kussentje wondje blijft terugkomen en bloeden

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Screamy
Huiskat
Huiskat

kussentje wondje blijft terugkomen en bloeden

Bericht door Screamy »

Hallo weer.

Gaat het een goed, is er iets anders weer. Screamy heeft aan zijn linker voor pootje aan 1 van zijn kussentjes een wondje. vorige maand bij de dierenarts geweest. (alweer pfff). Nagekeken. Korstje verwijdert en volgens hem zat er een klein vuiltje in. Nu een maand later is het kussentje weer 2 x opengegaan waardoor ik mijn huis vol bloed heb. Mijn banken, bed, enz. overal bloedvlekjes. Nu wil de dierenarts er wel naar kijken maar alleen onder verdoving. omdat hij ander er niet goed naar kan kijken zegt hij. Gaat weer 125 euro kosten.

Voor iemand met een wia uitkering ben ik echt de (sorry) lul financieel met pech. Ben het laatste jaar wel 600 euro aan DA kosten kwijt. Het moet stoppen. Mijn kat is alles voor me maar al mijn geld wat ik soms extra heb is allemaal op op het moment.

Door mijzelf laat de kat goed zich nakijken onder het pootje. ik zie op 1 kussentje een plekje wat hij steeds weer openmaakt. Ik weet niet wat ik moet doen. Als het blijft moet ik naar de DA maar deze wordt ook slapend rijk zo. Als je toch hiervoor al eens bij hem bent geweest kan hij toch niet zeggen dat ik moet blijven betalen. Hij kan toch ook zonder verdoving er nog eens naar kijken of het verbinden.

Statistisch heb ik echt meer pech met mijn mannetje dan de gemiddelde mens met een huisdier. En DA hakt er het laatste jaar echt hevig in. Ik wordt er depressief van.

Ik heb er nu een pleister opgedaan en kijk het nog even aan. maar ik voel al aan mijn water dat het pootje steeds weer terugkomt.

Zijn er hier meer mensen die dit herkennen en eventueel gehad hebben? Ik mag graag feedback krijgen.. Dank jullie weer. :)

miaaaauw..
It's not enough to just live. you have to have something to live for.
Shimbalaya

Re: kussentje wondje blijft terugkomen en bloeden

Bericht door Shimbalaya »

Het is wel heel riskant om niet terug te gaan naar de DA om het wondje te laten behandelen.
Stel je voor dat het gaat ontsteken en er treden complicaties op,dan moet er straks nog geamputeerd worden.
Ik overdrijf misschien nu wel maar zelf zou ik het risico niet nemen.

Kun je de DA je financiele situatie niet uitleggen?
Misschien valt er wat te regelen.Ik zou gewoon zeggen dat je het financieel moeilijk hebt.
Je bent tenslotte niet de enigste hoor.
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Denk inderdaad dat er toch echt naar gekeken moet worden. Het is niet goed als een kussentje open blijft gaan, er kan dan bloedvergiftiging optreden en dan ben je meer geld kwijt of verlies je je kat. Ik denk dat ze ook echt in de wond willen gaan kijken, en daarvoor moet hij onder narcose, dat doet te veel pijn en een bewegende poes met een bloedende wond kan je niet bekijken.Ik snap dat je denkt, wanneer houd het op, maar helaas voor jullie beide heeft hij de pech veel te mankeren. Mijn vriendin is in een jaar tijd ruim 1000 euro aan haar kat kwijt geweest, en dat jaar daarvoor liepen de kosten op tot 3000 euro. Dat heb je helaas niet voor het kiezen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Screamy
Huiskat
Huiskat

Bericht door Screamy »

kga morgen toch maar de DA bellen. kheb zelf met een loep met ledlicht ernaar gekeken en ik kan niks raars zien. vreemd dus ja dat het terug blijft komen. Kans is dus dat het na de DA ook weer terugkomt. Hij heeft net een antibiotica kuur achter de rug en ik heb het niet zo om dit vaak te herhalen. de kans op ontsteking is inderdaad onacceptabel voor me.

ik laat gauw iets weten. dank..
eveline1982
Tijger
Tijger

Heel veel succes. Zat net te denken, misschien is het wel een splinter wat er in zijn pootje zit. Als dat eruit wil komen, kan dat nogal gaan irriteren en bijt hij misschien zelf de wond weer open? Ik hoop dat het zoiets simpels is...
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Screamy
Huiskat
Huiskat

Bericht door Screamy »

Evelien. Hallo. Ik ben orige maand naar de DA geweest en toen heeft hij daar al naar gekeken. Het wondje is leeggehaald en er zat niks (meer) in. Als ik zelf met een loep met led licht ernaar kijk als het gestopt is met bloeden, en je kunt makkelijk bijna door zo'n kussentje heen kijken met licht, dan is er maar een klein iets. ik heb het vandaag met mijn moeder in een doe het zelf verbandje gedaan met pleistertape want het was weer open. vrijdag naar de DA om half 10.

Ik heb het pootje losjes ingewikkeld maar de tape heeft door zijn haartjes zijn pootje nu iets scheef doen staan. niet heel erg. Moet er toch nog 48 uur om blijven want anders trek ik heel wat haartjes uit, ik hoop dat dit niet erg is.

verdere updates als ze er zijn. :)
Screamy
Huiskat
Huiskat

Bericht door Screamy »

Shimbalaya schreef:Het is wel heel riskant om niet terug te gaan naar de DA om het wondje te laten behandelen.
Stel je voor dat het gaat ontsteken en er treden complicaties op,dan moet er straks nog geamputeerd worden.
Ik overdrijf misschien nu wel maar zelf zou ik het risico niet nemen.

Kun je de DA je financiele situatie niet uitleggen?
Misschien valt er wat te regelen.Ik zou gewoon zeggen dat je het financieel moeilijk hebt.
Je bent tenslotte niet de enigste hoor.

De dierenarts had ik gevraagd of ik het in 2 x kon betalen. Dat deed hij niet. wellicht omdat ik er net bij ben na verhuizing. maar het zat me wel dwars. afijn. Vrijdag zullen we meer weten. ik ga ervan uit dat het opgelost gaat worden. Wat het ook kost.
Cerna

Bericht door Cerna »

Is het "alleen" een wondje of zijn de kussentjes ook dik? Maw zit er vocht onder? Indien ja, dan is dit een auto-immuunziekte (plasmacellulaire pododermatitis). Ik heb dat met een kat gehad en toen (10 jaar geleden) hielp alleen Prednison ertegen.
Shimbalaya

Screamy schreef:

De dierenarts had ik gevraagd of ik het in 2 x kon betalen. Dat deed hij niet. wellicht omdat ik er net bij ben na verhuizing. maar het zat me wel dwars. afijn. Vrijdag zullen we meer weten. ik ga ervan uit dat het opgelost gaat worden. Wat het ook kost.
Dat is dan jammer dat je toevallig net een nieuwe dierenarts hebt.
Als je al langere tijd bij dezelfde komt en ze kennen je goed,dan kun je vaak wel in termijnen betalen als je het financieel moeilijk hebt.
Want veel dierenartsen zijn dan blij dat je uberhaupt nog komt.

Maar fijn om te horen dat je kat geholpen gaat worden. We wachten op de volgende update. :smile:
eveline1982
Tijger
Tijger

Nou hier in de buurt kan je niet meer op de "pof" bij de dierenarts terecht. Snap ik ook wel, want veel mensen komen de betalingsregeling niet na en dat betekend extra werk en kosten voor hen. Het is jammer dat de mensen die het wel na komen er onder lijden, maar dat is met alles zo.
Shimbalaya

Ik kreeg bij m'n vorige DA zelfs al de eerste keer een formulier mee waarin stond dat je ook in termijnen kon betalen.
Maar die DA heb ik nu helaas niet meer.

Slechte ontwikkeling als je straks nergens meer in termijnen kunt betalen. Daar worden de huisdieren de dupe van.
Op onze plaatselijke nieuwszender stond eergister dat de asiels steeds meer verwaarloosde dieren binnenkrijgen omdat de baasjes door de crisis geen DA meer kunnen betalen.
eveline1982
Tijger
Tijger

Toen ik in R'dam woonde zat vlakbij me huis een dierenarts die er speciaal was voor de minima (weet niet meer hoe die heette of waar hij precies zat, al wat jaren geleden). Je moest je inkomen doorgeven etc maar dan kreeg je de hulp zonder consult te betalen en voor de medicijnen etc betaalde je de inkoop prijs. Het is jammer dat de gemeentes niet meer van dit soort dierenartsen aanstellen, zo kan iedereen naar de dierenarts.
Shimbalaya

Ja inderdaad, dat is een goed initiatief. (schrijf ik dat zo goed ?)
Ik wist niet eens dat dat bestond,een dierenarts voor de minima.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Dat was de minimax dierendokter Eveline en die bestaat nog steeds: website
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
eveline1982
Tijger
Tijger

Ik weet niet zeker of dat hem is, want ik zie dat ze vanaf 2007 van start zijn gegaan en ik woonde daar in 2004 :) . Maar kan zijn dat ze het al langer deden en daarna hun naam hebben veranderd?! Wel jammer dat ze het (vrijwel?) nergens anders hebben.
Plaats reactie