Katje 1 is Azraël, bijna 18,5 jaar oud. Heeft het aan de schildklier en krijgt daarvoor al anderhalf jaar felimazole (werkt goed, 1,7 kg bijgekomen sinds start) en heeft licht verhoogde nierwaarden - daarvoor staat hij op nierdieet (Hill's k/d en RC Renal, afwisselend).
Maar hij heeft enorm harde stoelgang. Soms zie je hem echt persen en hoor je lucht ontsnappen en komt er niets uit, soms eens een hard bolletje. Hij laat ook af en toe blijken dat hij het niet leuk vindt en we vinden regelmatig harde bolletjes in huis.
Ik geef laxanorm (tip van hier op het forum), maar daar staat op dat je het maar drie dagen na elkaar mag geven. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Gewoon doorgeven of telkens drie dagen met dan één of twee daagjes pauze? En werkt laxanorm goed in jullie ervaring?
Verder is Azraël nog vrij oké voor zijn leeftijd: hij eet nog goed, drinkt, is nog alert (wel 95% doof), springt nog op de bank en het bed en komt nog knuffelen. Af en toe krijgt onze andere kat nog eens een pandoering van hem wanneer hij vindt dat hij te veel lastig gevallen wordt.

Katje 2 is Osiris, 12 jaar. Toen we gisteren uit bed kwamen, zagen we overal aangekoekte druppeltjes diarree. Na 'onderzoek' (want ja, van welke kat komt het dan?) bleek dat het Osiris was. Gisterennamiddag da-bezoek en ze kon niets speciaals vinden. Zijn darmen stonden wel wat gespannen. Hij heeft een inspuiting gekregen (ik weet niet waarmee) en moet nu tweemaal daags Canikur Pro nemen. Zijn eetlust lijkt al weer wat verbeterd, maar helemaal de oude is hij nog niet. Moeten we ons zorgen maken of heeft de Canikur tijd nodig?
Ik weet het, ik ben een stresskip als het om de katten gaat!