Ziek?!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
sanne1993
Kitten

Re: Ziek?!

Bericht door sanne1993 »

wow zie nu jullie berichtjes pas, ik kan beter via de computer naar dit forum, op mijn telefoon blijft de helft achterwegen. Sorry! Schrik er van! Gelukkig is er gisteravond en vannacht niets ernstigs gebeurt. Ze heeft zojuist zelf gegeten en een klein beetje gedronken. Heb nog wat water met een spuitje toegediend zodat ik zeker weet dat ze genoeg vocht binnen krijgt. Vandaag gaat ze naar de DA. Ben bloednerveus als ik heel eerlijk mag zijn...

Als dit een ernstige reactie op de inenting is, ligt dat dan aan mijn kat of kan er iets mis zijn met de enting? Ik ben momenteel heel blij dat mijn vriend zijn baan kwijt is, zo is er in ieder geval 24/7 iemand bij haar.

Even een vraagje voor in de toekomst, als ze zelf niet eten kan jij en hoe kan jij ze dan eten toedienen? Is het b.v. een idee om ze kattenmelk te geven zodat ze toch wat binnenkrijgen?
Adriana

Bericht door Adriana »

zoek op het forum even naar berichten over je vragen en we hebben redelijk wat negatief uitpakkende ent-reacties, zeker ook in combi met gelijktijdig ontwormen/vlooienmiddelen..

je kunt spuitjedrinken en spuitjevoeren.
er is aansterkvoer (dierenarts of medpets - a/d of convalescence maar kijk daarvoor ook uit want kan te machtig zijn voor kitten) en geef alleen speciale kattenmelk of geitenmelk, geen gewone melkproducten. probeer wat klein gesneden stukjes rauwe kip..
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

je kan heel goed convelesence geven aan je kitten maar dan elke keer 1 theelepel, ook kan je het wat dunner dan maken en vleesje erdoor want ze vinden het meestal heerlijk. het is zeker fijn dat er constant iemand bij is kan hij haar goed in de gaten houden, was dit haar 1e of 2e enting?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
sanne1993
Kitten

Bericht door sanne1993 »

Dit was haar eerste inenting. En wij hebben haar zelf 1 x ontwormd ( meegekregen van de jongeman die ons dit poesje heeft verkocht) de overige 2 x heeft hij het aan haar gegeven. Toen ze haar inenting kreeg vroegen ze aan mijn vriend of ze ontwormd was en terwijl hij ja zei zat er alweer een dot ontwormingspasta in haar mondje. Dus nu ik lees dat dat slecht is zou dat het misschien ook wel eens kunnen zijn?! Vlooienmiddel heeft ze nog niet gehad, dit konden we zelf doen volgens de da maar vanwege haar zwakte heb ik er nog even mee gewacht. Ze is nu bij de DA dus ik ben heel benieuwd, ben er zelf niet bij vanwege mijn werk. Bel de DA straks wel even op om te horen hoe of wat. Mijn vriend kennende vergeet hij de helft van wat er wordt gezegd door te geven. :lol:
sanne1993
Kitten

Bericht door sanne1993 »

Ze is weer thuis:)! Ze heeft een spuitje gehad en druppeltjes voor thuis. Volgens de da had ze last van een griepje, lichte verhoging maar gelukkig geen koorts. Vanavond moet ze opgeknapt zijn. D.m.v. de druppels moet ze uiterlijk vrijdag de oude weer zijn. Zo niet even terug komen. Hoop dat het snel weer de goede kant op gaat!
zara
Huiskat
Huiskat

Bericht door zara »

Hopelijk voelt ze zich snel weer beter!
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Zou de namen van de druppeltjes en spuitje ook even hier door de zoekfunctie halen om ervaringen van anderen te lezen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Adriana

Bericht door Adriana »

eventueel ontwormen (houd schema aan en niet te vaak) voortaan alleen met bij voorkeur milbemax, is er ook voor kittens
en kijk uit met vlooienmiddelen en haal die namen hier ook even door de zoekfunctie voor alle zekerheid!
sanne1993
Kitten

Bericht door sanne1993 »

Hoor dat ze alweer lekker hyper is, zo ken ik dr. Even kijken of het zo blijft dan zal het wel goedkomen denk ik! Naam van het spuitje heb ik niet, kan altijd even bellen indien nodig. Naam druppeltjes kan ik thuis nakijken.

Met het ontvlooien nog maar even wachten tot ze wat aangesterkt is denk ik? Raden jullie een bepaald middel aan? Ik zal zoiezo even de zoekmachine aanzetten vanavond. Dankjewel voor de tips en jullie medeleven ;-)
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

als ze geen vlooitje heeft hoef je haar ook niet te behandelen hoor en zowel raad ik je de stronghold voor kittens aan, dat ontvlooit, ontwormt en is voor oormijt. neem aan dat je doxoraldrops of synulox en een spuitje tolfedine (????) ik raad maar wat hoor.....
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
sanne1993
Kitten

Bericht door sanne1993 »

O.. de dierenarts gaf tijdens haar eerste inenting aan dat we haar nog even wat tegen vlooien moesten geven mits ze dat nog niet had gekregen. :???:
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Flink kammen een paar keer per week, helpt net zo goed en is een stuk veiliger. Als ze geen of weinig vlooien heeft zou ik haar niet ontvlooien, maar het bij kammen houden!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie