Kitten van 9 weken blind?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Marinda
Huiskat
Huiskat

Kitten van 9 weken blind?

Bericht door Marinda »

Misschien maak ik me te snel zorgen, maar hoe kan ik testen of een kitten blind is? We hebben sinds een week Rossi erbij en ze lijkt slecht te reageren of dingen voor haar ogen
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Kitten van 9 weken blind?

Bericht door Dinky »

Zou (als totale leek) iets voor haar langs bewegen (touwtje bijvoorbeeld) om te kijken of ze dat met haar kopje volgt
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

De dierenarts kan dat goed beoordelen, ook zou je je vinger heel langzaam voor haar koppie kunnen houden en kijken of ze die ziet. Maar dit is niet heel erg betrouwbaar.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Marinda
Huiskat
Huiskat

Bericht door Marinda »

Ik heb mijn hand al naar haar ogen gebracht, maar dan knippert ze niet eens. Ik ga morgen naar de DA en die zei gelukkig al wel als het een binnen kat word (wat bij ons het geval is) kan ze gewoon een normaal leventje opbouwen. Dat was al een opluchting.

Ze vind verder wel de kattenbak en haar eten, maar ja dat kan ze natuurlijk op geur doen.
eveline1982
Tijger
Tijger

Ook blinde kittens kunnen een heel fijn leventje leiden :) veel succes bij de dierenarts.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Mijn oude Sjaak is zo goed als blind en dat is te merken, hij loopt tegen dingen op als ze verplaatst worden. Maar hij redt zich prima.
Zeker als het van klein af aan zo is, zal ze zich er prima mee gaan redden. Extra nadenken bij veranderingen in huis.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
paasnini

Bericht door paasnini »

Ben erg benieuwd hoe het bij de dierenarts was.
Marinda
Huiskat
Huiskat

Bericht door Marinda »

Rossi blijkt inderdaad blind. Ze kan licht en donker zien, maar daar houd het mee op. De DA zei dat dit voor ons binnen katje geen probleem is zolang we niet teveel met meubels schuiven en omdat ze niet beter weet dan dat ze blind is mist ze het zicht ook niet.
eveline1982
Tijger
Tijger

Agossie, maar ook wel fijn dat jullie nu zeker weten dat ze blind is. En wat de dierenarts al zei, als je niet te veel schuift kan ze heel goed haar weg wel vinden :)
Marinda
Huiskat
Huiskat

Bericht door Marinda »

De planning was om er over 3 weken een kitten bij te nemen, maar wat raden jullie nu aan?
eveline1982
Tijger
Tijger

Dat zal geen probleem vormen, ga wel opzoek naar een goed asiel/opvang of bij particulieren die weten hoe de karakters van de kittens zijn. Ik zou nl geen dominante kitten bij haar zetten.
Plaats reactie