Mist mijn kat zijn zus en zal ik een kitten erbij nemen???
-
- Kitten
Mist mijn kat zijn zus en zal ik een kitten erbij nemen???
Misschien kan iemand mij helpen. Ik heb vorig jaar september 2 kittens, broer en zus, gekregen die dol op elkaar waren. Waar de ene was, was de ander ook. 17 juli jl. zijn ze 1 jaar geworden. Nou is het poesje sinds 4 weken vermist. Haar broer, mijn rode kater, is totaal van slag. Hij heeft overal gezocht, is heel aanhankelijk en miauwt erg veel. Hij mist duidelijk zijn zus. Net als ik.
Wij hebben ook nog een buurpoes bij ons wonen (onofficieel) maar dat is er eentje met gebruiksaanwijzing. Ze vindt mijn kat niet heel leuk maar gedoogd hem. Ik heb dan ook het gevoel dat mijn kater een maatje mist. Eigenlijk ben ik er nog niet aan toe om een kitten te nemen aangezien mijn hoop blijft bestaan dat mijn poes nog terugkomt. Maar als ik mijn kat zo zie heb ik er alles voor over om hem weer gelukkig te krijgen. Eigenlijk weet ik gewoon niet wat ik moet doen. Iemand een idee??
Wij hebben ook nog een buurpoes bij ons wonen (onofficieel) maar dat is er eentje met gebruiksaanwijzing. Ze vindt mijn kat niet heel leuk maar gedoogd hem. Ik heb dan ook het gevoel dat mijn kater een maatje mist. Eigenlijk ben ik er nog niet aan toe om een kitten te nemen aangezien mijn hoop blijft bestaan dat mijn poes nog terugkomt. Maar als ik mijn kat zo zie heb ik er alles voor over om hem weer gelukkig te krijgen. Eigenlijk weet ik gewoon niet wat ik moet doen. Iemand een idee??
- mittenslief
- Tijger
Re: Mist mijn kat zijn zus en zal ik een kitten erbij nemen?
zomaar een ander poesje erbij zal het missen van zijn zus niet minder maken denk ik....het moet ook maar net klikken.....was ze wel geholpen, niet dat ze ergens een nestje heeft ofzo? heb je echt bij alle instanties haar aangemeld?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
-
- Kitten
Ja, ze was geholpen en had een chip. Heb haar overal aangemeld en ben bij het asiel geweest. Waar men vertelde dat als ze een chip heeft, ze nooit in het asiel komt te zitten zonder dat ik gebeld word. Het systeem op dat gebied schijnt waterdicht te zijn. Je hebt wel gelijk dat het tussen mijn kat en en eventuele kitten inderdaad ook maar moet klikken. Moeilijk hoor, vind zo zielig voor hem...
heb je de chip ook geregistreerd? want dat wordt vaak vergeten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- eveline1982
- Tijger
Toch zou ik de asiels in de buurt in de gaten houden. Het gebeurt nog helaas te vaak dat de chip niet gevonden word en je dus niet gebeld word!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ik heb ook wel eens gehoord dat een chip gaat 'dwalen' door het lichaam en dus niet meer op de standaard chip-plekken (schouder en omstreken) zit. Dan vinden ze hem ook niet. Goed de asiels in de gaten houden en ook daar flyers ophangen met foto en omschrijving van de kat. 

Zou inderdaad ook zien dat je bij dierenartsen in de buurt een vermist flyer op kan hangen, net als bij asiel en in de buurt.
Wat betreft je dilemma is het erg lastig omdat jij jezelf er nog niet klaar voor voelt en jij er zelf ook 100% achter moet staan.
Wat betreft je dilemma is het erg lastig omdat jij jezelf er nog niet klaar voor voelt en jij er zelf ook 100% achter moet staan.
Bij ons heeft het jaren geleden wel geholpen. Mijn Siamees (Thai) was volledig van de kaart toen haar vriendinnetje er niet meer was. Omdat je siamezen sowieso eigenlijk niet alleen moet houden, hebben wij weer een kitten gekocht. Ik weet nog dat we thuis kwamen met de kitten. Ze dacht heel even dat het haar vriendinnetje was en ze kwam dolblij aanrennen! Toen ze zag dat het een nieuw kitten betrof ging ze meteen op de rem, heeft 2 dagen zitten blazen en grommen, maar vanaf dag 3 was het koek en ei.
Ze heeft daarna ook niet meer gezocht of gemauwd om haar verloren vriendinnetje, ze stortte zich volledig op de verzorging en het spelen met de kleine 15 weken oude kitten. Het zijn de dikste vriendinnen geworden, iedereen was weer helemaal blij, vrede was teruggekeerd.
Mocht onverhoeds de verloren zuster weer terugkeren (altijd te hopen), heb je wel drie katten. Dat moet dan geen probleem zijn.
Groet,
Sonia
Ze heeft daarna ook niet meer gezocht of gemauwd om haar verloren vriendinnetje, ze stortte zich volledig op de verzorging en het spelen met de kleine 15 weken oude kitten. Het zijn de dikste vriendinnen geworden, iedereen was weer helemaal blij, vrede was teruggekeerd.
Mocht onverhoeds de verloren zuster weer terugkeren (altijd te hopen), heb je wel drie katten. Dat moet dan geen probleem zijn.
Groet,
Sonia
-
- Kitten
Dank voor jullie reacties allemaal. Ik blijf gewoon het asiel bellen en hopen dat ze snel weer terugkomt. Ik heb besloten even geen kitten te nemen (hoewel ik dat hele kleine katertje van 6 weken in het asiel bijna had meegenomen. Was maar goed dat hij nog 2 weken moest blijven) en
het heel even aan te kijken. Ik ben er zelf gewoon nog niet aan toe want het voelt alsof ik mijn poes meteen vervang. Wellicht dat ik er over een tijdje wel aan toe ben. En komt de verloren zuster dan alsnog thuis en heb ik er drie, helemaal goed!
Groeten,
Manon
het heel even aan te kijken. Ik ben er zelf gewoon nog niet aan toe want het voelt alsof ik mijn poes meteen vervang. Wellicht dat ik er over een tijdje wel aan toe ben. En komt de verloren zuster dan alsnog thuis en heb ik er drie, helemaal goed!
Groeten,
Manon
-
- Kitten
Goed nieuws, na 5 weken en 1 dag stond mijn poes in huis. Ik was zo blij haar te zien en zij mij.
Volgende dag naar de dierenarts geweest en die geloofde niet dat deze kat 5 weken op straat was geweest. Meer aannemlijk was dat ze 5 weken van iemand eten en drinken had gekregen. Ze had geen enkele vlo dus was waarschijnlijk ook echt in huis genomen. Door alle stress had ze haar poten en staart bijna kaal gelikt. Jammer dat mensen dan niet de dierenambulance bellen om te checken of de kat een chip heeft want daarmee voorkom je dit soort dingen. Ik ga haar nu een bandje omgeven (hoewel ik daar eigenlijk altijd iets tegen had) zodat mensen kunnen zien dat ze ergens thuishoort.
Ik ben in ieder geval heel blij dat ze er weer is....
Volgende dag naar de dierenarts geweest en die geloofde niet dat deze kat 5 weken op straat was geweest. Meer aannemlijk was dat ze 5 weken van iemand eten en drinken had gekregen. Ze had geen enkele vlo dus was waarschijnlijk ook echt in huis genomen. Door alle stress had ze haar poten en staart bijna kaal gelikt. Jammer dat mensen dan niet de dierenambulance bellen om te checken of de kat een chip heeft want daarmee voorkom je dit soort dingen. Ik ga haar nu een bandje omgeven (hoewel ik daar eigenlijk altijd iets tegen had) zodat mensen kunnen zien dat ze ergens thuishoort.
Ik ben in ieder geval heel blij dat ze er weer is....
- BloemTetsu
- Tijger
Super dat ze weer thuis is 
Jammer dat andere haar even gekaapt hebben. Hopelijk komt ze snel tot rust en groeit alles weer aan.

Jammer dat andere haar even gekaapt hebben. Hopelijk komt ze snel tot rust en groeit alles weer aan.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
- eveline1982
- Tijger
Wat fijn dat ze er weer is!!! Jammer he, toen ik mijn poes kwijt was duurde het 2 weken voor ze besloten haar te laten checken op een chip. Wat was ik blij toen ik haar kon ophalen, snap dus helemaal hoe opgelucht je bent 

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Fijn dat ze weer terug is
Is het een idee om de tuin af te schermen zodat anderen haar niet meer kunnen kapen?

Is het een idee om de tuin af te schermen zodat anderen haar niet meer kunnen kapen?