poes van 3,5 vermagert en is opeens heel aanhankelijk

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
pluismuis
Kitten

poes van 3,5 vermagert en is opeens heel aanhankelijk

Bericht door pluismuis »

Hallo, Ik heb een lieve poes saar van 3,5. Ik merk dat ze nu de laatse weken erg aan het afvallen is en dat haar gedrag een beetje verandert.

Ze is normaal een lekkere luie huispoes, maar soms wel actief als je haar uitdaagt om te spelen. Ze is niet echt een schootkat, maar komt gewoon naast je liggen. Mag normaal ook niet aan haar buikje zitten.

Laatst viel het me op dat je elke keer op me schoot wou zitten, en liet ze zich ook echt neerploffen. en bleef echt zolang liggen totdat ik opstond. kwam ik terug kwam ze weer bij me liggen. Ook mag ik haar buik opeens aaien... (gelijk gecheckt of ik geen bulten voelde, dat gelukkig niet) Ze eet wel goed, voorzover ik kan zien. Poepen en plassen ook. Heeft wel een paar keer gespuugd en een keer de hik gehad.

Iemand een idee wat dit kan wezen? Het is me eerste huisdier en ben erg onzeker erover.
Kan dit door de warmte komen? of zal er iets anders wezen? Ze is wel ge-ent enzo.
Kattebeest
Tijger
Tijger

Re: poes van 3,5 vermagert en is opeens heel aanhankelijk

Bericht door Kattebeest »

Welkom!

Ben niet het meest ervaren forumlid maar nog wel wakker :grin:
Ben je al met haar naar de da geweest? Dat afvallen is natuurlijk niet goed. De symptomen die je opnoemt doen mij een beetje denken aan het gedrag van Kasper toen zijn schildklieren te snel werkten. Kas is 14, dat is heel wat anders dan 3,5. Met een versneld werkende schildklier gaan ze veel meer eten, doet Saar dat ook?

Door de warmte gaan de meeste katten minder eten en zoeken koele plekjes op. Daar heeft Saar geen last van gezien je berichtje.

Voor mij is erg afvallen altijd 'code oranje', ongeacht het soort huisdier. Zou toch echt naar je da gaan en haar goed laten onderzoeken. Eventueel ook bloedonderzoek.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: poes van 3,5 vermagert en is opeens heel aanhankelijk

Bericht door castratenkoor »

Ik zou haar na laten kijken bij de dierenarts en voor de zekerheid ook bloed af laten nemen voor onderzoek naar enge ziektes en voor de werking van lever en nieren en schildklier.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie