Hier even een baasje die wat pep-talk kan gebruiken hihi. We hebben thuis 2 poezen, één van 13 jaar die angstig is voor alles wat ze niet kent en een vrolijke, lieve maar ook behoorlijk sullige poes van ongeveer 4 jaar. Ze leven sinds een jaar of 2 samen bij ons en dat gaat redelijk doordat de jongste poes ontzag heeft voor de oudste en haar meestal ontwijkt. Soms spelen ze samen maar dan is de jongste poes meestal het 'leidend voorwerp'

De jongste poes wordt steeds rustiger doordat ze hele dag met een oude, slapende poes woont en dat vonden we best zielig worden, ze speelt ook steeds minder. We denken dus al lange tijd aan een vriendje voor erbij. We hebben het ooit geprobeerd met een kater (heb ik ook over geschreven hier), maar dat ging echt niet omdat hij de dames de hele dag opjaagde. Maar we vonden toch echt dat er een keer een poesje bij kon/moest.
En dus hebben we na heel lang nadenken en zoeken sinds het weekend een poesje er bij. Ze wordt ongeveer 1 jaar en een paar maanden geschat en is gevonden, gedumpt met haar kittens (kittens zaten in dichtgeplakte doos, wat hebben je toch gekken rondlopen!). Na op te zijn gevangen bij geweldig lieve mensen was ze nu klaar om herplaatst te worden en dat is dus bij ons.
Het is een echt mensenpoesje, heel gezellig en aanhankelijk. Maar het blijkt dat ze ook behoorlijk druk is (lijkt wel of ze haar eigen kittentijd inhaalt). We houden haar 's nacht nog apart en overdag proberen we er zoveel mogelijk bij te zijn (hebbben haar eerste dag ook apart gehouden en introduceren ze nu geleidelijk). Maar omdat ze nogal ontstuimig is, raakt onze mutsenclub nogal over de kook

Het nieuwe poesje is een echte ondeugende stuiterbal (ik denk dat dat ook nog de opwinding is van al het nieuws wat ze nu meemaakt) en dus hebben we onze handen vol om dit alles te begeleiden. Het gaat gelukkig beter dan toen met die kater, maar ergens zit dat scenario toch nog in mijn hoofd en ben ik bang dat het misschien niet goedkomt en zo. Mijn partner zegt dat het gewoon de tijd nodig heeft, dus dat probeer ik telkens tegen mezelf te zeggen.
Tja, ik voel me ook beschermend naar onze oudere poezen maar gun ook de jongste poes dat ze goed kan wennen. We hebben er zelf voor gekozen, maar merk nu weer hoe spannend het is, een nieuwe kat erbij.....
Maar het komt vast goed toch?!?!?