Mag je geregeld van brokken wisselen?
Mag je geregeld van brokken wisselen?
Onze katten krijgen naast natvoer/kuikens en dergelijke eigenlijk standaard de brokken die bij hun past. Ik hoor vaak dat je brokken niet moet afwisselen met andere brokken vanwege hun gevoelige maag.
Nu wij er een Kitten bij hebben die andere brokken krijgt zien we dat de katten dolgraag uit elkaars bak eten en er ook geen last van schijnen te hebben. Ze houden dus wel van afwisseling.
Is het nu waar of niet waar dat je van brokken altijd dezelfde moet geven?
Nu wij er een Kitten bij hebben die andere brokken krijgt zien we dat de katten dolgraag uit elkaars bak eten en er ook geen last van schijnen te hebben. Ze houden dus wel van afwisseling.
Is het nu waar of niet waar dat je van brokken altijd dezelfde moet geven?
- mittenslief
- Tijger
Re: Mag je geregeld van brokken wisselen?
gevoelige katten kunnen inderdaad niet goed tegen wisselen van voer....maar hier staan ook 5 soorten en ze worden allemaal door elkaar gegeten en geen problemen....
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Met overschakelen wordt wel geadviseerd om te mengen de eerste weken maar dat doen jou katten zo te lezen zelf door uit elkaars bakken te eten 

mittenslief schreef:gevoelige katten kunnen inderdaad niet goed tegen wisselen van voer....maar hier staan ook 5 soorten en ze worden allemaal door elkaar gegeten en geen problemen....
kijk dat is een duidelijk antwoord

Dinky schreef:Met overschakelen wordt wel geadviseerd om te mengen de eerste weken maar dat doen jou katten zo te lezen zelf door uit elkaars bakken te eten
Ja maar ik bedoel niet overschakelen maar gewoon puur voor de afwisseling eens een andere brok voor de neus zetten, en net wat je zet ze doen het eigenlijk nu ook al

Wat ik zelf altijd doe is 1 vaste brok aanhouden, de hoofdbrok zoals ik dat noem, en deze vermeng ik regelmatig met andere soorten brokjes.
De hoofdbrok is hier meestal de RC Intense Hairball, deze vermeng ik vaak met de RC Sensible, de Indoor Long Hair,de Exigent of de Sterilised enz.Daarom vind ik de kleine 400 grams zakjes zo geschikt om uit te proberen.
En bij de dierenspeciaalzaak krijg je vaak van die gratis proefzakjes van de Royal Canin, die vermeng ik ook altijd met de hoofdbrok.
De hoofdbrok is hier meestal de RC Intense Hairball, deze vermeng ik vaak met de RC Sensible, de Indoor Long Hair,de Exigent of de Sterilised enz.Daarom vind ik de kleine 400 grams zakjes zo geschikt om uit te proberen.
En bij de dierenspeciaalzaak krijg je vaak van die gratis proefzakjes van de Royal Canin, die vermeng ik ook altijd met de hoofdbrok.
Ik heb ook overal verschillende soorten RC staan en de katten kiezen zelf welk smaakje het smaakje van de dag is.
Nooit problemen ondervonden.
Nooit problemen ondervonden.
Ik wissel hier meestal elke maand van brok omdat ik er eentje heb die het dan wel zat is en in honger staking gaat.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Ik heb hier 4 soorten brok staan. Je hoeft neit perse te mengen maar wel als het gaat om voer met granen naar voer zonder granen.
hier drie katers en een brokkenbuffet want smaken en ook stofwisselingen verschillen.
ze weten zelf heel goed wat het beste valt en dat eten ze en dat zijn 4 verschillende merken.
van natvoer krijgen ze ook verschillende soorten en merken en ik weet welke soorten favo zijn.
het voordeel is dat ze niet eenkennig zijn en gewend zijn aan verschillend voer.
daarnaast hebben ze hun bijzonderheden, eentje eet absoluut geen natvoer en twee eten absoluut geen vlees.. dat is makkelijk want dat wordt dan ook niet gejat..
ze weten zelf heel goed wat het beste valt en dat eten ze en dat zijn 4 verschillende merken.
van natvoer krijgen ze ook verschillende soorten en merken en ik weet welke soorten favo zijn.
het voordeel is dat ze niet eenkennig zijn en gewend zijn aan verschillend voer.
daarnaast hebben ze hun bijzonderheden, eentje eet absoluut geen natvoer en twee eten absoluut geen vlees.. dat is makkelijk want dat wordt dan ook niet gejat..