We hebben sinds twee weken een katertje erbij: de 4 maanden oude Odin. Aan zijn gedrag mankeert niks, maar als ik de keuken inloop dan slaat alles om.
Hij lijkt wel letterlijk áltijd honger te hebben, hij stopt niet voordat alle bakjes leeg zijn, zelfs die van de andere twee, en als hij ziet dat een van de anderen een bakje eten hebben dan rent (!) hij erop af en propt hij zijn hoofd in het bakje en begint te schrokken. Ik heb hem al zovaak weggehaald en streng 'nee' gezegd maar hij blijft het doen. Hij weet dat hij het niet mag want soms dan doet hij bijna een soort toneelstukje, en schuift langzaam dichterbij en rent erop af zodra ik niet meer kijk.
Ik geef hem om het uur een klein hapje eten, maar gezien hij ook het voer van de anderen eet, krijgt hij dus niet alleen maar kittenvoer binnen. Ik geef de andere twee op hoge tafels en het aanrecht te eten, want anders krijgen ze letterlijk de kans niet om te eten. Hij gromde zelfs net naar me toen ik zijn eten een beetje kleiner wilde prakken voor hem.
We hebben hem op de straat gevonden met een ontzettend opgezwollen buik, en hij heeft een week lang diarree gehad. Hij zoekt ook tijdens het knuffelen een tepeltje en prakt zachte dekentjes waar hij zich prettig voelt. Te jong bij mama weggehaald? Is het normaal dat hij zo obsessief eet? Kan ik er wat aan doen om hem te laten stoppen met de andere bakjes aanvallen?
Voedselobsessie bij kitten
Voedselobsessie bij kitten
Mijn stinkerds: Catootje (1999), Cooper (2008) en Odin (2013)
- mittenslief
- Tijger
Re: Voedselobsessie bij kitten
dit kittens heeft heel veel honger gehad en moet nu gewoon de schade inhalen hihiihi wees blij want kittens horen juist te vreten dan zijn ze lekker gezond....een kitten moet heel de dag brokjes kunnen eten en het best kan je hem nog 3 keer per dag een zakje natvoer doen....hij groeit heus niet uit zijn voegen hoor 

Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Haha ok gelukkig! Ja hij eet zeker genoeg, ik vind het soms een beetje eng dat hij niet stopt, maar volgens mij heel makkelijk zichzelf over-eet. En verder is het vervelend dat hij de anderen hun bordjes leegsnaait als ze zelf nog niet klaar zijn. Daar nog tips voor misschien? 

Mijn stinkerds: Catootje (1999), Cooper (2008) en Odin (2013)
- mittenslief
- Tijger
kittens kunnen zich niet overeten....natuurlijk eten ze weleens teveel en dat kotsen ze soms ook wel weer uit maar dat is een enkele keer niet erg....en ik heb ook zo'n kat die geef ik meestal in de gang eten
Honden hebben bazen, poezen personeel!
Wij vonden een paar weken terug de kittens van één van de poezen van mijn schoonouders.
Die aten niet, die vraten..
Helaasch vond je dan later een aantal voedingen in een hoekje, omdat ze in één keer zoveel binnen kregen..
Die aten niet, die vraten..
Helaasch vond je dan later een aantal voedingen in een hoekje, omdat ze in één keer zoveel binnen kregen..
- eveline1982
- Tijger
Als kittens langere tijd geen eten hebben gehad, kunnen ze te veel gaan schrokken en eten. Maar dat komt meestal wel goed, na een keertje spugen of flink lui uitbuiken
. Overigens heb ik hier ook wel kittens gehad, die meer dan genoeg hadden gehad, voor ze binnen kwamen, en alsnog schrokkers werden.

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)