Katje kan niet goed drinken
Katje kan niet goed drinken
Onze oudste poes (16) is nierpatiëntje en plast dus veel maar heeft ook veel behoefte aan vocht. Nierdieet weigerde ze dus krijgt ze gewoon wat ze echt lekker vindt (verandert constant) maar het probleem ligt bij haar drinkgedrag.
Niet eender welk potje maar de uitverkoren potjes krijgen altijd eerst een trekje (zodat er wat slag in het water zit denk ik), helaas wordt het langer hoe moeilijker om ook echt aan het drinken te gaan terwijl ik zie dat ze echt wel wil, soms bied ik het potje wat hoger aan met net ververst water en dan gaat ze wel 's tot drinken over maar soms lukt ook dat niet. Zeer frustrerend, ze heeft dorst maar kan blijkbaar niet tot drinken overgaan. Iemand dezelfde ervaring én een oplossing ?
Niet eender welk potje maar de uitverkoren potjes krijgen altijd eerst een trekje (zodat er wat slag in het water zit denk ik), helaas wordt het langer hoe moeilijker om ook echt aan het drinken te gaan terwijl ik zie dat ze echt wel wil, soms bied ik het potje wat hoger aan met net ververst water en dan gaat ze wel 's tot drinken over maar soms lukt ook dat niet. Zeer frustrerend, ze heeft dorst maar kan blijkbaar niet tot drinken overgaan. Iemand dezelfde ervaring én een oplossing ?
Re: Katje kan niet goed drinken
Ik lees iets over rimpeling gvan het water, heb je al eens gekeken voor een drinkfontein?
ja, 4 tot 6 keer per dag spuitjedrinken. zoek rechtsboven even voor de ervaringen.
je doet toch wel ipakitine over het natvoer?
en welkom op het forum!
je doet toch wel ipakitine over het natvoer?
en welkom op het forum!
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik stimuleer mijn Sjaak van bijna 16 door hem soepies te geven. Als de katten blik met Carniberst hebben gehad, maar ik soep van het restant. Gewoon water met smaakje dus. Hij zit daar echt op te wachten en drinkt met smaak 2 x daags een bak soep.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Die ipakitine ga ik eens navragen bij de dierenarts, een fonteintje lijkt mss ook een goed idee, eerst eens kijken hoe dat werkt en of ze dat verkopen in de dierenwinkel hier.
Met spuitjedrinken heb ik ervaring alleen gaat het mij vooral om de tijd dat ik niet aanwezig ben om haar te helpen.
Soepjes maak ik ook soms maar dat heeft niet altijd het gewenste succes.
Vandaag heb ik haar kattenmelk aangelengd met water gegeven dat smaakt haar wel... voorlopig.
Bedankt voor de antwoorden,
Tanne
Met spuitjedrinken heb ik ervaring alleen gaat het mij vooral om de tijd dat ik niet aanwezig ben om haar te helpen.
Soepjes maak ik ook soms maar dat heeft niet altijd het gewenste succes.
Vandaag heb ik haar kattenmelk aangelengd met water gegeven dat smaakt haar wel... voorlopig.
Bedankt voor de antwoorden,
Tanne
- eveline1982
- Tijger
Kattenmelk kan diaree veroorzaken, zelfs verdund. Zou dat dus niet geven aan een kat die juist meer vocht nodig heeft.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ik heb jaren voor nierkatten gezorgd en een drinkfontein was hier heel belangrijk. Ik heb nu gezonde katten en die hebben hem ook ontdekt: alle 3 drinken ze eigenlijk uitsluitend van de fontein.
Je hebt katten die erg gek zijn op een lopende kraan, maar daar hebben de mijne niks mee. Die wilden inderdaad net als jouw kat rimpelend en bewegend water. Ik heb daarom deze fontein gekocht:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... aats/76053 Je ziet dat het water langs een soort glijbaan naar beneden glijdt en dan onderin de bak zorgt voor bewegend water. Eén kat drinkt vooral van het hoogste punt van de glijbaan, de andere 2 vanuit de bak. Makkelijk schoon te houden, hij draait hier al jaren non-stop.
Je hebt katten die erg gek zijn op een lopende kraan, maar daar hebben de mijne niks mee. Die wilden inderdaad net als jouw kat rimpelend en bewegend water. Ik heb daarom deze fontein gekocht:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... aats/76053 Je ziet dat het water langs een soort glijbaan naar beneden glijdt en dan onderin de bak zorgt voor bewegend water. Eén kat drinkt vooral van het hoogste punt van de glijbaan, de andere 2 vanuit de bak. Makkelijk schoon te houden, hij draait hier al jaren non-stop.
Ik ga eens kijken in T&C hier naar zo een fontein.
Tja, die kattenmelk heb ik eigenlijk bewust eens geprobeerd, als ze echt diarree gaat krijgen stop ik maar ze heeft nogal zeer harde ontlasting dus ik hoop dat het ook dat wat helpt.
Iemand ook een idee welk merk en smaak van blikvoer het minst erg is om haar te serveren... ze is soms kritisch qua Sheba etc. en soms lust ze graag een wit product.
Tja, die kattenmelk heb ik eigenlijk bewust eens geprobeerd, als ze echt diarree gaat krijgen stop ik maar ze heeft nogal zeer harde ontlasting dus ik hoop dat het ook dat wat helpt.
Iemand ook een idee welk merk en smaak van blikvoer het minst erg is om haar te serveren... ze is soms kritisch qua Sheba etc. en soms lust ze graag een wit product.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Mijn ouwe Sjaak eet liefst paté - zonder klontjes. Miamor gaat er goed in bij hem. En daar doet hij het goed op, verder ook Hill's blikjes. Geen zakjes, die klontjes hoeft hij niet.
Het is vaak de manier waarop je het aanbiedt. Een bak nierdieet brokken hoeft hij niet. Maar bied ik het als snoepjes los aan dat doet hij er bij wijze van spreken een moord voor.
Het is vaak de manier waarop je het aanbiedt. Een bak nierdieet brokken hoeft hij niet. Maar bied ik het als snoepjes los aan dat doet hij er bij wijze van spreken een moord voor.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda