Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door BellePippa »

Haha Adriana! Team Drol slaat weer toe! Wat een giller. Nee, hier laten ze elkaar niet eens uitpoepen.. Pippa duikt meteen weer op Louis en die zit dan echt zovan "Aaah ga weg laat me piesen!!"

Toen ik net de woonkamerdeur opendeed en ze elkaar weer zagen ging het heel goed. Geen hoge ruggen of blazen, even snuffelen en meteen weer achter elkaar aan racen. Louis begint nu steeds meer voor zichzelf op te komen, door ook achter Pippa aan te jagen of zelf de achtervolging te starten of een pets terug geven. Hij probeert het hele huis echt te ontdekken, alleen Pippa jaagt constant achter hem aan. Wat net echt té grappig was: ik heb zo'n blokkenkast van Ikea -wie niet- en die heb ik zeg maar in de lengte liggen, dus 4 breed en 2 hoog. Daar staan al mijn LP's in (jaja, ik ben 22 jaar en ik draai nog fanatiek plaatjes uit -durf ik dit te zeggen? Ja dit durf ik te zeggen- jullie tijd :P) en de ene zat àchter de kast en de andere zat er voor. Zaten ze dus elkaar te zoeken door die gaten, maar je zag iedere keer dat de ene door het ene gat keek, zat de ander bij het andere gat. Dombo's. En toensprong Louis vanaf die kast zo hop op de een plank van de krabpaal en Pippa wilde dat ook....Dus die nam ook een snoekduik, maar die kwam een etage lager terecht, op zo'n doos met een gat erin, BAF tegen 1 van de palen, haha. Heel komisch.

Ze zijn elkaar echt aan het testen. Af en toe gaat Pip te ver en krijgt ze een blaas en een tik van Lou en soms dan gaat Lou in de counter aanval en dan schrikt Pip zich dood "Whooohaa, easy there partner!! Dit was niet de afspraak! Ik mag op jou springen, maar jij niet op mij!" Beetje zelfde als mensen; als een meisje een jongen slaat en de jongen wil terug slaan, dat ze dan gaat gillen "Je mag geen meisjes slaaaaaan!!" Dat gebeurt nu ook hier haha, komisch, heel komisch.

De krabpaal krijgt het te verduren nu.. Daar zitten ze nu allebei op, beetje naar beneden naar elkaar te hengelen. Dan schiet Lou helemaal naar boven, tot aan het plafond, hup in het hangmatje en dan racet Pip er achter aan en dan bungelt ze daar onder het hangmatje en dan krijgt ze een tik van Lou en dan zakt ze weer een niveautje.

Ze zijn een beetje klaar met elkaar nu, Lou ligt op 1 van de eetkamerstoelen en ik hoor Pippa hiernaast druk tuinieren in de kattenbak van Lou... Typisch. Ik hou jullie op de hoogte! Ik ga even mijn kaartje van mijn grote Nikon leegmaken, zodat ik ook een beetje normàle foto's kan maken van Louis.

En deze foto wilde ik jullie niet onthouden, ik vind dit de grappigste foto die ik tot nu toe van die 2 heb gemaakt, hahaha! Dit is dus echt gewoon de status quo!
Afbeelding

En dit was vanochtend; Pip in een hinderlaag -echt no way dat Lou haar kan zien...Ik ben zo trots!- en Lou z'n lekkere nuchtere droge blik:
Afbeelding
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door Dinky »

Hihi hier wordt gewoon nieuw geheugenkaartje gekocht wanneer kaartje van fototoestel vol is :P
Is er altijd een soort extra backup van de foto's ;)

Zou trouwens deze foto-verhalen kopiëren naar je foto-album wanneer de admin deze aanmaakt. Zijn echt heerlijke verhalen :D
Laatst gewijzigd door Dinky op 03 jul 2013 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door BloemTetsu »

Leuke verhalen, leuke foto's en prachtige katten.
Missie geslaagd :)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door BellePippa »

Hahaha, lekker oldskool! Stop je ze dan wel in zo'n plastic rond busje? "Zo weer een rolletje eehh...kaartje vol geschoten!" Breng je het ook naar de fotograaf om te ontwikkelen? :lol: Ja ik ga ze inderdaad kopieren. Wanneer dat album er is, gooi ik jullie echt dood met 100'en foto's van deze monsters. Admin is alleen op vakantie geloof ik :( Meer dan een week geleden album aangevraagd en hij is vrijdagochtend voor het laatst online geweest. Nouja, tot die tijd gebruik ik dit topic gewoon als album, lekker puh :P haha

Dank dank Bianca!
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Renatevanderveer

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door Renatevanderveer »

De Admin is inderdaad niet zo vaak online, helaasch..

Prachtige foto's en wat een lief stel! Gaat helemaal goedkomen met die twee!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door Dinky »

Nou ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn eigen volle geheugenkaartje volgens mij in kast heb liggen :oops: Mijn vriend heeft de volle geheugenkaartjes van zijn toestel in plastic hoesjes (zaten zijn kaartjes in toen hij ze kocht, die van mij had dat dus niet).

Foto's afgedrukt hebben we vrijwel niet (wil nog altijd eentje in elkaar zetten van onze vorige poes Loulou maar kom er steeds niet aan toe), alleen foto-boekje van onze eerste vakantie. Wel staan ze naast het feit dat ze op die kaartjes staan ook op onze NAS, onze privé-server in huis ;) Vakantiefoto's staan ook nog opgeslagen op mijn netbook omdat we ze daar vast op bekijken tijdens de vakantie :P
Daar staan al mijn LP's in (jaja, ik ben 22 jaar en ik draai nog fanatiek plaatjes uit -durf ik dit te zeggen? Ja dit durf ik te zeggen- jullie tijd :P)


Dit wekt aardig de suggestie alsof iedereen hier heel veel ouder zou zijn, helemaal in combi met het stukje oldskool fotorolletjes :lol: Ik ben zelf 24 dus niet eens veel ouder dan jij ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door Adriana »

t kan zijn dat ik al lang niet meer van deze tijd ben..
maar je kunt de inhoud van je digitale fototoestel toch gewoon op de harde schijf van je compu laden? en dan geheugen wissen en weer verder fotograferen?
dat is tenminste zo als ik het doe want ik heb een hekel aan volle geheugenkaarten en ben altijd bang dat er wat met die gegevens gebeurt. je hoeft je toestel maar een keer ongelukkig te laten vallen...

ik denk dat de gemiddelde leeftijd op het forum rond 30 is.. met een stuk of vier uitschieters > 50.. maar heb dat zelf nooit als lastig ervaren. wat nog wel een probleem kan zijn is het verschil tussen echte starters en meer ervaren forumleden.. maar met extra vragen is dat vaak snel verholpen.

geweldige berichten uit huize kleuterkattenstorm! never a dull moment en het gaat hardstikke goed.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door Dinky »

Natuurlijk kan je de foto's op de harde schijf van je computer laden Adriana, maar vind het zelf wel fijn wanneer het op meerdere plaatsen is opgeslagen want een computer kan ook crashen ;) Daarom geheugenkaartje + computer/NAS. En op vakantie worden ze dus tijdens de vakantie op mijn netbook gezet, mocht er op vakantie iets met het fototoestel gebeuren.

Denk inderdaad ook wel dat de gemiddelde leeftijd hier op het forum ergens rond de 30 zal liggen (kijkend naar de "vaste" bezoekers).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door BellePippa »

Hahah, dan heb ik niks gezegd over de leeftijd :P Ja Adriana, zo heb ik het ook gedaan, dus ik kan weer ff schieten! Mooie foto's geschoten net van Golden Boy Louis, hihi. Ik zal ze es even op de computer zetten en in het internetalbum. Jullie zien ze vanzelf verschijnen! Hoop dat ze toch nog wel enigszins goed gelukt zijn, want het is hier echt super donker, door het rukweer en ik heb deze camera gekregen voor mijn 16e verjaardag, dus die is ook niet meer wat-ie is geweest :P Veel meegemaakt samen! De fotoacademie heeft-ie nog net overleefd haha, maar het was wel de oudste camera. Misschien binnenkort maar even mijn vadertje aankijken of hij nog iets leuks heeft liggen -die is fotograaf-.

Ze slapen nu.. Pippa bij mij op schoot en Louis naast me -ik zit op de bank-. Gaat de goeie kant op! Behalve dat ik nu heel erg dorst heb maar niet wil opstaan haha. Hmmm, er staat hier een vaas op tafel..... hahaha, nee natuurlijk niet!
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door nellebel »

usb stickie....kunnen veel foto's op. ik heb ze op mijnalbum, en de PC en 2 usb sticks.

die eerste foto van pippa, spreekt toch boekdelen dat schuine koppie. heerlijk.

ennne marthe.......heb je de TV al verkocht? die heb je nu echt niet meer nodig hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door Ikey »

Haha, die foto van Pippa op het bed, net Skippy en Diesel kan ook zo droog kijken ;-) Wat heeft Pippa trouwens een slank lijfje :)

Enne, LP's? Nooit van gehoord, ik ben van jouw generatie ;-)

Handig, zo'n vader als fotograaf :) We verkopen allemaal onze tv maar en gaan naar jouw foto-verhalen kijken ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door BellePippa »

haha ja die kop van Pip, echt puuuure nieuwsgierigheid! Louis was zich net aan het wassen, dus ze keek haar óóógen uit! Zou ik ook doen, als zo'n lekker kereltje zich voor mijn neus uitgebreid ging wassen... :eangel:

Neee jullie mogen geen TV's verkopen! Dan heb ik teveel concurrentie op MP en dan kom ik nooit van de mijne af! Maar jullie mogen altijd langszappen hoor, langs mijn TV-kanaaltje!
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door BellePippa »

Jongens mag ik u officieel even voorstellen aan Louis, met een kleine reeks, waarin hij tenminste beetje duidelijk in beeld is!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hahaha geweldig! Pip die daar achter een beetje de boel in de gaten aan het houden is!
Afbeelding
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door castratenkoor »

Wow die eerste twee zijn prachtig! Mooie koppie heeft hij, echt een spetter.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Fly2005
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jun 2013 19:56

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door Fly2005 »

wij hebben ook 2 uit hetzelfde nest 2 katers, maar dat gaat prima
en ken nog iemand die heeft een broer en zus uit het zelfde nest ook dat gaat super.

onze eerste kat heeft 3 jaar alleen geweest, verder nooit wat van gemerkt..
nu zit het huis vol met 6 katten haha,, 3 katers en 3 poezen.
Plaats reactie