Wat is er met Pietje?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
lisa4u
Kitten

Wat is er met Pietje?

Bericht door lisa4u »

Hallo!

Ik heb een vraagje.. ik maak me toch een beetje druk.
Mijn kat Pietje is een katertje van een halfjaar.
Hij houdt ontzettend van knuffelen, met iedereen.
Of er nou vriendinnen/vrienden langskomen, het gezin of andere familieleden,
bij iedereen kruipt hij lekker op schoot.

Pietje heeft wel een beetje raar gedrag.
Heel vaak zit hij ergens gewoon stil, en valt er ineens vanaf. :shock:
Het lijkt wel of hij totaal geen evenwicht heeft, ook kan hij niet springen.
Ook gaat zijn staart altijd op en neer, dus van boven naar beneden.
Zijn staart is nooit stil. :roll:
Ook lijkt het alsof hij niet met een rechte rug staat, zijn achterkant is een beetje ingezakt.

Wie o wie herkent dit of weet meer over wat Pietje mankeert?

Alvast super bedankt,
groetjes Lisa
Synemios
Tijger
Tijger

Re: Wat is er met Pietje?

Bericht door Synemios »

Ik herken het niet, maar mijn 1e vraag is wel of Pietje als eens nagekeken is door een dierenarts?
Hopelijk zijn er anderen die het wel weten.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
lisa4u
Kitten

Bericht door lisa4u »

Bedankt voor je reactie Synemios!
Ja Pietje is nagekeken na de geboorte. Het is een katertje uit een van onze eigen nestjes.
Nu ben ik een beetje bang om naar de dierenarts te gaan, aangezien ik student ben, wou ik het eerst via deze weg proberen.

Verder ben ik nog vergeten te vermelden dat Pietje wel heel goed te pas is, hij eet goed, was al snel zindelijk en gaat overdag vaak lekker naar buiten.
Toch is die veel liever binnen en is die niet van je af te slaan.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Alleen na de geboorte? Dus pietje is nooit geent ontwormt en dat soort dingen bij de dierenarts? Ik zou toch echt even naar de dierenarts gaan. Als hij van dingen afvalt kan het neurologisch zijn.
lisa4u
Kitten

Bericht door lisa4u »

Jawel voor die zaken is Pietje wel naar de dierenarts geweest, maar nog niet voor dit 'probleem'.
Maar bedankt voor je reactie!
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Ik zou toch naar de dierenarts gaan. Het kan neurologisch iets zijn maar de ingezakte rug baart mij meer zorgen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Die ingezakte rug kan een wervel zijn die op het merg drukt kan je ook problemen krijgen. Ik zou toch even naar de da gaan.
Kattebeest
Tijger
Tijger

Bericht door Kattebeest »

Heb zelf ook een 'buitenkat', een kater die naar buiten mag als ik thuis ben. 's Nachts binnen.
Maar zodra ik vermoed dat er iets met hem is, blijft hij binnen. Een buitenkat moet super gezond zijn om eventuele gevaren buiten aan te kunnen (springen, sprinten, verdedigen). Een kat die iets mankeert kan dat niet zo goed en loopt extra gevaar.

Zo te horen heb je een kwetsbaar mannetje in huis. Zou het niet beter zijn om hem (even ;-) ) binnen te houden? Al was maar het totdat je de diagnose van de da hebt en je meer weet.

Edit: heb je een foto van Pietje waarop zijn rug goed te zien is? de rug van een kat is nooit echt recht. Kasper scharrelt nu op tafel rond, hoogste punt is op ongeveer 3/4 vanaf de schouder. daarna loopt het af naar de staart.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Is hij wel gecastreerd? Want ongecastreerd buiten laten is niet verstandig. Verder sluit ik me aan bij de vorige adviezen. Zolang hij geen 100% is niet buiten laten. En hem grondig laten nakijken door een goede dierenarts.

Heeft hij dit altijd gehad, dat vallen en vreemde staart bewegingen? Misschien is hij wel ergens vanaf gevallen of heeft een tik van een auto gehad of zo.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
lisa4u
Kitten

Bericht door lisa4u »

Pietje gaat de laatste 4 weken al zo goed als niet meer naar buiten. Hij vindt het maar helemaal niks en staat binnen 10 minuten al voor de deur te schreeuwen. Daarom is hij nu ook eigenlijk niet meer buiten.

Ja eigenlijk heeft Pietje dat vanaf het begin al gehad, het vallen en de vreemde staartbewegingen. Ik moet erbij zeggen dat een andere kitten uit hetzelfde nestje bij de geboorte een heel stuk van zijn staartje miste vergeleken bij de andere kittens. Misschien dat Pietje ook een soort afwijking kan hebben?

Ik zal proberen een foto en eventueel een video te maken van Pietje als hij het weer heeft, misschien dat het meer duidelijkheid geeft aan jullie.

In ieder geval ontzettend bedankt voor jullie meedenken!
Kattebeest
Tijger
Tijger

Bericht door Kattebeest »

Pietje is erg verstandig.... ;-)
Foto zou meer duidelijkheid geven, dus als dat lukt zou dat fijn zijn.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie