In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Ik zou graag willen weten welk merk anti-vlo jullie gebruiken en anti-worm. En gebruiken jullie pipetten, pasta of tabletjes? En wat ik jullie ervaring? Wat is het fijnst?
Gebruik hier Stronghold en dat gaat tot nu toe goed. Solo-kater, gebruik een pipetje. Voordeel van Stronghold is dat je geen sloot rommel in het nekje hoeft te doen. Het is een klein pipetje en het spul droogt snel op. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Frontline (niet gebruiken, werkt niet of nauwelijks). Stronghold werkt tegen vlooien (inclusief anticonceptie vlooien) , oormijt en verschillende wormen. Het zou ook teken weerhouden zich op je katzel vast te bijten maar heb zelf nog geen middel gevonden wat daar echt goed tegen werkt.
Edit: werkt niet tegen lintworm, daarvoor moet je extra anti-worm tabletjes geven. Kan zo snel niet op de naam komen maar haal de mini-tabletjes bij de da.
Hoi. We zijn net nieuw op dit forum.
Muizenpluis senior poes, kreeg opeens een vreselijke uitbarsting van bultjes en korstjes op rug en
vanaf de staart, kortom Vlooien allergie.
Ik heb alle informatie al opgezocht over de vlooienallergie bij katten, het is waar zelfs een binnen kat vlooien op kan lopen, of het die eitjes zijn ? maar als er muggen uit China weten te overleven tot in Nederland, waarom dan niet ook een chinese vlo, of weet ik veel waar vandaan.
Gebruik gewoon altijd het meest nieuwe vlooienmiddel wat er is, grootste kans dat de vlooien waar ze dan ook vandaan komen die chemische verbinding nog niet kennen (daarmee niet resistent zijn) dan daardoor dood gaan of het hazenpad kiezen. (dus blijven stofzuigen)
Bolfo Gold, hebben we nu gebruikt, ik kan het niet controleren want de korstjes verdwijnen er niet direct mee natuurlijk, maar ze is een stuk rustiger en minder aan het likken en bijten, ik denk dat het werkt.