Kitten Chanel toch liever alleen plaatsen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
eveline1982
Tijger
Tijger

Kitten Chanel toch liever alleen plaatsen?

Bericht door eveline1982 »

Hey hallo iedereen

Ik heb jullie hulp even nodig. Chanel, het schildpad meisje van ca 8 weken, die ik onlangs heb opgevangen vind de andere kittens en katten helemaal niet zo leuk! Ze is hier nu 5 dagen maar wil nog steeds niet spelen. De kittens doen hun uiterste best maar mevrouw behandeld ze met een air van hier tot Tokio! Ze vind hun staartjes echt enorm leuk, en mept er graag tegen aan. Maar zodra ze zich omdraaien en terug gaan spelen dan zet ze een keel op! Grommen, blazen en enorm dominant gedrag, ze maakt zich heel groot en mept dan.

Het gekke is dat de honden ok zijn en ze gek op mensen is. Ze ligt het liefst op de vensterbank te soezen en komt regelmatig miauwend wat aandacht opeisen. Ze vind het dan ook 10x niks als 1 van de katten of kittens bij ons liggen, en gromt ze weg. Ze is wel speels, op momenten maar liever lui dan moe. Ook vermaakt ze zich prima in haar eentje met een papiertje of een muisje.

Bang is ze overigens niet, ze is echt enorm dominant naar andere katten! Ze is verder ook echt een gezond meisje, maar die drukte hoeft niet van haar ze is liever alleen druk ;)

Mijn nicht, die twijfelt nog of ze haar in huis zal nemen. Maar ik begin nu ook een beetje te twijfelen of Chanel wel gelukkig zal worden in een huis met andere katten. Ik heb dit eerlijk gezegt ook nog nooit mee gemaakt, dat een kitten andere kittens helemaal niet leuk vind!

Wat denken jullie? Zal chanel gelukkig worden, uiteindelijk, met andere katten, of kan ik haar beter als solo kitten plaatsen?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Re: Kitten Chanel toch liever alleen plaatsen?

Bericht door BloemTetsu »

Chanel heeft wel alle schijn tegen. Maar het zou ook kunnen dat ze de huidige beestenboel niks vind.
Hoe was de thuissituatie waar ze vandaan kwam?

Is het een optie om haar tijdelijk bij je nichtje te zetten om te kijken hoe het gaat?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
eveline1982
Tijger
Tijger

Ik weet helemaal niks van haar achtergrond. Ze is wel gezond binnen gekomen, mooi soepel buikje en geen vlooien. Dus ze is goed behandeld.

Zowiezo zou ze op proef naar me nicht gaan (als ze de voors en tegens had afgewogen) omdat 1 van haar katers nogal dominant is. En we niet willen dat Chanel als boksbal gebruikt zal worden.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Dat kan best lastig worden. Twee dominantje in een huis.
Misschien zou ze ergens terecht kunnen waar er 2 katten rondlopen die meer dan voldoende aan elkaar hebben, die niet te druk en dominant zijn.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Niet geschoten is altijd mis denk ik. Maar het zou zo kunnen dat ze met honden en mensen toch gelukkiger is. Heb overigens ook nog nooit gehoord van kittens die niet met elkaar willen spelen, wat een apart poesje is Chanel. Leuk. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Wat moeilijk dat niet echt valt te achterhalen waarom ze zo doet tegen de andere kittens/katten.
Het zou natuurlijk onzekerheid kunnen zijn. Het wordt extra lastig omdat je nicht al een tijdje op je lijst staat voor een schildpadje. Natuurlijk kan je proberen hoe het gaat in het huishouden van je nicht met een duidelijke afspraak dat als het niet gaat ze dan alsnog naar een huisje zonder andere katten gaat?

Wens je in elk geval veel succes met het maken van de keuze. Kan je er als kittenleek niet mee helpen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Adriana

Bericht door Adriana »

k denk dat het vaker voorkomt dat met name poezen al vanaf heel vroeg soort van loners gedrag hebben. dan denk ik stiekem dat hun tijger-genen opspelen, die leven ook solo, zeker de vrouwtjes. ik denk dat een plaatsing in een huis met andere katzels voor beide partijen een klein drama wordt, agressie, stress en missch zelfs af en toe vechten.
ik denk dat Chanel het allerbeste af is in een huis waar ze koningin en super diva is en zich helemaal kan richten op haar baasje(s).

poes Mies van ons is uiteindelijk ook zo'n tiepje. voor honden niks niet bang en andere katzels, incl haar broer bestaan voor haar gewoon niet. maar kom haar niet te na want dreigen, grommen.. en dat is doorgaans genoeg.
en ik heb hier ooit een karthuizer poes gehad en die was ook zo. dat heeft een jarenlange schurende relatie met Mo opgeleverd, totdat hij ziek werd en toen greep ze de macht.
ze moest worden herplaatst, ging solo wonen in huis met tuin en was volmaakt gelukkig.
Mo ook trouwens....toen ze weg was..
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Diesel had ook zo'n zusje. De fokker wilde haar zelf houden, ze had al 10 katten en dat werd inderdaad een drama. Ze heeft het zusje van Diesel moeten herplaatsen en ze woont nu alleen bij iemand.

Ik denk ook dat dit een poesje is waarbij het beter is dat ze als enige kat woont, eventueel met honden en bij baasjes (gepensioneerden ofzo) die dagelijks thuis zijn. Zeker bij je nichtje, met een dominante kater lijkt me dat niet verstandig.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
eveline1982
Tijger
Tijger

Dankjullie wel voor de reacties :) . Jullie hebben het laatste beetje twijfel weg gehaald. Ik denk inderdaad dat diva Chanel het gelukkigste zou worden in een huis zonder andere katten. Honden, kinderen geen probleem! De kids krijgen kopjes en moeten haar kroelen (als je het niet doet, dan dwingt ze je wel ;) ) en de honden mogen aan haar snuffelen en likken zonder gegrom. Ga geen drama maken met naar me nichtje en als het niet lukt weer hier en dan weer verhuizen! Denk dat me nicht wel een beetje opgelucht is, ze zat met het probleem als ze moest werken, ze werkt dan wel parttime maar wilde haar liever niet in de gang zetten zodat haar andere katten wel gewoon naar buiten kunnen door het luikje. Dat was haar struikelblok.

Apart is ze overigens zeker! Maar wel leuk apart :)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

onze guusje zou nu niet meer zonder gijs kunnen denk ik, maar dat is eigenlijk ook een solo katje. die speelt het liefste alleen. echt veel doen die 2 niet samen en meestal komt het initiatief van gijs. nu trekken ze wel meer samen op, maar in het begin helemaal niet. guusje is ook een meisje en we hebben in het begin ook wel vaker gezegd dat ze ws veel beter alleen bij ons had kunnen komen. gelukkig is alles bij ons goed gekomen. maar ik denk wel dat er solokatjes bestaan. die zo geboren worden. ik denk niet dat perse alle katten van nature op gezelschap van een maatje zitten te wachten. is bij ons mensen toch ook niet
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Fijn dat je voor jezelf de knoop door hebt gehakt Eveline ;)
Zeker omdat je nicht er toch ook over twijfelde.

Nu gewoon lekker op zoek naar een huisje zonder andere katten :) Zijn vast wel mensen te vinden die maar één kitten willen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
eveline1982
Tijger
Tijger

Precies Wendy, ik heb het eerlijk gezegt nog niet eerder mee gemaakt maar het kan dus overduidelijk wel :) . Heb wel rustige kittens gehad die zich uitermate in hun eentje konden vermaken, maar die speelde ook wel met de andere kittens. Chanel is gewoon een loner en dat mag.

Ze was enigszins opgelucht Mirjam, wel tot over haar oren verliefd maar dit was voor zeg maar ook het laatste zetje om het toch niet te doen. Dus nu opzoek naar een fijn plekje waar deze koningin alle aandacht voor zichzelf heeft :)
eveline1982
Tijger
Tijger

Hier ook maar even vertellen dat diva Chanel een perfect huisje heeft gevonden! Over 3 weekjes word ze koningin van haar eigen huis, waar 2 paar volwassen handen en 2 paar kinderhandjes haar heel veel kroeltjes zullen geven zonder dat ze dit hoeft te delen met andere katten of dieren!
Eind goed, al goed :)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Dat lijkt me het perfecte adres voor deze dame! Hopenlijk gaat ze een lang en gelukkig leven tegemoet.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Adriana

Bericht door Adriana »

:pdtho: hi hi hi... weet ze het al...? en pak van je hart!
Plaats reactie