Volgende week krijgen wij twee kittens uit twee verschillende nestjes.
1 kitten komt op 10 weken naar ons, het was een moederloos zwerfkatje, opgevangen en grootgebracht door lieve mensen uit een kattenopvang.
Het katertje komt reeds gechipt, gecastreerd, ontvlooit, ontwormt, en met een eerste vaccinatie.
Doordat onze vorige kat ook van daar kwam, weet ik dat we dan gewoon een tweede vaccinatie kunnen halen bij de DA en dat ie er dan weer tegen kan

Nummertje twee, daarentegen, komt uit een nestje geboren bij een collega. Hierbij heeft het kitten nog geen enkele “medische” verzorging gehad. Een bezoekje aan de DA zal dan ook snel volgen.. Toch had ik daar graag een weekje of twee mee gewacht, totdat het kleintje zich een beetje gesettled heeft bij ons. Ik wil graag onnodige stress voor het dier vermijden. Het zou niet het eerste dier zijn dat alle nieuwe indrukken niet aankan, en ik wil hem echt een veilig thuisje bieden.
Nu “nummertje twee” had ik al wel graag ontwormt/ontvlooit. Ik vond oa Milbemax Ontworming voor kittens, en Stronghold voor vlooien.
Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat indien met Stronghold spot on gebruikt, men niet apart meer hoeft te ontwormen...Ik vind dit echter toch niet terug in de bijsluiter.
Wat zouden jullie doen? Zowel een tabletje ontworming toedienen en apart een stronghold pipet. Of is dit echt niet nodig?
Ik wil echt de beste zorgen geven aan onze twee nieuwe hartendiefjes.
groetjes