Kitten erbij tegen eenzaamheid?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
winsome
Kitten

Kitten erbij tegen eenzaamheid?

Bericht door winsome »

Ik heb een gecastreerde kater van 10 jaar oud. Hij kan slecht tegen alleen zijn, maar ik ben vaak van huis. Zou een kitten erbij helpen tegen de eenzaamheid? En kan hij daar nog aan wennen?
eveline1982
Tijger
Tijger

Re: Kitten erbij tegen eenzaamheid?

Bericht door eveline1982 »

Een kitten alleen word te druk voor een kat van die leeftijd. Dan zou je al 2 moeten overwegen, zodat ze mekaar hebben om te spelen. Je zou ook een kat, van zijn leeftijd kunnen overwegen. Ik raad je dan aan om bij een asiel te kijken naar een kat die kwa karakter overeenkomt met de jouwe. Mocht het toch niet werken, dan weet je ook zeker dat de kat terug kan worden gebracht.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

ben het helemaal met eveline eens, een kitten is veel te druk, daar hebben ze beide niets aan, een kat op die leeftijd kan nog moeilijk een andere kat in zijn terrein accepteren, of hij moet zo sociaal zijn.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

eerst even een vraagje. Is de kat soortgenoten gewent? Of vanaf kitten al alleen? Want dat maakt nog al een verschil kwa keuze.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
winsome
Kitten

Bericht door winsome »

Nee Pinguin, we hadden vroeger wel een andere kat, maar dat is erg lang geleden. Hij speelt wel buiten met andere katten, maar dat is anders, denk ik. Ik dacht altijd dat ze gemakkelijker wennen aan een kitten dan aan een volwassen soortgenoot (territorium etc), maar misschien is dat niet zo?
Adriana

Bericht door Adriana »

dat is een niet uit te roeien misverstand. een kitten is tot aan zijn tweede jaar veel te druk voor een veel ouder dier, die krijgen doorgaans geen aansluiting. en het oudere dier kruipt of weg voor al dat adhd-geweld of gaat in de aanval..
je zou de vraag aan een asiel kunnen voorleggen en dan kijken of je een match kunt vinden met een leeftijdgenoot kater als je een maatje zoekt..
Plaats reactie