Kat afscheid laten nemen van andere kat bij sterfte

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Natharneal
Kitten

Re: Kat afscheid laten nemen van andere kat bij sterfte

Bericht door Natharneal »

Oud topic opnieuw leven inblazen, op een of andere manier ironisch...

Ik wilde de personen die destijds gereageerd hadden alsnog even bedanken voor de inbreng en ervaringen, had niet echt het gevoel dat ik dat destijds dermate had gedaan.

We zijn ondertussen 6 maanden verder en de dag is dus helaas gekomen dat het inderdaad moest gebeuren. Een maand terug leek de oudere kat een bloedneus te hebben maar was heel erg klein en verder leek er niets aan de hand, echter in de weken daarop gingen er meerdere dingen mis. Gehoor verminderde vrij snel tot alleen hele harde geluiden nog werkten en hij werd blind in praktisch een week tijd. Reukzin werkte eerst nog en voelen maar afgelopen paar dagen begon hij tegen alles aan te lopen en het werkte gewoon niet meer. Dus vandaag kwam de dierenarts na een moeilijke beslissing.

De jongere kat heb ik er uiteindelijk wel bij gelaten en ze had bij binnenkomst van de kamer al door dat er iets niet helemaal klopte en na een aantal seconden ruiken snapte ze het voor zover ik aan haar kon merken. Waarschijnlijk zal er alsnog wel af en toe worden gezocht, maar het voelt wel beter zo.

Een mooie plek achter in de tuin waar de oudere kat altijd graag was is uiteindelijk zijn laatste rustplaats.
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

respect voor hoe je het hebt gedaan en sterkte met het verlies van je oude makker.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Sterkte met het verlies, klinkt alsof het uiteindelijk rustig is verlopen en het nu inderdaad helemaal op was.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Sterkte met het verlies! Ik denk dat je het prachtig hebt aangepakt.

(Ps, ik zie nu pas de foto, waar ik notabene zelf om heb gevraagd, prachtige katten!)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Yvonnevd
Kitten

Bericht door Yvonnevd »

Hoi...
Ik was aan het googelen en kwam dit bericht tegen..en toevallig weer actief sinds vandaag..

Wij hebben onze kater van 17 en half zaterdag in moeten laten slapen..
Hij was doof,zeer vermagerd, en kreeg een ontsteking waardoor hij de laatste 2 dagen bijna niet meer kon eten..

Ik heb wel nagedacht over onze andere kat Levi van anderhalf, hoe die zou reageren als Tommy er niet meer was, maar eigenlijk niet stil gestaan bij evt afscheid laten nemen..

Wat ons opvalt is dat hij de afgelopen 2 dagen bijna niet meer naar buiten wil, maar veel op de bank ligt te slapen...dat was hun gezamenlijke plekkie vaak...
Ik heb dus verder niet t idee dat hij hem zoekt, maar gedraagt zich dus wel wat anders, want normaal wisselt hij naar binnen en buiten gaan eten en slapen vaak af op een dag...

Maar ik mis mn ouwe opaatje wel in ieder geval :cry:
Het was ook nog een toestand...Tommy mocht al een paar dagen niet meer naar buiten van ons... de laatste jaren ging hij al niet veel meer en als hij ging kwam hij niet veel verder dan de tuin en was in ieder geval binnen een paar minuten weer terug..
We waren al van plan vrijdag naar de dierenarts te gaan met hem, toen een van de kinderen niet goed oplette en Tommy toch naar buiten was gegaan...
zoeken leverde ons niets op..
Ik was als de dood dat ik m nooit meer terug zou zien..ook niet overleden..omdat hij misschien wel een plek ging zoeken om te sterven...
De volgende dag werd hij heel gelukkig aangemeld als gevonden op Amivedi...
Hij bleek door iemand gevonden te zijn die de ambulance heeft gebeld..
In het dierenziekenhuis lag hij in een hokje en toen hij ons zag, stond hij direct op en kwam naar t deurtje,,
Op mijn schoot is hij daarna gaan slapen en het was heel snel gebeurd... Wat doet dat pijn...zo'n beessie wat zo lang bij je is geweest in je leven...
Maar ben heel blij dat we nog afscheid hebben kunnen nemen..wat een geluk bij een ongeluk zeg maar... had t vreselijk gevonden als hij ergens buiten allen had moeten sterven..
We weten natuurlijk dat t voor Tommy t beste is.. hij heeft een mooi leven gehad en voor een kat die ook altijd buiten kwam ook een lang leven gelukkig..
Hoop dat t snel slijt..

Gr Yvonne
Plaats reactie