Ik heb de afgelopen tijd hier veel gelezen over kalmeringsmiddelen voor katten. Mijn kat moet binnenkort met mij meereizen in het vliegtuig (in het ruim; hij is te groot om mee te kunnen in de cabine). De vlucht zal een paar uur duren (van Ierland naar Duitsland). Ik maak me er nogal zorgen over, omdat mijn kat heel snel heel gestrest is. Als hij naar de dierenarts moet, plast en/of poept hij in zijn hokje. Ook mauwt hij non-stop heel hard, maar dat komt ook doordat hij van zichzelf al een nogal luidruchtige kat is (hij mauwt altijd veel). Omdat ik al een tijd geleden wist dat ik zou gaan verhuizen heb ik het afgelopen jaar verschillende middelen op hem getest. Ik woon in Noord-Ierland en heb dus vooral middelen getest die hier verkrijgbaar zijn. Aangezien mijn kat amper kalmeerde met deze middelen heb ik aan vrienden in Nederland tips gevraagd en zo ontdekte ik Telizen. Ik heb het niet zo lang geprobeerd, ik denk een dag of 10, maar geen resultaat (de test was een bezoek aan de dierenarts). Nu heb ik Destress besteld en ik mag hopen dat dat effect heeft, want we gaan eind oktober al weg! Ik heb begrepen dat Destress wel een tijdje gegeven moet worden om resultaat te zien, dus ik ga er direct mee beginnen zodra ik het ontvang en hoop dat mijn kat tegen eind oktober wat rustiger is.
Ik wilde graag weten of iemand hier ervaring heeft met het combineren van middelen. Zou ik Destress kunnen combineren met valeriaandruppels op de reisdag, of iets anders? Of wordt dat afgeraden?
Ook heb ik een Thundershirt voor hem, maar dat moet nog een beetje vermaakt worden omdat het iets te groot voor hem is - ik wil niet dat hij erin verstrikt raakt tijdens het reizen. Heeft iemand ervaring met dit shirt (met katten)?
Ik heb enorm veel over reizen met katten gelezen op internet, dus heb me grondig voorbereid. Ik wil dat mijn kat zo goed mogelijk de reis doorstaat. Ik lig er soms wakker van omdat ik me zo'n zorgen maak!
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!