vorm brokjes

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Dinky
Tijger
Tijger

vorm brokjes

Bericht door Dinky »

We hebben het hier vaak over de samenstelling van verschillende brokjes.
Nu vroeg ik mij af wat jullie visie is op de vorm van brokjes.

De huidige brokjes die ik geef van Trovet hebben een driepuntenvorm:
Afbeelding

Dan heb je nog variatievorm:
Afbeelding

driehoekjes:
Afbeelding

en de volgens mij veelvoorkomende rondjes:
Afbeelding

Maakt de vorm van de brokjes nog iets uit?
Ben wel nieuwsgierig want de porta21 adult brokjes zijn dus van die rondjes en dat was ook het geval bij royal canin S/O High Dilution die Dinky kreeg toen ze nog blaasgruis had ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Kattebeest
Tijger
Tijger

Re: vorm brokjes

Bericht door Kattebeest »

Ha, ha, je zou er bijna trek van krijgen!
Hier gaat de ronde vorm er het beste/gemakkelijkste/liefste in. Echt de ronde vorm, niet de wat plattere rondjes zoals op de laatste foto. Heb helaas geen wetenschappelijk antwoord, daarvoor zouden brokjes van dezelfde smaak in andere vormen aangeboden moeten worden.

Net voor de zekerheid wat beter gekeken naar de brokjes hier. Ze zijn niet rond, meer ton-vormig.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Enige wat ik kan bedenken (en dat is met mijn britten wel zo). Meeste brokken zijn te klein waardoor ze ze sneller heel inslikken en dus niet kauwen. Denk dat ze wel eerder 3 hoekvorm kauwen omdat je dat dan vervelend langs die pijp naar beneden voelt zakken, ronde brokjes niet. Hier heb ik liver grote brokken waardoor de kans groter is dat ze kauwen. Althans hier dan.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Zoals de laatste bevallen hier het beste. Zoals de eerste heb ik moemnteel wat ik dan betitel aan feestbrokjes. maar die vorm koop ik nooit meer, daar wordt veel meer van gebraakt dan van de ronde. Dat is wat hier opvalt.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Hier heb ik zelf gemerkt dat dinky op zowel de driepuntsbrokjes als de ronde kauwt en niet braakt. Zie alleen met de driepuntsbrokjes dat er kleine stukjes overblijven die ze als het ware afbijt omdat ze met bek stukje open kauwt terwijl de ronde in de bek worden doorgebeten dus minder verspilling ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

de dierenspeciaalzaak heeft mij eens verteld dat brokjes voor inactieve katten meestal groter zijn. dit zodat de kat er meer werk voor moet doen ipv hap slik weg. hierdoor eet hij mogelijk wat minder.
geen idee of dit zo is.
brokjes voor gezond tandvlees zijn ook best groot. verder meng ik het met sterilised appetite control. daar zit een gaatje in, net een kleine donut.
afgerond lijkt mij prettiger eten dan driehoekig. net als met toblerone, heerlijke chocolade maar niet te eten door die stomme vorm.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie