kittens te zwaar?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Rennie90
Huiskat
Huiskat

kittens te zwaar?

Bericht door Rennie90 »

Hallo allemaal,
Weten jullie misschien hoe zwaar kittens van 15 wrkrn ongeveer moeten zijn. Mijne wegen nu 1800 gram.
Ze hebben geen echt dik buikje? Rennen constant, ik speel ook veel met ze! Ze krijgen qua voer alleen royal canin (dat ik ook echt afweeg, en ze krijgen samen 110 gram per dag wat dus neerkomt op 55 gram per kat terwijl ze volgens rc al 60-65 gram per kat mogen) het zijn geen schrokkers (eten steeds klein beetje hele dag door) en ook is de een niet zwaarder dan de ander. ze krijgen verder geen snoepjes of nat voer.
De da zei bij de enting 3 weken gekeden dat E er goed uitzagen (wogen toen 1500) maar ik vind ze in verhouding met aneere kittens die ik zie zo groot en dus ook zwaarder

Bij voorbaat dank :)
nellebel
Tijger
Tijger

Re: kittens te zwaar?

Bericht door nellebel »

als de DA zegt dat het goed is moet je daar misschien ook maar op vertrouwen. gewicht hangt ook af van hun grootte. mijn kater weegt 5.4 poes weegt 4.8 niet veel verschil lijkt maar de kater is stukken kleiner (en dus een klein dikkerdje). als ze vrij groot zijn mogen ze ook meer wegen dan kleine kittens.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Wanneer ze groot zijn vergeleken met andere kittens is het ook logisch dat ze meer wegen dan andere kittens ;-) daarom is het ook meer van belang om te kijken naar postuur ipv gewicht. Als de da zegt dat het goed is dan kan je daar wel vanuit gaan.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87

Bericht door Anne87 »

Mijn ene katertje woog met 15 weken ook rond de 1800 gram. Dat is dan ook wel een groot ras, misschien heb je ook gewoon een grote kater in huis. ;)
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Kittens zijn never te zwaar! Pas na ruim een half jaar zal het kittenvet eraf trekken en gaan ze steeds meer de hoogte in.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
paasnini

Bericht door paasnini »

Helemaal eens met de reactie hiervoor. Kittens zijn nooit te zwaar en afgemeten eten is voor mij not done. Hier staat onbeperkt brokjes voor de kittens en katten en ze krijgen ten minste 2 x per dag natvoer/kvv.
Rennie90
Huiskat
Huiskat

Bericht door Rennie90 »

Nou ja onbeperkt durf ik nooit zo goed te geven, omdat wij helaas een kat hebben gehad die gewoon aar bleef eten en dus te dik werd.
Dit gezegd hebbbende moet ik er wel bij zeggen dat ze bijna nooit zonder eten zitten (als in: het is bijna nooit op als ik thuis kom)

Het is gewoon dat vooral het mannetje een beetje een flapje onder zn buik heeft hangen haha, en dit in die zin de eerste keer is dat ik kittens op voedt (altijd grotere/oudere katten gehad) dus misschien hoort dat ook wel o hoor.
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Lekker laten eten. Vanaf 6 maanden of na de castratie kan je wat beperkter gaan voeren, maar houd er rekening mee dat je daar enorme bedelaars van kan krijgen! De kittens bij mij (vang ze op) hebben altijd onbeperkt brokken staan en krijgen 5x per dag natvoer, ongeacht de leeftijd. Mijn volwassen katten krijgen 1x per dag natvoer. Zolang je ze goed stimuleerd om te spelen, zal het wel mee vallen kwa dikte. Daarbij zit het ook in de bouw van een kat of hij dik word of niet.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
paasnini

Bericht door paasnini »

Ik heb hier 6 katten variërend van 8 maanden tot 15 jaar, er staan hier 4 soorten brok en ze krijgen 2 x per dag natvoer/ kvv. Veel asielkatten/zwerfkatten hebben voedselnijd er zijn uitzonderingen waar het nooit weggaat maar bij de meeste katten is het na maanden over, die komen eerst aan tot ze begrijpen dat er altijd is dan gaat vaak de knop om.
Moekie ons ex-zwervertje heeft iets overgewicht, is ook maar een klein meisje, bij haar ben ik bij gaan sturen met wat meer vers zodat ze makkelijker verzadigd raakt. Geen zeurende en bedelende katten en 5 katten die prima op gewicht zijn (lees erg slank).
Plaats reactie