omgevingsspray hoevaak?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
klitteband
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 mar 2012 00:46

omgevingsspray hoevaak?

Bericht door klitteband »

Sinds een dikke week voeren wij een guerrilla oorlog tegen vlooien. Ik heb daar in een ander bericht al wat over gevraagd.
Maar eigenlijk vraag ik me af hoevaak we moeten spuiten met zo'n omgevingsspray. Op de bus staat dat het 3 tot 6 weken werkt....
Op dit moment stofzuigen we twee keer per dag en word er om de dag gesprayed.....
Heeft dit wel nut?

En heeft iemand ervaring met Eco style Vlo Vrij ?

Alvast bedankt.
Shimbalaya

Re: omgevingsspray hoevaak?

Bericht door Shimbalaya »

Ik heb geen ervaring met de Eco Style Vlo Vrij,wij gebruikten destijds een ander merk,weet niet meer welke maar die heeft toen wel goed geholpen.Dat was meer schuim dan spray.

Als het middel 3 tot 6 weken werkzaam is dan heeft het geen zin om om de dag te gaan sprayen,dat is eigenlijk geld- en tijdsverspilling.
Je hoeft pas weer te sprayen als het middeltje begint uit te werken over 3 weken dus ongeveer.
Stofzuigen zou ik wel iedere dag blijven doen maar niet daar waar gesprayd is.
En 1x per dag stofzuigen lijkt me wel voldoende.Probeer jezelf vooral niet gek te laten maken door die kleine krengen.
Dit advies krijg je dan van iemand die er zelf bijna gek van werd destijds. ;-)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: omgevingsspray hoevaak?

Bericht door nellebel »

lees hier wel eens dta er in de stofzuigerzak dan ook spul moet. weet niet of je dat nu ook doet?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: omgevingsspray hoevaak?

Bericht door castratenkoor »

Stukje vlooienband in de stofzuigerzak is verstandig.

Voor mij gelukkig 7 jaar geleden, vlooien, kitten Timo nam ze mee. Redelijk snel onder de knie toen door de katten allemaal een pipet van de dierenarts te geven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie