Hallo
Ik heb een poes die zowat 24 jaar is, maar sinds een paar dagen denk ik dat ze ineens blind geworden is, ze weet grotendeels de weg wel te vinden naar de kattebak en haar eten en drinken en dat doet ze gelukkig goed nog, maar helaas was ze al doof ook nog.
Iemand enig idee wat je dan nog kan doen.
Carla
Poes spontaan blind geworden
Re: Poes spontaan blind geworden
Niets lijkt me.
Wanneer ze bijna 24 is en de weg naar haar voerbakje en kattenbak kan vinden, dan moet je dit accepteren. Een hoge bloeddruk kan plotselinge blindheid veroorzaken, maar ik weet niet of je hier wat aan kunt (en wilt) doen. Het kan ook de ouderdom zijn.
Een kat die zo oud mag worden, dat is een unicum.
Wanneer ze bijna 24 is en de weg naar haar voerbakje en kattenbak kan vinden, dan moet je dit accepteren. Een hoge bloeddruk kan plotselinge blindheid veroorzaken, maar ik weet niet of je hier wat aan kunt (en wilt) doen. Het kan ook de ouderdom zijn.
Een kat die zo oud mag worden, dat is een unicum.
- mittenslief
- Tijger
wauwie 24.......dat is toch super....en ouderdom komt nu eenmaal met gebreken...menig katzels hier op het forum hebben die leeftijd niet mogen bereiken...ook ik denk dat je er niets aan kunt doen behalve genieten van de tijd die ze nog bij je is (hopelijk nog wel een tijdje hoor)
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
- eveline1982
- Tijger
Zo 24 jaar! Wat een prachtige leeftijd! Blinde katten kunnen zich feilloos redden, zolang je maar niet met spullen gaat slepen, en de kattenbak en het voer op dezelfde plaats laat staan.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Je zou langs de da kunnen gaan om de bloeddruk te meten en daar eventueel pillen voor meekrijgen maar de grote vraag die jij jezelf dan moet stellen is of je dat nog wilt met deze hoogbejaarde dame 
Verder gewoon genieten van haar zolang ze er nog is

Verder gewoon genieten van haar zolang ze er nog is

Bloeddrukmeetapparatuur heeft niet elke dierenarts en bovendien kan ook niet elke dierenarts zo'n uitslag interpreteren. Daar is nogal wat ervaring voor nodig en zelfs dan is het lastig.
Wat Eveline al zegt; poes kan haar weg wel vinden zolang je niks verandert.
Wat Eveline al zegt; poes kan haar weg wel vinden zolang je niks verandert.

Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
- BloemTetsu
- Tijger
Onze kat van 15 bleek aan het eind al een tijd blind te zijn. Ze had daar verder geen last van. Goed ze mauwde tegen de muren op (wij maar denken dat ze schizofreen werd).
24 is een mooie leeftijd en geniet en hopelijk kunnen jullie nog lang van elkaar genieten.
24 is een mooie leeftijd en geniet en hopelijk kunnen jullie nog lang van elkaar genieten.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees