kat heeel aanhankelijk na 8 dagen sterilisatie!!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Sofie1990
Kitten

kat heeel aanhankelijk na 8 dagen sterilisatie!!

Bericht door Sofie1990 »

Hallo,

Ik heb al zoveel proberen opzoeken op het internet. Maar niet echt oplossingen gevonden. Mijn poes is 1jaar en 5 maanden ongeveer en is de 13de (september) gesteriliseerd. Het was altijd een hele lieve brave kat.(met soms haar deugenietenstreekjes).
maar 8 dagen na de sterilisatie begon ze 2 dagen lang 's nachts te miauwen aan de deur. Mijn vriend heeft liever niet dat dat de kat bij ons ligt, maar dat vond ze hiervoor niet erg. En nu vraagt ze heel veel aandacht. Ze komt constant bij mij liggen en miauwt voor aandacht, 's nachts miauwen aan de deur en zelfs aan de raam, wc-rollen kapot bijten, zand uit bloempotten doen,... het lijkt erop dat ze verveeld is... ik zie het niet zitten om nog een kat in huis te nemen. Wij worden uiteraard hier ook slechtgezind van, omdat we slecht slapen. :eeh:
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Re: kat heeel aanhankelijk na 8 dagen sterilisatie!!

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Hai
ik vind zowiezo dat ze te kat geholpen is
is daar een reden voor?
En toch is dit denk ik gedrag van een kat die alleen is opgegroeid en dat je dat nu merkt in gedrag
ik denk niet x dat t te laat is voor een vriendje uit t asiel
dasr heb je terug breng garantie vaak
het geeft jullie dan wel meer rust....
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Te laat geholpen is
sorry telefoon
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Het gedrag zou voort kunnen komen uit het feit dat je haar erg laat hebt laten castreren. Was ze krols?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Klinkt alsof ze 's nachts in elk geval eenzaam is.
Wanneer je geen tweede kat wil en haar niet op de slaapkamer wil hebben zou ik niet weten wat voor andere oplossing er nog is ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Sofie1990
Kitten

Bericht door Sofie1990 »

Gizmobritsekorthaar schreef:Hai
ik vind zowiezo dat ze te kat geholpen is
is daar een reden voor?
En toch is dit denk ik gedrag van een kat die alleen is opgegroeid en dat je dat nu merkt in gedrag
ik denk niet x dat t te laat is voor een vriendje uit t asiel
dasr heb je terug breng garantie vaak
het geeft jullie dan wel meer rust....
Ja de reden is omdat ik niet veel centjes had en ze zat altijd binnen. Dus zwanger kon ze niet worden.
De kat is niet alleen opgegroeid, een tijdje trug zat ze bij haar moeder. Maar ik ging met men ex uiteen en nam mijn kat mee, na enkele dagen was ze het al gewoon. En ik ben bang als ik een 2de kat in huis neem dat er weer overal op geplast wordt.
Sofie1990
Kitten

Bericht door Sofie1990 »

Ms Maaike schreef:Het gedrag zou voort kunnen komen uit het feit dat je haar erg laat hebt laten castreren. Was ze krols?
Ja ze was heel krols, en dit kwam meer en meer voor. Heel irritant. De laatste maanden kon ze ook op het balkon, maar ik was bang dat ze dan toch eventueel zwanger kon worden. Dus heb ze laten steriliseren.
Sofie1990
Kitten

Bericht door Sofie1990 »

Dinky schreef:Klinkt alsof ze 's nachts in elk geval eenzaam is.
Wanneer je geen tweede kat wil en haar niet op de slaapkamer wil hebben zou ik niet weten wat voor andere oplossing er nog is ;-)
Een 2de kat zijn meer zorgen. Heb ik momenteel geen behoefte aan. En van mij mag ze op de slaapkamer. Vind het niet erg, maar men vriend wilt het absoluut niet.
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Ik bedoelde eigenlijk te vragen of ze krols was op het moment van castreren. Blijft mij overigens toch een raadsel dat mensen ineens wel geld hebben als iets irritant wordt.
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Sofie1990
Kitten

Bericht door Sofie1990 »

[quote="Ms Maaike"]

euh pardon??

ze is trouwens "gesteriliseerd"! en nee ik heb niet plots ineens genoeg geld. Ik heb een dierenarts gevonden die het goedkoop deed. En ik vond het al vanaf het begin irritant. Ik vraag niet om commentaar, maar om raad! Op het moment dat ze gesteriliseerd was, was ze NIET krols.
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Het is castratie; eileiders en eierstokken worden namelijk weggehaald en niet afgebonden zoals bij sterilisatie. ;)

Tja, commentaar kun je verwachten als je een poes onnodig krols laat worden. Je had namelijk ook eerder je best kunnen doen een goedkope dierenarts te vinden. Op dit forum komen in de eerste plaats kattenliefhebbers die dierwelzijn hoog in het vaandel hebben. Krols zijn is een enorme aanslag op het kattenlichaam en vergt veel van de conditie van de kat, vandaar mijn opmerking over geld.
Maaike

artemis
Panter
Panter

Bericht door artemis »

Sofie1990 schreef: En ik ben bang als ik een 2de kat in huis neem dat er weer overal op geplast wordt.
Dat gebeurt normaal niet. Wel is het zo dat open poezen die geregeld krols zijn onzindelijk kunnen worden en gaan plassen op dingen als bed, sofa, kleding, stapeltje was, ed. Misschien heb je zoiets meegemaakt?

En ja, poezen worden tegenwoordig meestal gecastreerd en niet gesteriliseerd.
Castratie = wegnemen van
Sterilisatie = afbinden van
Sofie1990
Kitten

Bericht door Sofie1990 »

Volgens de dierenarts was het een sterilisatie.. maar maakt voor mij niet uit. Het gaat om de manier van reactie. Ik ben goed voor mijn kat, en dat is wat telt! Iedereen zorgt anders voor zijn dier. Ik kan ze voor hetzelfde geld gewoon ergens droppen omdat ik er geen geld of tijd in wil steken!!

@ Artemis.. Ja had het een tijdje meegemaakt toen ze nog bij haar mama was. Ze deden dit alle 2.. nu ze alleen is, heeft ze dit nooit meer gedaan.
Sofie1990
Kitten

Bericht door Sofie1990 »

Dat gebeurt normaal niet. Wel is het zo dat open poezen die geregeld krols zijn onzindelijk kunnen worden en gaan plassen op dingen als bed, sofa, kleding, stapeltje was, ed. Misschien heb je zoiets meegemaakt?

En ja, poezen worden tegenwoordig meestal gecastreerd en niet gesteriliseerd.
Castratie = wegnemen van
Sterilisatie = afbinden van[/quote]

Ja had het een tijdje geleden meegemaakt toen ze nog bij haar mama was. Ze deden dit alle 2.. nu ze alleen is, heeft ze dit nooit meer gedaan
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Wel eens bedacht dat het in de natuur normaal is dat het jong het nest verlaat en dat als dit niet gebeurd dit stress op kan leveren (met als gevolg wildplassen)? Dat dit niets te maken heeft met het feit meerdere katten te hebben?

In de volksmond wordt het inderdaad sterilisatie genoemd maar feitelijk/technisch is er sprake van castratie ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie