Slecht eten

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Erjerola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2013 11:03

Re: Slecht eten

Bericht door Erjerola »

Ja, maar nu heeft de da dus andere gegeven.
Vandaag ging het niet goed met het eten. Heb moeten spuitvoeren (en dat gaat niet zo relaxet zoals jij dat doet, Marga).
Erjerola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2013 11:03

Re: Slecht eten

Bericht door Erjerola »

Speedy wil nu helemaal niet meer eten.
Ook de emeprid spuugt ze uit.Likt alleen aan vocht van natvoer, maar eet niet, al sinds gisteren niet meer.
Wat moet ik nu?
Ik ben er gewoon ziek van.
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Slecht eten

Bericht door margali »

Marja, ik weet niet wat ik nog meer moet zeggen. Een kat die niet eet gaat op den duur dood. Alleen een beetje vocht van natvoer is niet voldoende. Ik zou haar dan toch echt naar de dierenarts brengen.

Ik heb je al eerder gezegd dat wat mij betreft een roesje de mindere van allerlei kwaden is, zeker omdat je helemaal niet weet of ze een nierprobleem heeft. Soms moet je een weloverwogen risico nemen en dan hopen dat het goed gaat. Het alternatief is namelijk nóg slechter.
Erjerola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2013 11:03

Re: Slecht eten

Bericht door Erjerola »

Margali, ik ga je raad nu toch opvolgen. Maandag ga ik met Speedy naar de da.
Ik kan het niet langer aanzien hoe Speedy nu is. Wel honger, maar niet willen/kunnen eten.
Ik móet weten wat er aan de hand is. Speedy wil nu niet zelf meer eten, dus ik geef het onder dwang, zodat ze toch wat eten binnen krijgt. De emeprid werkt niet, ze spuugt het uit. Heb nog weer een kwart valium gegeven, maar ook dat helpt niet meer.
Mocht ik maandag slecht bericht krijgen, dan wacht mij maar één ding te doen, hoe moeilijk ik het ook vind.
Erjerola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2013 11:03

Re: Slecht eten

Bericht door Erjerola »

Gisterochtend en gisteravond heeft ze overgegeven. Gisterochtend een beetje, er zat er ook een haarbal bij. Gisteravond om half 6 wat gevoerd en rond 9 uur kwam het er uit. Op de bak geplast en gepoept (een beetje, was plakkerig, want ze had ook nog wat katalax gehad).
Vanochtend om 7 uur nog wat met de spuit gegeven en 2 en 1/2 uur later heeft ze zélf weer een héél klein beetje natvoer gegeten.
Ze blijft veel slikken en bekje aflikken. Morgenochtend da bellen.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Slecht eten

Bericht door kansarmedieren »

Waarom niet vandaag naar de dierenarts de kat verzwakt nu alleen nog meer.
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Slecht eten

Bericht door catsini »

Speedy heeft honger maar kan of wil niet eten,
heeft de dierenarts ook naar zijn tanden gekeken, of er geen ontsteking in zijn mond zit?
Dexoral 0,5 mg tabletje is ook een eetlustopwekker, alleen s'avonds om 10 of 11 uur geven, beginnen met 10 dagen een 1/2 tabletje, dan verder 1x daags 1/4 tablet
Zitac maagbeschermer 2 keer daags 1/4 tablet,
Cerenia 1x daags 1/4 tablet tegen braken en misselijkheid, mag je ook een paar dagen geven ( adviseerde ons de dierenarts- internist)
Op de bak geplast en gepoept (een beetje, was plakkerig
plakpoep heeft Winny ook gehad, dat was een buikgriepje, je kan daar finidiar voor geven, eerst even vragen bij de dierenarts, of hij de tabletten en eventueel ook de finidiar mag.
ik zou Speedy gewoon natvoer geven wat hij lekker vindt, je hebt geen andere keus, je zal wel moeten, wil je hem erdoor krijgen.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Erjerola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2013 11:03

Re: Slecht eten

Bericht door Erjerola »

Vanmiddag om half 3 gaat Speedy naar de da. Ik laat tóch een bloedonderzoek doen, met een roesje.
Ik móet het gewoon weten, want het gaat echt niet goed.
Ik ben het met Marga eens, want zij zei dat wat haar betreft een roesje de mindere van allerlei kwaden is, zeker omdat ik helemaal niet weet of Speedy een nierprobleem hééft.
Nu moet ik een weloverwogen risico nemen en dan hopen dat het goed gaat. Het alternatief is namelijk nóg slechter.
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Slecht eten

Bericht door margali »

Succes Marja, ik duim dat het vlot gaat en dat er duidelijkheid komt.
Erjerola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2013 11:03

Re: Slecht eten

Bericht door Erjerola »

Speedy heeft een bloedonderzoek gehad (met een roesje) en nu kwam eruit, dat haar nieren eigenlijk nog steeds voldoende functioneren, maar dat ze een leverontsteking heeft! Die waarden waren erg hoog, terwijl de andere bloedwaarden allemaal goed/normaal bleken te zijn.
Ze heeft antibiotica gekregen voor de ontsteking en prednisolon voor de misselijkheid.
Ze had veel last van gal... Dat verklaart ook haar vele slikken en bekje likken.
Volgens de da doet ze het verder nog goed voor een oudje van ruim 17, dus met die uitspraak ben ik wel erg blij. Maar ik ben we wel bewust, dat op oudere leeftijd zo snel iets kan veranderen...
Nu maar duimen dat de medicatie gaat aanslaan.
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Slecht eten

Bericht door margali »

En nu hopen dat de meds aanslaan en dat je straks weer een normale Speedy hebt. Ik duim ....
Erjerola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2013 11:03

Re: Slecht eten

Bericht door Erjerola »

Het gaat heel erg goed met Speedy. Ze eet, plast, poept als vanouds.
Ik weet wel, dat het goede eten mede komt door de prednison, maar dat is volgens de da alleen maar positief.
De antibiotica-kuur is nu afgelopen, maar ik moet nog wel even doorgaan met de prednison, dat moet afgebouwd worden. Ze kreeg daarvan de afgelopen week 2x per dag 1 tablet van 5 mg en komende week moet ik dat terugbrengen naar 1x per dag. Als dat goed gaat, dan de week daarop om de dag 1 tabletje.
De da is erg positief in een goede afloop, mede omdat de medicatie zo snel aansloeg.
Ik houd er zelf natuurlijk wel rekening mee, dat Speedy, nu de prednison afgebouwd wordt, weer wat mínder gaat eten, maar dat is ook niet erg. Afgelopen week heeft ze, mét de prednison, méér gegeten dan anders....
Marga, heb jij hier ook ervaringen mee?
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Slecht eten

Bericht door margali »

Klopt dat Pred kan zorgen voor meer eetlust. In Speedy's geval werkt het blijkbaar zo. Ik vind dat ze wel een behoorlijke dosis gehad heeft, en daarom is het goed om dat langzaam nu te gaan afbouwen. Uiteindelijk wil je geen andere problemen krijgen zoals diabetes.
Gewoon kijken hoe het gaat, maar ik zou dat afbouwadvies van je dierenarts wel volgen ja.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Slecht eten

Bericht door mittenslief »

ja pred staat erom bekend dat het de vreetlust opwekt....heeft soms toch wel zijn voordelen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Erjerola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2013 11:03

Re: Slecht eten

Bericht door Erjerola »

Ik ga zeker het afbouwschema aanhouden.
Durf echt zelf niet te experimenteren.
Plaats reactie