Afgelopen zondag heb ik mijn nieuwe kitten opgehaald: Nimue, een poesje van negen weken (geboren op 26 mei), ze krijgt er binnenkort een maatje bij (ergens deze week): een (gecastreerde) kater van net een jaar, zodat ze iemand heeft om mee te dolen en van te leren.
Nimue heeft bij de vorige eigenaar geen brokken gehad, enkel natvoer. Momenteel heb ik twee bakjes met voer staan: één met een natuurlijke variant versvoer (kip en rijst), een handje brokjes er door heen en een flinke schuit water en een bakje met droge (kitten)brokjes van Iams, die ik vanaf vandaag wil mengen met de kitten variant van Almo Nature. Ook wil ik overstappen op Animonda Carny als natvoer, maar dit voer heb ik pas vandaag binnen gekregen. Voor mijn gevoel eet ze goed, in ieder geval regelmatig en dan ook uitgebreid, zowel van de brokken als het natvoer, alleen drinkt ze niet echt. Ik vul het natvoer daarom aan met een laagje water (dat alles net wel, net niet onder water staat), en heb het idee dat ze dat wel opsabbelt want dat moet ik meerdere keren per dag bijvullen. Hoop dat ze zo toch voldoende vocht binnen krijgt. Verder is ze zindelijk en gaat netjes naar de kattenbak; ze heeft ook al gepoept en geplast, wat er naar mijn idee gewoon goed uitziet (kleine, donkere, stevige drolletjes).
Waar ik me echter zorgen over maak, is dat ze volgens de vorige eigenaar negen weken is, terwijl ze er naar mijn idee meer uit ziet als een kitten van een week of zes (heb haar vergeleken met wat ze aangeven op deze site: klik). Haar oogjes zijn wel al duidelijk aan het verkleuren (zijn nu bruin van binnen, met een beetje een blauwige rand), maar ze is erg klein en woog gister maar 450 gram, wat veel te weinig is naar mijn weten. Voor de rest ziet ze er niet slecht uit en nu ze wat gewend is, toont ze in mijn ogen normaal gedrag: slapen, eten, rond rennen, spelen, overal kijken en op proberen te klimmen en dan weer slapen. Al met al komt ze gewoon heel levendig over, een beetje onzeker nog hier en daar, maar niet echt bang. Ze is vlovrij, maar (nog) niet ontwormd.
Hier onder een aantal foto's, ik vind dat ze op de foto snel groter overkomt dan ze is, maar het is de beste manier om een impressie te geven:

Ik hoopte dat jullie nog aanvullende tips hebben en nog dingen waar ik specifiek op moet letten. Ik wil d'r dus laten ontwormen, ze heeft continue beschikking over zowel droog als natvoer (wat ik aanvul met extra water, buiten het water dat er al staat) en ze krijgt een maatje. Ze is overigens een kruising Brits Korthaar (en gewoon een HTK gok ik) en duidelijk niet doof.