Kat ziek en ik maak me zorgen!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Kat ziek en ik maak me zorgen!

Bericht door Anne87 »

Ik wou het ook zeggen, klinkt als alvleesklier. Laat direct testen en zorg dat de medicatie de eerste dagen via een infuus gaat. Het gaat namelijk niet voorbij de maag als het oraal genomen wordt en door dat soort fouten hebben wij twee maanden terug Flo* verloren.
estherg88
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2013 20:28

Re: Kat ziek en ik maak me zorgen!

Bericht door estherg88 »

Hallo allemaal,

Nou deze dierenarts was vrij zeker over de oorzaak. Wat mijn vorige dierenarts niet gedaan had, maar deze wel was de bek van Kitty open doen. Wat bleek: alles was ontstoken, tot ver in de slokdarm aan toe. Geen wonder dat ze niet kon/wilde eten.

Dierenarts heeft een injectie met corticosteroïden gegeven, daarnaast een injectie tegen de misselijkheid. Ze heeft trouwens sinds vannacht niet meer overgegeven. Daarnaast heb ik een soort pijnstiller meegekregen, en een antibiotica (fijnmalen en in water mengen via spuitje geven). Daarnaast een soort eetpasta (heel erg stroopachtig en plakkerig) en water met astronautenvoeding. Alles moest gegeven worden als ik thuis was. Dus dat hebben we gedaan. Kat is nu wel knock out van alle energie die het heeft gekost.

Dierenarts had er vertrouwen in dat het beter zou gaan, en dat ik in de loop van de avond wel verbetering moet zien, en anders morgenochtend meteen terug moet komen bij haar.

Ze ligt nu in de huiskamer op een koele plek te slapen en loopt af en toe wat heen en weer om van plaats te wisselen.

Conclusie: ik hoop dat het snel beter gaat en dat ze zich beter voelt. Ik ben wel in twee dagen ruim 200 euro verder, dus ik hoop dat het snel beter gaat.

Bedankt voor alle reacties. Ik hou jullie op de hoogte hoe ze verder verbetert! Bedankt ook voor de steun, zat er vanochtend wel eventjes doorheen na de andere dierenarts.
estherg88
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2013 20:28

Re: Kat ziek en ik maak me zorgen!

Bericht door estherg88 »

Nou net in paniek weer naar dierenarts geweest. Kitty lag voor pampus in de keuken, bewoog niet meer en was helemaal slap.

Dierenarts gaf aan dat de ontstekingen waarschijnlijk te ver waren. Dat ze geen pijn heeft en dat er nog wel een kleine kans is op herstel, maar ook een grote kans op sterven. Ze wilde haar daarom nog niet laten inslapen. Ik denk dat het aflopende zaak is. Ze ligt hier nu naast mij op de bank, ze is behoorlijk koud en ligt helemaal slap, pupillen bewegen niet meer. Heel af en toe piept ze nog een beetje of trekt ze haar nagels van haar pootje in als ik er aan aai. Voor de rest ademt ze heel rustig, dus ik ben bezig met afscheid nemen.

Ooit heb ik Kitty als een cadeautje gehad van mijn zusje. En ik denk dat ik met recht kan zeggen dat het het mooiste cadeautje is wat ik ooit heb gehad!

Nogmaals bedankt voor al jullie adviezen en steun!
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kat ziek en ik maak me zorgen!

Bericht door kansarmedieren »

Waarom heeft de dierenarts de kat niet opgenomen of verder behandeld vreemde zaak . Dit zou ik niet willen het is of behandelen of beëindigen maar niet zo. Veel sterkte
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kat ziek en ik maak me zorgen!

Bericht door Brittenbolletje »

laat testen op pancreatitis NU want als dat niet snel behandeld word is dat dodelijk. Dit soort dingen kunnen komen door wat ze heeft met tandjes. laat aub NU testen. dan MOET ze opgenomen worden en aan infuus. Er speelt echt wat anders (mee).
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Kat ziek en ik maak me zorgen!

Bericht door Anne87 »

Uitslag voor pancreatitis duurt een paar dagen dus heel veel spoed achter zetten! Echt waar, klinkt nog steeds zo. En laat haar opnemen en met sondevoeding rechtstreeks in de maag voeren. Infuus voor medicatie. Maar echt vandaag nog want het is bijna weekend!
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Kat ziek en ik maak me zorgen!

Bericht door catsini »

ik zou haar laten opnemen, zelf kan je haar niet verzorgen
misschien alvleesklierontsteking net als onze Winny?

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 57&t=27679
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kat ziek en ik maak me zorgen!

Bericht door Brittenbolletje »

Anne87 schreef:Uitslag voor pancreatitis duurt een paar dagen dus heel veel spoed achter zetten! Echt waar, klinkt nog steeds zo. En laat haar opnemen en met sondevoeding rechtstreeks in de maag voeren. Infuus voor medicatie. Maar echt vandaag nog want het is bijna weekend!

Pancreatitis is juist heel snel. er is een snel test beetje zelfde als snap test idee. dan heb je binnen 10 minuten de uitslag :grin:
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Kat ziek en ik maak me zorgen!

Bericht door Anne87 »

Bij Flo* moest het naar utrecht gestuurd worden en dat duurde 3 dagen...

Topicstarter, zie ook dit topic: www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=27496
Dat is van mij, gaat over Flo*, was ook alvleesklierontsteking.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat ziek en ik maak me zorgen!

Bericht door eveline1982 »

Ik zou ook zsm naar de da gaan! En laat die pancreastest doen! Waar leven is, is hoop zeg ik altijd maar dus je kan nog kijken of dat het is, en of je nog op tijd bent, en anders kan je haar meteen laten inslapen, want die doodstrijd wil je niet voor je kat!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kat ziek en ik maak me zorgen!

Bericht door Brittenbolletje »

Loopt ook hier een topic van mij van joey alleen was die na 18 uur overleden aan pancreatitis :cry:
Anne87 schreef:Bij Flo* moest het naar utrecht gestuurd worden en dat duurde 3 dagen...

Topicstarter, zie ook dit topic: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=27496
Dat is van mij, gaat over Flo*, was ook alvleesklierontsteking.
Ja dat gebeurd ook maar om te kijken of het accuut is, is die snel-test wel handig. In mijn geval was hij na 18 uur ook dood dus 3 dagen wachten had al geen nut bij hem :cry:
estherg88
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2013 20:28

Re: Kat ziek en ik maak me zorgen!

Bericht door estherg88 »

Het is helaas niet goed gegaan. Ik heb Kitty mee naar huis genomen en een uurtje later is ze overleden. Het was tot vlak voor die tijd heel erg mooi, ze lag lekker rustig op schoot. Helaas was het moment zelf erg naar. Ik mis haar ontzettend, nu al!

Bedankt voor jullie steun!
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat ziek en ik maak me zorgen!

Bericht door mittenslief »

heel veel sterkte
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Kat ziek en ik maak me zorgen!

Bericht door Katelijne »

Sterkte! Weet je nu eigenlijk wat er aan de hand was?
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kat ziek en ik maak me zorgen!

Bericht door Brittenbolletje »

Is er nou getest op pancreatitis? Want daar is nooit op gereageerd en wat mee gedaan en dat terwijl er 2 mensen dat zeiden.

Ik wens je wel heel erg veel sterkte met het verlies van je kanjer. Hoop dat je het een plekje kan geven.
Plaats reactie