Gebroken staart

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Marije23
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2013 15:44

Gebroken staart

Bericht door Marije23 »

Hallo kattenvrienden!

2,5 week geleden heeft mijn kat zijn staart gebroken, mijn kat is 1 jaar. hoe het is gekomen mag joost weten!
Ik ben direct naar de dierenarts gegaan en was gebroken.. twee weken wachten en mocht gewoon naar buiten, als het binnen twee week niet beter was moest de staart eraf.

Hij heeft nergens last van, speelt gewoon en noooit ander gedrag vertoond.
Na dat ik meer ervaringen er over heb gehoord, zeggen toch veel mensen de kat sowieso binnen laten en langer dan twee week aanzien.Dit heb ik ook gedaan.. als die blij is gaat de staart soms recht omhoog, heel even! met spelen en springen tilt hij de staart iets op. Het onderste puntje staat iets scheef. ik neem aan dat ik dit nog meer tijd moet gunnen? we zijn nu 2, 5 week verder. wie spreek uit ervaring? Hoor het graag!


Groeten, Marije
Laatst gewijzigd door Marije23 op 15 aug 2013 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gebroken staart

Bericht door Dinky »

Hier geen ervaring, wel verwijzing naar recent topic: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 59&t=27872
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
mrijkj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2013 19:02
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Gebroken staart

Bericht door mrijkj »

Ik zou als ik jou was inderdaad nog even wachten. Als ze/hij hem af en toe omhoog kan doen heeft hij d'r waarschijnlijk nog wel pijn aan. Dat is bij Bibi nu ook. Ze kan hem omhoog doen en houden maar ze laat hem nog veel slap hangen. De dierenarts zei tegen mij dat ik goed moest oppassen voor infecties en in de gaten houden dat hij niet afsterft. Mijn dierenarts gaf de staart zes weken de tijd. Dus als ik jou was zou ik de kat binnen houden, de staart goed in de gaten houden en nog even wachten.

Is de staart bij het uiterste puntje gebroken of aan het begin?
Kopjes van Pippi en Bibi
Marije23
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2013 15:44

Re: Gebroken staart

Bericht door Marije23 »

hey!
Geen idee waar die gebroken is, ik dacht vanaf het begin. Mijn dierenarts zei twee weken aanzien en gewoon naar buiten vond dit een raar advies. heb hem dus inderdaad binnen gehouden en rust gegeven. hij tilt de staart met eten geven helemaal op en soms tilt hij hem iets omhoog maar hangt ook nog wel slap.
Verder is er niks aan de staart te zien, en voelt zich prima alhoewel hij gek wordt van het binnen zitten haha.
Gebruikersavatar
mrijkj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2013 19:02
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Gebroken staart

Bericht door mrijkj »

Kun je aan de staart zitten? Als je dan je vingers om de staart heen legt dan kun je zo naar het puntje schuiven. Als het goed is Opel je dan ergens een bobbeltje of knikje.. Daar is het gebroken. Als dan helemaal aan het einde is hoort hij geen moeite te hebben met het eerste deel van z'n staart..
Kopjes van Pippi en Bibi
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Gebroken staart

Bericht door eveline1982 »

Raar advies, katten gebruiken hun staart oa om in evenwicht te blijven. Ook kunnen ze ergens achter blijven haken en omdat ze miss geen pijn voelen, hun vacht op de staart afstrippen. Zou het ook nog aankijken en lekker binnen laten!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mrijkj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2013 19:02
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Gebroken staart

Bericht door mrijkj »

Het klinkt gek maar Bibi en ook deze kat volgens mij hebben geen moeite met evenwicht. Mijn dierenarts zij dat ik haar binnen moest houden omdat de staart over de grond sleept en dan gaat het heel snel open en ontsteken.
Kopjes van Pippi en Bibi
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Gebroken staart

Bericht door catsini »

We hebben onze kater ook binnen gehouden, het heeft tijd nodig, je zal geduld moeten hebben

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 59&t=27872

ik zou hem binnen houden, als hij springt en zijn staart blijft ergens inhaken..
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Marije23
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2013 15:44

Re: Gebroken staart

Bericht door Marije23 »

Ik voel niet echt een breuk ofzo.. Toch belachelijk dat mijn dierenarts inderdaad zegt mag gewoon naar buiten, gelukkig heb ik dit nooit gedaan.. ik neem aan dat er leven in de staart zit en hopen dat het nog beter word en meer gaat op tillen.
Gebruikersavatar
mrijkj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2013 19:02
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Gebroken staart

Bericht door mrijkj »

Als er volgende week geen verbetering is zou ik even langs een andere da gaan als ik jou was..
Kopjes van Pippi en Bibi
Khashoggi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jul 2008 14:25

Re: Gebroken staart

Bericht door Khashoggi »

Hoe is het nu met de kat&zijn staart?
Plaats reactie