildplassen, dat al lang gedaan is. Maar om het feit dat ze 's nachts miauwt en veel aandacht vraagt.
De moeder plaste ook op bepaalde plaatsten. Het is mijn kat.. ik kan ze moeilijk wegdoen. Maar daar gaat het niet om mensen. Ik kom niet op deze forum om het wildplassen, dat al lang gedaan is. Maar om het feit dat ze 's nachts miauwt en veel aandacht vraagt.
-
- Tijger
Ja en daar is touch antwoord opgegeven?
Het is t PROBEREN waard toch
kat miauwt mis niet meer kat v gelukkig jullie goede nachtrust jullie gelukkig
Het is t PROBEREN waard toch
kat miauwt mis niet meer kat v gelukkig jullie goede nachtrust jullie gelukkig
Als de TS daar geen behoefte aan heeft is het ook niet leuk voor het tweede katje, TS moet daar wel 100% achterstaan.
Het gedrag kán overgaan (en dat is gewoon een kwestie van geduld), maar het kan ook blijven omdat ze nu eenmaal vaker krols is geweest. Theoretisch gezien kan er ook een medische oorzaak van het gedrag zijn. Je kan altijd je dierenarts bellen om raad, dat kost niets.
Het gedrag kán overgaan (en dat is gewoon een kwestie van geduld), maar het kan ook blijven omdat ze nu eenmaal vaker krols is geweest. Theoretisch gezien kan er ook een medische oorzaak van het gedrag zijn. Je kan altijd je dierenarts bellen om raad, dat kost niets.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
-
- Tijger
Maar uit ervaring
ik had er ook absoluut geen behoefte aan en mijn vriend helemaal niet
maar toch geprobeerd
nu is iedereen gelukkig wij kunnen weer slapen en houden net zoveel van de tweede
ik had er ook absoluut geen behoefte aan en mijn vriend helemaal niet
maar toch geprobeerd
nu is iedereen gelukkig wij kunnen weer slapen en houden net zoveel van de tweede
Ik weet het, heb er zelf ook drie.
Maar als TS er geen zorg voor wil/kan dragen (financieel gezien bijvoorbeeld...) dan lijkt me een tweede kat geen goed idee.

Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Maaike
-
- Tijger
Dat is zo,,
maar het c hoeft niet veel meer te kosten of ze mmoeten wat mankeren
mja ik hou erover op
ik kan Alleen mijn ervaring vertellen en wat ik DENK dat zou helpen
maar het c hoeft niet veel meer te kosten of ze mmoeten wat mankeren
mja ik hou erover op
ik kan Alleen mijn ervaring vertellen en wat ik DENK dat zou helpen
- eveline1982
- Tijger
Het wildplassen wat ze voorheen deed kan duiden op stress omdat ze bij mamma zat, dit gaat nl vaak niet goed. De mensen proberen je uit te leggen, dat je ,een maatje voor haar, niet naast je neer hoeft te leggen ivm dat ze weer misschien gaat wildplassen. Er is in haar korte leventje veel gebeurd, verhuizen, ineens een solo poes geworden en na zware periodes van krols zijn nu een sterilisatie/castratie. Dat valt niet rauw op het dak. Een maatje kan wonderen verrichten, en zorgen dat je poes zich weer wat gelukkiger gaat voelen. Wij mensen kunnen ook niet zonder andere mensen, en dat geldt eigenlijk ook voor katten, wat uitzonderingen daar gelaten.
Mocht het, om wat voor reden dan ook, echt niet lukken om er een maatje bij te nemen de volgende tips. Zorg dat ze, voor het slapen gaan, voldoende aandacht heeft gehad en daag haar lekker uit met spelen. Zorg dat ze moe en voldaan is. Er is heel leuk denkspeelgoed te vinden op zooplus.nl. Dit kan je bijv neer zetten, vlak voor je naar bed gaat als afleiding. Wat lekkere snoepjes erin en madam kan zich lekker uitleven. Je zou ook, voor het slapen gaan wat valeriaandruppeltjes op een zakdoekje kunnen doen. Flink wapperen (het ruikt niet echt lekker voor ons) en hopelijk komt ze er wat tot rust van.
Ik denk echt dat het gedrag uit onzekerheid voorkomt. En helaas kunnen karakters erg veranderen als ze al eens krols zijn geweest en daarna pas worden geholpen. Ik wens je veel succes, en als bovenstaande niet werkt hoop ik dat je haar een lief maatje gunt, die zeker is van zichzelf zodat ze zich daaraan kan optrekken.
Mocht het, om wat voor reden dan ook, echt niet lukken om er een maatje bij te nemen de volgende tips. Zorg dat ze, voor het slapen gaan, voldoende aandacht heeft gehad en daag haar lekker uit met spelen. Zorg dat ze moe en voldaan is. Er is heel leuk denkspeelgoed te vinden op zooplus.nl. Dit kan je bijv neer zetten, vlak voor je naar bed gaat als afleiding. Wat lekkere snoepjes erin en madam kan zich lekker uitleven. Je zou ook, voor het slapen gaan wat valeriaandruppeltjes op een zakdoekje kunnen doen. Flink wapperen (het ruikt niet echt lekker voor ons) en hopelijk komt ze er wat tot rust van.
Ik denk echt dat het gedrag uit onzekerheid voorkomt. En helaas kunnen karakters erg veranderen als ze al eens krols zijn geweest en daarna pas worden geholpen. Ik wens je veel succes, en als bovenstaande niet werkt hoop ik dat je haar een lief maatje gunt, die zeker is van zichzelf zodat ze zich daaraan kan optrekken.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
-
- Tijger
Zelfs als he probeert wat jij zegt Eveline hoeft t niet goed te gaan
gizmo had voerbal zo leeg
Spelen had geeb zin
wou gewoon graag bij ons zijn
en terecht
Dus niet bij iedereen helpt dat
Probeer eerst wat Eveline zegt en anders misschien toch f goed nadenken
gizmo had voerbal zo leeg
Spelen had geeb zin
wou gewoon graag bij ons zijn
en terecht
Dus niet bij iedereen helpt dat
Probeer eerst wat Eveline zegt en anders misschien toch f goed nadenken
Jij geeft aan dat wildplassen uit het verleden reden is om geen tweede te nemen, ik geef aan dat de moeder de reden kan zijn geweest.Sofie1990 schreef:
Ik geef aan dat het over kan gaan als je haar op de slaapkamer laat omdat ze dan niet alleen is waarop jij aangeeft dat het geen optie is omdat je vriend dat niet wilt.
Er worden dus zeker wel mogelijke oplossingen aangedragen

bedankt eveline, hier ben ik al veel mee geholpeneveline1982 schreef:Het wildplassen wat ze voorheen deed kan duiden op stress omdat ze bij mamma zat, dit gaat nl vaak niet goed. De mensen proberen je uit te leggen, dat je ,een maatje voor haar, niet naast je neer hoeft te leggen ivm dat ze weer misschien gaat wildplassen. Er is in haar korte leventje veel gebeurd, verhuizen, ineens een solo poes geworden en na zware periodes van krols zijn nu een sterilisatie/castratie. Dat valt niet rauw op het dak. Een maatje kan wonderen verrichten, en zorgen dat je poes zich weer wat gelukkiger gaat voelen. Wij mensen kunnen ook niet zonder andere mensen, en dat geldt eigenlijk ook voor katten, wat uitzonderingen daar gelaten.

groetjes
- eveline1982
- Tijger
Een hondje is geen kat natuurlijk, en die 2 hebben een heel andere manier van communiceren. Maar eerlijk is eerlijk, mijn poes zat eerst ook solo en die was/is de beste maatjes met mijn dog. Ze slaapt lekker bij hem, en toen ze beide nog jong waren speelde ze wat af. Mijn buurvrouw heeft een klein hondje van nu 2 jaar en toen zij een kitten bij mij uit de opvang haalde (ca 6 maanden geleden), waren die 2 binnen no time verzot op elkaar. Waar Boedha gaat, gaat vossie en andersom. Maar jouw poes is natuurlijk wel al wat ouder. Ik heb het hier over puppies en kittens, dus of dat echt goed gaat bij jou, durf ik echt niet te zeggen. 2 van mijn katten zijn dol op mijn honden, maar 1 poes wil niet echt iets van ze weten. Ze is niet bang (meer) maar heeft ook niks met ze, zij was ca 9 maanden toen ze hier kwam. Dus het word wel moeilijker, om een volwassen kat leuk te matchen met een hond(je).
Ik zou de speelkwartiertjes wat verplaatsen naar de avond. Lekker knuffelen op de bank, en spelen. Zodat ze voldaan is, als jullie naar bed gaan.
Ik zou de speelkwartiertjes wat verplaatsen naar de avond. Lekker knuffelen op de bank, en spelen. Zodat ze voldaan is, als jullie naar bed gaan.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Vervelend dat jij er geen behoefte aan hebt maar gaat het ook niet om welke behoefte jouw kat heeft?Ze is eenzaam, ze mag niet op de slaapkamer maar er komt ook geen soortgenootje bij. Jouw vriend is in je leven gekomen (en dat is fijn) en kat is verhuisd naar de 2e plek.Sofie1990 schreef:Een 2de kat zijn meer zorgen. Heb ik momenteel geen behoefte aan. En van mij mag ze op de slaapkamer. Vind het niet erg, maar men vriend wilt het absoluut niet.
Sorry Sofie1990, maar ik heb het idee dat jij jezelf behoorlijk tegenspreekt.
Eerst zeg je dat je het financieel moeilijk hebt en daarom een dierenarts had die de castratie goedkoop uitvoerde en nu begin je plotseling over een hondje erbij nemen.
Net alsof een hondje geen geld kost.
En waarom wel een hondje erbij maar geen andere kat?
Je zegt dat een 2e kat erbij meer zorgen zijn maar een hond erbij kan ook meer zorgen betekenen.
Ik begrijp jouw redenering eigenlijk niet.
En aangezien je kat eerder in je leven was dan je huidige vriend zou ik de kat op de 1e plaats zetten en niet de vriend.
En de kat dus wel op de slaapkamer laten als ze dat graag wil.
Eerst zeg je dat je het financieel moeilijk hebt en daarom een dierenarts had die de castratie goedkoop uitvoerde en nu begin je plotseling over een hondje erbij nemen.
Net alsof een hondje geen geld kost.
En waarom wel een hondje erbij maar geen andere kat?
Je zegt dat een 2e kat erbij meer zorgen zijn maar een hond erbij kan ook meer zorgen betekenen.
Ik begrijp jouw redenering eigenlijk niet.
En aangezien je kat eerder in je leven was dan je huidige vriend zou ik de kat op de 1e plaats zetten en niet de vriend.

En de kat dus wel op de slaapkamer laten als ze dat graag wil.
-
- Tijger
Nou Marja dat vind ik nou ook
een hond is medisch gezien zelfs nog duurder
ik snap er ook geen fluit meer van
zorgen is bulkshit en geld ook want hondje kan er wel komen
een hond is medisch gezien zelfs nog duurder
ik snap er ook geen fluit meer van
zorgen is bulkshit en geld ook want hondje kan er wel komen