Ongeveer een jaar geleden werd mijn kater Harry blind na een aanrijding. Er was veel twijfel om hem te laten inslapen omdat hij teveel verwondingen had maar uiteindelijk hebben we toch doorgezet , met succes! Het enige wat hij ervan over gehouden heeft is dat hij blind is. Ik ben vroeg begonnen met aan een leibandje harry buiten proberen laten. Nadien zonder leiband onder mijn toezicht. Harry pastte zich geweldig aan, springt op en af zaken, loopt zelden ergens tegen, durft van hoogtes (> 1 meter ) te springen ( iets wat blinde katten normaal niet echt meteen durven door het gebrek aan dieptezicht). Hoe dan ook, door zijn enorm aanpassingsvermogen, twijfelen we er soms aan of hij niet nog een klein beetje kan zien.. Het probleem is nu, dat Harry een straatkat is die we gevonden hebben. Zijn voorkeur voor avontuur en door de tuinen slenteren krijg ik er dus niet uit. Doordat ik zelf bang ben voor een tweede aanrijding, houd ik hem binnen, maar dit is zeer stresserend voor Harry. In dergelijke mate dat ik na vier dag hem te hebben binnen gehouden, hem noodgedwongen toch buiten laat. Zonder toezicht soms. Het lastige is dat als ik harry buiten laat in onze tuin, dat niet voldoende spannend is voor hem. Ik heb ook nog ene andere kat en die is erg gesteld op haar vrijheid en naar buiten kunnen gaan en staan waar ze wil..
Ik zit echt wat vertwijfeld nu. Ik maak me steeds enorm veel zorgen als hij buiten is. Maar als hij binnen is maak ik me eveneens zorgen omdat hij tekens van stress vertoont. De dierenarts zei ook dat ik gerust op een zomerdag hem buiten kon laten...
Een laatste probleem is dat hij steeds over de omheining klimt, in de tuin van de buurvrouw, en die vrouw is niet bepaald een dierenvriend, laat staan een mensenvriend.. Daardoor zijn speciale tuinafzetting niet mogelijk, want dat zal ze gewoon niet toestaan...
Ik zit helemaal met de handen in het haar. Ik zie dat het niet buiten kunnen aan hem knaagt, maar als hij buiten is, kan ik niet productief werken.. en ik kan wel meegaan en toezicht houden, maar wat is een uurtje in een omheinde tuin, voor een blinde kat.

Graag jullie kijk hierop !