Ik ben net nieuw hier op het forum, dus ik hoop dat ik dit bericht in de juiste categorie heb geplaatst!
Al een tijdje zit ik met een probleem en ik weet niet zo goed hoe ik het op moet lossen. Vorig jaar september hebben wij een 6 jarige Sphynx overgenomen van familie. Ze was al snel gewend aan haar nieuwe omgeving en aan haar nieuwe vriendinnetje (Europese Korthaar, huis- tuin en keukenkat). Na een tijdje viel het mij op dat er telkens pootjes met ontlasting op mijn laminaat stonden als zij naar de bak was gegaan. Ik dacht eerst dat dit kwam door de vulling van de kattenbak, dus ik ben verschillende soorten gaan uitproberen.. houtkorrels, grove kleikorrels en fijne kleikorrels, dikke laag en dunne laag. Helaas maakte dit niet uit. Wij geven haar het Sphynxenvoer van Royal Canin en ze heeft ook nooit diarree gehad.
Ik hou haar nu al een tijdje in de gaten en (sorry voor de details) ze gaat met haar achterpoten en soms ook met haar voorpoten, vol in haar drollen staan. Vervolgens loopt ze dit door het hele huis (als ik bijvoorbeeld werken ben). Helaas zijn het niet alleen haar poten die onder zitten, vaak zit de aanzet van haar staart (aan de onderkant) ook helemaal onder de ontlasting. Toch heeft ze gewoon stevige drollen.
Ik heb bij haar vorige baasjes gevraagd of zij dit ook ooit hebben opgemerkt. Ze gaven aan dat ze het nog nooit hadden gezien, maar dit kan misschien ook komen doordat zij zeer donkere plavuizen hebben.
Heeft iemand misschien een ideetje of tip voor mij? Ik moet telkens haar pootjes afpoetsen, ook tussen haar tenen en ze begint daar een enorme hekel aan te krijgen, zo zielig

Alvast heel erg bedankt!
Groetjes!!