"Diagnose" FIP, wat komt er nu allemaal op ons af?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
peggy72

Re: "Diagnose" FIP, wat komt er nu allemaal op ons af?

Bericht door peggy72 »

Hoi
ga eens naar de site van Homeo Natura, geloof dat ze nog niet op vakantie is. Je kunt haar altijd de situatie uitleggen en kijken wat zij te zeggen heeft.

Bij onze katten is het enorm goed aangeslagen. En zoals ik aangaf is het gele helemaal verdwenen.

en een vraag stellen kost je niks

je kunt ook nog proberen de zweverik van je kat te stimuleren met thymus glandular D9, dat verhoogt de weerstand zonder dat je het immuumsysteem van de kat nog verder uit balance brengt.

is te bestellen via de apotheek in Oostenrijk
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: "Diagnose" FIP, wat komt er nu allemaal op ons af?

Bericht door Adriana »

peggy72 schreef: je kunt ook nog proberen de zweverik van je kat te stimuleren

is te bestellen via de apotheek in Oostenrijk

z w e v e r i k . . . .??

k snap wel wat je bedoelt maar vind dit toch wel heel erg grappig..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: "Diagnose" FIP, wat komt er nu allemaal op ons af?

Bericht door Dinky »

Jappie schreef:Maar hij gaf ook aan dat er slecht voor hem uitziet met zulk slecht functionerende nieren en dat ik wel na moet denken over hoe het verder moet.
Apart dat jij moet bedenken hoe het nu verder moet van je DA. Met zulke nierwaarden zou ik zeggen dat de DA de kat moet behandelen als een nierpatient.
Dus overwegen van infuus om te spoelen om de waardes te laten dalen en alleen nierdieetvoer geven om de nieren zoveel mogelijk te ontlasten.

Klinkt inderdaad alsof jou DA de kat al heeft opgegeven omdat hij tot de conclusie van FIP is gekomen :( Je moet er alleen rekening mee houden dat het snel slechter kan gaan wanneer het inderdaad FIP is maar tot die tijd moet in mijn ogen kijken wat de kat mankeert op dit moment (en dat zijn vooral de nieren volgens mij) en moet je dat behandelen om het leven zo lang mogelijk katwaardig te laten zijn.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
peggy72

Re: "Diagnose" FIP, wat komt er nu allemaal op ons af?

Bericht door peggy72 »

je vindt het grappig omdat ? het zweverik heet ? ook wel thymus genoemd ?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: "Diagnose" FIP, wat komt er nu allemaal op ons af?

Bericht door Ms Maaike »

Het is grappig omdat je zwezerik bedoelt, niet zweverik. :-P
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
peggy72

Re: "Diagnose" FIP, wat komt er nu allemaal op ons af?

Bericht door peggy72 »

google even dan zul je zien dat het verschillende benamingen heeft waaronder zweverik
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: "Diagnose" FIP, wat komt er nu allemaal op ons af?

Bericht door castratenkoor »

Dan heb jij een ander soort Google dan de rest van de bevolking - het is toch echt zwezerik.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
peggy72

Re: "Diagnose" FIP, wat komt er nu allemaal op ons af?

Bericht door peggy72 »

gho lezen is toch niet zo moeilijk toont het nivo van dit forum maar weer eens aan

vraag me ook af wat belangrijker is in jullie ogen het advies of het commentaar geven.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: "Diagnose" FIP, wat komt er nu allemaal op ons af?

Bericht door Adriana »

niks mis met het niveau van het forum hoor maar missch lees je alleen je eigen topics..
en gevoel voor humor? ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: "Diagnose" FIP, wat komt er nu allemaal op ons af?

Bericht door eveline1982 »

Sjo en bedankt denk hahahaha. Als je het nivEAU zo beneden maats vind, waarom dan nog reageren en posten??!! Maar goed Peggy heeft gelijk, als je googled vraagt hij het te veranderen in zwezerik maar het word ook zweverik genoemt.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: "Diagnose" FIP, wat komt er nu allemaal op ons af?

Bericht door Dinky »

Zweverik of zwezerik maakt mij niets uit. En ik houd je niet tegen om weg te blijven wanneer je het niveau hier te laag vind Peggy.

Wat mij wel uitmaakt is hoe het inmiddels is met de kat van topicstarter. Krijgt de kat bijvoorbeeld nog een infuus om de nieren te spoelen en staat de kat inmiddels op nier dieet om de nieren zoveel mogelijk te ontzien?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: "Diagnose" FIP, wat komt er nu allemaal op ons af?

Bericht door Sifra »

Extra info over fip kun je o.a. hier vinden: http://www.dierenziekenhuizen.nl/katten ... ij-de-kat/
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Jappie
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2013 11:35

Re: "Diagnose" FIP, wat komt er nu allemaal op ons af?

Bericht door Jappie »

Bedankt voor alle info, inmiddels zijn we alweer een paar dagen verder en gaat het eigenlijk nog steeds hetzelfde, alleen de speciale niervoeding wordt niet meer gegeten, dus ik ben weer overgestapt op nat voer wat hij lekker vindt. Maar ook daar komt hij niet meer van aan.

Ik zit nu een beetje in dubio, of hem verder laten behandelen, dwangvoeren etc, waardoor hij misschien wat langer leeft of hem gewoon zoveel mogelijk te verwennen. Dat behandelen en dwangvoeren trekt hij heel slecht, waardoor ik twijfel of ik hem dat nog wil aandoen.
Zijn nieren zijn sowieso kapot dus ik vraag me ook af wat de eventuele effecten zijn van een behandeling. De da had het ook nog over een ander soort medicatie, corticosteroiden volgens mij, kan dat?
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: "Diagnose" FIP, wat komt er nu allemaal op ons af?

Bericht door lmd »

Hoe gaat het met je kat Jappie?

Groetjes Lucienne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Jappie
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2013 11:35

Re: "Diagnose" FIP, wat komt er nu allemaal op ons af?

Bericht door Jappie »

Het gaat hier eigenlijk geweldig goed, Dexter is weer een beetje aangekomen(maar zit nog steeds flink onder zijn oude gewicht) en rent bijna weer als vanouds rond door het huis. Aangezien ik dat niet kon rijmen met de eerdere verwachtingen die zijn uitgesproken heb ik afgelopen week weer contact gehad met de dierenarts waarin ze aangaf dat ze eigenlijk niet verwacht had dat hij nu nog zou leven. Hij was er erg slecht aan toe een paar maanden geleden. Binnenkort laat ik m weer onderzoeken, ik twijfel nog even tussen een echo of bloedonderzoek. We schakelen nu in ieder geval langzaam over op speciale niervoeding en hopen dat hij nog een tijdje een goed leven heeft.
Plaats reactie