Hulpvraag voor minderbegaafde (?) kitten (Jordanie)

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx

Hulpvraag voor minderbegaafde (?) kitten (Jordanie)

Bericht door Hanna Abdullah »

Beneden in de tuin heeft een moederkat haar nest geworpen op een schuurtje. Toen ze weer zwanger was, wilde ze de kittens niet meer voeden. Twee kittens wisten hoe ze naar beneden moesten komen en zijn hun eigen weg gegaan. Een kitten was kleiner dan de andere twee en weet nog steeds niet hoe hij beneden moet komen. Hij heeft drie dagen om zijn moeder geschreeuwd en toen heb ik hem maar eten en water gegeven. Dat doe ik nog steeds elke dag.
Vanaf het huis van mijn schoonmoeder kon ik goed zien hoe hij leeft. HIJ LEEFT ALS GOD IN FRANKRIJK!!!!!! Hij luiert maar wat. Om zijn behoefte te doen, gaat hij door een gat in de muur. Daar is een afgesloten kamer tegen de bergwand gebouwd.
Elke dag blaast hij naar me, als ik hem eten geef. Ik doe dat een keer per dag. Hij is erg schichtig en ik kan hem niet pakken om hem in de tuin te zetten.
Is hij nu niet zo slim, omdat hij nog steeds niet naar beneden gaat, naar de tuin, of is hij heel slim en maakt er goed gebruik van dat ik hem eten geef?
Doe ik er wel goed aan hem eten te geven? Misschien stimuleer ik hem wel om lekker op het schuurtje te blijven wonen.
Wie kan mij advies geven?
eveline1982
Tijger
Tijger

Re: Hulpvraag voor minderbegaafde (?) kitten (Jordanie)

Bericht door eveline1982 »

Oei moeilijk. Is het niet mogelijk om hem met een handdoek te pakken? Miss loopt hij wat achter op zijn nestgenootjes en heeft hij daarom, nog niet, de sprong durven wagen naar beneden. Dat je hem voert doe je natuurlijk wel goed aan ;) anders verhongerd hij. Maar denk toch dat je hem er beter af kan halen. Hoe oud is hij?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx

De leeftijd is gokken. Het volgende nest is 3 augustus geboren. Een kat is ongeveer twee maanden zwanger, toch? Ik denk dat hij nu vier maanden is.
Als hij maar in de tuin kan, want daar is genoeg te vangen voor hem. Het schuurtje is wat hoog. Ik heb wel een opstapje meegenomen, maar hij schiet door een gat in de muur en daar is hij onbereikbaar.
Maar misschien is het idee van een handdoek een mogelijkheid. Als ik een grote handdoek meeneem, kan ik die over hem heen gooien en kan hij niet zo snel weg lopen. Ik laat het je weten als het gelukt is.
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx

Evelien, het wonder is geschiet. Toen ik vandaag de kitten wilde voeren was hij weg en ook de bakjes. Ineens zie ik een kat in de tuin. Hij is zo groot, dat ik hem haast niet herkende. Ik heb hem altijd van onderaf gezien natuurlijk. Hij begon onmiddellijk te blazen en dat herken ik wel. De kitten is beneden. Hoera!!!
In de tuin woont sinds kort een man in een enkele kamer. Ik heb met hem gepraat, wat hier totaal ongehoord is. Maar daar hebben we natuurlijk lak aan. Hij wilde wel proberen de kat te vangen en in de tuin te zetten. Ik denk dat het hem gisteren of vanmorgen gelukt is, want ook alle plastic bakjes lagen op een hoopje in de tuin.
Ik voel me blij en opgelucht. Weer een zorg minder.
Einde topic.
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Wat goed! Fijn dat hij nu lekker beneden is zodat hij zijn eigen kostje bij elkaar kan scharrelen. En fijn dat de man ws heeft geholpen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie