jaarlijkse inenting
-
- Tijger
Re: jaarlijkse inenting
Oh ja dat woord mij verteld door de dierenarts ik heb er de balle verstand van
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
-
- Tijger
Ik heb een word documentje over vaccineren als er mensen interesse hebben dan graag even uitleg hoe ik dat op dit forum moet plaatsen want heb daar geen kaas van gegeten.
Dierenartsen hebben liever sowieso dat je jaarlijks komt enten dat is een stuk inkomsten en behoorlijke ook. Daar een enting voor hun maar 7,50 euro kost, dus reken uit de winst
Dierenartsen hebben liever sowieso dat je jaarlijks komt enten dat is een stuk inkomsten en behoorlijke ook. Daar een enting voor hun maar 7,50 euro kost, dus reken uit de winst

-
- Tijger
Oké maar moet ik t nou doen of niet?!
Als ze ouder zijn zou ik t mis niet doen maar mijn gevoel zegt wel doen nu
Als ze ouder zijn zou ik t mis niet doen maar mijn gevoel zegt wel doen nu
-
- Tijger
Katten hebben alleen hun kitten enting gehad? Je kan hem nog 1 keer doen geheel en dan desnoods jaarlijks titeren. kattenziekte is te titeren niesziekte niet natuurlijk zijn te veel stammen die dat kunnen veroorzaken.
-
- Tijger
Oké dus gewoon wel doen allebei nog 1 x enten? Ze hebben allebei alleen gehad in kitten tijd
nu nog 1 x de dubbele dosis en dan volgend jaar alleen voor niesziekte?
Zou ik nog even wachten met caya? Haar pas september doen? Wat zou jij doen
nu nog 1 x de dubbele dosis en dan volgend jaar alleen voor niesziekte?
Zou ik nog even wachten met caya? Haar pas september doen? Wat zou jij doen
-
- Tijger
Ik zelf zou je andere kat ook meteen doen anders heb je 2 keer consult en 2 keer haal je zelfde virus binnen waar een kat die dan niet geent is ook nog op kan reageren. Ik zou zorgen dan ze saampjes gaan, hoef je maar 1 keer. Ik zelf zou zeggen nog 1 keer alles en vanaf volgend jaar of titeren of gewoon alleen de nies. Op zich volstaat zelfs volgens fabrikanten de kattenziekte 3 jaar., maar vaak als je titert zie je ook dat ze vaak na 3 jaar nog een hoge titer hebben.
-
- Tijger
Ik heb je forum bericht gelezen!
Maar v is dat niet gevaarlijk dan een cocktail? Staat dat er werken tussen zitten beter is maar heb geen zin om constant Heen en weer te gaan
Maar v is dat niet gevaarlijk dan een cocktail? Staat dat er werken tussen zitten beter is maar heb geen zin om constant Heen en weer te gaan
Mijn interpretatie van dit stuk waar je het over hebt is dat het belastender is maar ik lees niet dat het gevaarlijk is. Voor zover bekend zijn Caya en Gizmo beide gezond zonder kwalen dus zou het in mijn interpretatie niet gevaarlijk zijn en kan je ze wel gewoon als cocktail geven (alleen de kans op een entreactie lijkt mij iets groter).Het geven van entingen tegen meerdere ziektes tegelijk, de zogenaamde cocktails, is meer belastend voor het lichaam dan ze om de beurt te geven met enkele weken er tussen.
-
- Tijger
Precies wat Mirjam zegt eigenlijk. Beide je katten zijn gezond. Belastend is iedere enting en vooral die nies (anders zouden ze niet liever hebben jaarlijks te enten). Zelf als ik zou enten in jou geval zou ik er geen nobivac tricat in gooien. Daar zit nog extra de calici bij met ik dacht 3 stammen? Zelf persoonlijk vind ik extra de calici erbij (waar katten juist op reageren meestal) te zwaar. Zelf kies ik altijd voor purevax. Maar dat is mijn mening hoor
. Voor mij nooit meer nobivac

-
- Tijger
Wat moet ik zeggen dan ik wil geen novivac erin want dat ik zwaar? Ja ik Hen x discussie gehad bij mijn dierenarts over metacam geen zin om weer iets uit te leggen waar ik eigenlijk geen verstand van heb hihi
Ik zou de dierenarts eens bellen om te vragen waar ze mee enten. Bovendien kan je aangeven dat je liever wilt dat er met purevax wordt geent omdat er op nobivac tricat vaker sprake is van entreactie (dat ze ziek worden door de enting).
-
- Tijger
Oké ga nu bellen met buikpijn ik ben altijd zo'n zeikerd he daar
-
- Tijger
Oké hun hebben nobivac en geen purevac vroeger wel nu niet meer ze zegt bij chiawa hondjes ofzo die zijn daar wel erg gevoelig voor maar bij katten absoluut niet ze kunnen er hooguit twee dagen wat hangerig en sloom van zijn
ja nu zijn jullie het hier niet mee eens
maar kan ik t dan gewoon doen? Toen ze kitten waren ook gewoon daar gegaan geen last gehad.
Of is mijn dierenarts nu heel slecht?
Kan ik t gewoon daar laten doen of is t en risico voor mijn katten
ja soFry ben beetje aan t zemelen he...
ja nu zijn jullie het hier niet mee eens
maar kan ik t dan gewoon doen? Toen ze kitten waren ook gewoon daar gegaan geen last gehad.
Of is mijn dierenarts nu heel slecht?
Kan ik t gewoon daar laten doen of is t en risico voor mijn katten
ja soFry ben beetje aan t zemelen he...
Om terug te komen op je vraag: ik zou wachten tot september omdat de enting van Caya pas 10 maanden geleden is geweest en het lijkt me niet goed om haar nu dan alweer te enten. Waar het verhaal vandaan komt dat je - wanneer je met Gizmo wat langer wacht - weer een herhalingsenting moet geven, weet ik niet, maar ik heb ook vaak genoeg langer dan 2 maanden gewacht.
Wanneer je het wilt combineren, lijkt het me gezonder om wat langer met Gizmo te wachten dan om Caya, nu na 10 maanden, alweer te enten. Maar dit is meer een gevoel.
Ik heb geen slechte ervaringen met Nobivac en Amber is de laatste keer geënt met Purevax en kreeg een entreactie. Dus ja, wat is wijsheid? Ik zou het gewoon aan de dierenarts overlaten en dan volledige enting in september (of eind augustus) voor beide katten.
Wanneer je het wilt combineren, lijkt het me gezonder om wat langer met Gizmo te wachten dan om Caya, nu na 10 maanden, alweer te enten. Maar dit is meer een gevoel.
Ik heb geen slechte ervaringen met Nobivac en Amber is de laatste keer geënt met Purevax en kreeg een entreactie. Dus ja, wat is wijsheid? Ik zou het gewoon aan de dierenarts overlaten en dan volledige enting in september (of eind augustus) voor beide katten.
Tja, er is wel eens een onderzoek geweest naar o.a. kankerbehandelingen volgens mij bij mensen waaruit naar voren kwam dat hoger opgeleide mensen vaker worden doorbehandeld dan lager opgeleide mensen mede doordat hoger opgeleide mensen ook op internet op zoek gaan naar informatie en deze informatie beter begrijpen en door kunnen vragen.
Zie jezelf dus niet als een zeikerd maar als iemand die erg begaan is met de behandeling van de eigen dieren en daar informatie over verzamelt om tot de beste behandeling te komen!

Zie jezelf dus niet als een zeikerd maar als iemand die erg begaan is met de behandeling van de eigen dieren en daar informatie over verzamelt om tot de beste behandeling te komen!
Vind dit een aparte redenatie dat katten er absoluut geen last van hebben maar wel hangerig en sloom ervan kunnen worden...... Klinkt mij beetje tegenstrijdig in de orenOké hun hebben nobivac en geen purevac vroeger wel nu niet meer ze zegt bij chiawa hondjes ofzo die zijn daar wel erg gevoelig voor maar bij katten absoluut niet ze kunnen er hooguit twee dagen wat hangerig en sloom van zijn