Kittens zijn kwijt...

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Miauwtje
Kitten

Kittens zijn kwijt...

Bericht door Miauwtje »

Hallo allemaal,

Ik heb 2 lieve poesjes, en 1 daarvan heeft kittens, de kittens zijn zo'n 7 weken oud nu.
Nou glippen ze snachts naar buiten via het kattenluikje, (hij kan wel op slot maar we vinden het niet erg als ze naar buiten gaan)
Nou komen we net thuis, (hele ochtend weggeweest) zijn alle kittens weg! Vanmorgen waren ze er allemaal nog!
Nou ben ik heel bang dat er iets mis is gegaan ofzo, of dat ze de weg kwijt zijn oid...
Ben erg ongerust!

Heeft er iemand tips?

Alvast bedankt!
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Kittens zijn kwijt...

Bericht door Dinky »

Ga overal zoeken in en rondom het huis.
Vraag bij buren of ze de kittens hebben gezien, ga flyeren, hang posters op in de buurt.
Bel ook met bijvoorbeeld de dierenambulance en plaatselijke asiel want als ze zulke jonge kittens vinden op straat is de kans groot dat ze daarheen worden gebracht als vondeling. Houdt ook een site als amivedi in de gaten en zet ze daar ook op als vermist.

Kittens zijn op een leeftijd van 7 weken nog erg afhankelijk!
Mocht je ze terugvinden dan zou ik het kattenluikje zeker 's nachts op slot doen. Zou zulke jonge kittens sowieso nog niet naar buiten laten eerlijk gezegd (en dan ben ik vrij makkelijk met naar buiten laten gaan in verhouding tot anderen hier op het forum).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Miauwtje
Kitten

Bericht door Miauwtje »

Ah dankjewel! Ik had de buurman al gevraagd, en heb al gezocht. Komen ze net ineens met zn allen uit een struikje.... Ik heb ze allemaal dus gevonden! Vanaf nu gaat het luikje snachts dicht! Pfoe ben me rot geschrokken!
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Mag hopen dat je ze sowieso niet zonder toeziend oog naar buiten laat gaan....

Ze zullen alleen maar meer willen ontdekken en voor je het weet zijn ze spelenderwijs de weg kwijt of komen ze onder een auto terecht. Voor volwassen katten zijn al meer dan genoeg gevaren buiten, laat staan voor jonge kittens. Een baby laat je immers ook niet zonder toeziend oog alleen buiten lijkt mij?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Fijn dat de ukkies weer terug zijn. Als de tuin niet (enorm) goed is afgesloten zou ik ze zowiezo niet meer zonder toezicht naar buiten laten gaan. Kittens gaan pas een heel klein beetje gevaar inzien vanaf 16 weken, en dan is het nog levensgevaarlijk! Niet alleen het verkeer is een gevaar of verdwaald raken, maar ook lopen er zoveel zieke mensen rond. Laatst alleen al, van de hagenaar die voor zijn lol kittens ophaalde om ze dood te trappen. Nee, wees er maar heel zuinig op!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie