Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Adriana

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door Adriana »

houd wel in je achterhoofd dat Wolf in combi met de fokker heel erg veel vreemde geuren voor Pippa in haar territorium is.
laat Pippa maar nieuwsgierig worden naar Louis, dan nog in zijn transportkooi en geef haar wat tijd en de hoofdrol, denk ik.. en niet andersom..
destijds wilde de fokker van BoMaks zelf Bolle hier introduceren en dat heb ik pertinent geweigerd.
theedrinken een weekje na de introductie prima, maar geen invasie in combinatie met de introductie van een nieuwe katzel.
want die nieuwe katzel moest zich zo snel mogelijk voegen naar de bestaande situatie hier thuis en zo snel mogelijk anders (dat wil zeggen gelijk) gaan ruiken eender aan de hier al wonende katzels.
en Maks moest dus zo snel mogelijk Bolle in zijn territorium verwelkomen en niet worden herinnerd en verstoord met èn een nieuwe kater èn geuren van de omgeving van de fokker.

jullie hebben intussen geurtjes uitgewisseld dus voor Pippa zal het geurtje van Louis niet helemaal onbekend zijn. en Louis kent jouw geur van je bezoeken en zal zo snel mogelijk naar jullie moeten gaan ruiken. dus mooiste zou zijn gelijk onder je trui frommelen....
en heel snel borstelen met Pippa's borstel!
en wat leuk dat-ie maandag al komt!
en wat een ongelofelijk lieve foto van een opgevouwen Pippa in een heerlijk mandje! :verliefd:
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Wat een lieve foto van Pippa en wat leuk dat Louis maandag al komt. Nog 1 nachtje slapen. Ach ik denk 1 dag wat grommen en blazen en dan zijn ze vriendjes. Gaat meestal heel snel op die leeftijd.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Kom maar hier met dat garnaaltje! Wat een lieve foto :) . Wat zal Pippa straks een pret beleven met haar nieuwe maatje. Niet te veel zorgen maken! Meestal gaat de introductie op deze leeftijd vlot en succesvol.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
BellePippa
Lynx
Lynx

Bericht door BellePippa »

Jaaaa ik heb er super veel zin in! Gaat ook qua ontmoeting helemaal goed komen denk ik. Goeie tips Adriana! Ik heb inderdaad een borstel waarmee ik Pippa regelmatig borstel! Daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht, maar die ruikt natuurlijk helemaal naar Pip. Ik denk dat het ook vrij rap gaat en ik ben echt zoooo benieuwd.

Hoe moet ik dat de eerste nacht doen? Bij mij kunnen ze 's nachts gewoon in alle kamers.. Moet ik dat gewoon laten en ze gewoon hun ding laten doen of moet ik ze de eerste nacht gescheiden houden door de woonkamerdeur dicht te doen? Pippa slaapt 's nachts bijna nooit bij mij, maar komt me 's ochtends wel altijd wekken en komt dan nog een half uurtje vaak bij mij onder de dekens, languit liggen. Hier nog tips/ideeën voor? Of denken jullie dat ze dan al gewoon aan elkaar gewend zijn en dat ze hun eigen gangetje gaan?
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
BellePippa
Lynx
Lynx

Hij komt trouwens dinsdagochtend!! :)
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Hij komt s'ochtends al. Kansje dat ze tegen de avond al rondhuppelen met ze 2. Het is hier altijd zo flexible gegaan, even paar uurtjes blazen en hoppa ze draaien al mee in het huishouden, zelfs de oudere kittens! Verlede jaar kreeg ik achter elkaar 1 of 2 kittens binnen, had er in een week of 2 tijd 7 rondhuppelen! De introducties verliepen iedere keer prachtig, ook met mijn andere dieren. Ik "gooi" ze altijd direct in het diepe en in de groep (of het moeten jong volwassene zijn met een trauma) en het is nog nooit voorgekomen dat na een half dagje er 1 nog blies :) (nouja wel naar mij ;) ) . Zelf relaxt blijven, en zo min mogelijk met ze bemoeien, laat ze het zelf maar uitzoeken :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Als het nog niet 100% rustig is zou ik bij ze op de bank gaan slapen. Ik doe dat vaak als er een nieuw kitten komt, 1 of 2 nachten.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Adriana

Bericht door Adriana »

eveline1982 schreef:Zelf relaxt blijven, en zo min mogelijk met ze bemoeien, laat ze het zelf maar uitzoeken :)
ja, zeker weten, zelf heel relaxed en op afstand blijven!
zo ging het hier ook. heb de transportkooi in de kamer gezet, luikje half open en het de jongelui zelf laten uitzoeken..

van beide kanten grote nieuwsgierigheid en Bolle was na 4 dagen toch al helemaal vreemd voor Maks. Maks kwam wel gelijk voorzichtig kijken en dat gaf dikke staartjes bij beide katzels.
toen tijdje om elkaar heen draaien en achter elkaar aan lopen. steeds dichterbij en neus/neus..
(en ik blij/blij want neus/neus is acceptatie..soort van goedkeuringsstempeltje..)

en k zou zelf als de fokker weg is, tijdje languit op de grond gaan liggen, dan kan Louis ook bij jou neus/neus doen en zijn luchtje achterlaten.
Pippa zal dat ook doen en dan ben ook jij helemaal opgenomen in hun club!
hier wordt nog altijd als ik van buiten thuis kom, ge-neus/neusd x 3 en k sla dat nooit over!

en dan kan het grote feest met twee kittens beginnen!
tegen die tijd zul je ook wel een eigen fotoalbum hebben, dus dat wordt smullen voor ons..

hoop en wens je toe dat het snel een heel klef stel wordt dat dicht tegen elkaar snurkt en met elkaar optrekt. heb, sinds ik katzels heb, nog nooit zo'n harmonieuze groep gehad en dan pas besef je hoe heerlijk en ontroerend het is om dat in huis te hebben!
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Verwacht dat je ze wel gewoon hun gang kan laten gaan ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
BellePippa
Lynx
Lynx

Ha, fijn dat jullie allemaal hetzelfde zeggen! Gewoon laten gaan en dan komt het allemaal wel goed! Ik heb er ook wel een goed gevoel over.. Ik ga ze eerst eens even, uit het zicht van elkaar, helemaal met elkaar inwrijven, met washandje of inderdaad Pippa's borstel, zodat Pippa Louis' geur ruikt en dat Louis z'n geur van de fokker kwijt raakt. Dus die verdwijnt met ALLE liefde onder mijn trui, Adriana! Ik zal wel het vest dragen dat ik heel vaak hier thuis aan heb -mijn kloffie- en waar Pippa dus ook heel vaak op, onder, aan, achter zit. En dan wanneer die geurenparade is geweest, kan ik langzaam aan de deur open doen, die het huis in 2en deelt.

Dinie, waarom op de bank? Ik moet erbij zeggen, dat mijn appartement één verdieping is he. Wat is dan het verschil tussen de bank en het bed? Neutraal gebied ofzo? Ik denk alleen dat Pip het bed ook niet heel erg als haar gebied ziet -niet meer dan de bank- omdat zij daar eigenlijk nooit slaapt.. Maar ben benieuwd! Als het die avond nog niet botert, dan is het zeker een overweging waard

Adriana goeie, van dat op de grond liggen! Pippa en ik doen dat ook altijd, als ik thuis kom, dan is het optillen en spinnen en kroelen, meteen in de nek, meteen ruiken aan gezicht, neus, alles haha. "Ja, dit is mijn mens". Ooooh mensen, als dat album er is... Dat ding staat dan altijd in de top-10 actieve berichten, hahaha! Foto's foto's foto's! :verliefd:

BellePippa
Lynx
Lynx

Jaaaaaaa, Louis is net gebracht en hij doet het hartstikke goed. Hij is 1 en al zen en nieuwsgierigheid. Eerst gescheiden gehouden en geuren uitgewisseld en beetje door een kiertje van de deur. Toen Louis in de woonkamer gelaten en Pippa lag heel rustig het vanaf haar troon -de grote koffiestoel- in de gaten te houden en wanneer Lou een beetje te dichtbj kwam ging de rug omhoog, maar verder geen waarschuwingen of confrontaties. Op een gegeven moment sprong Lou op de stoel, daar schrokken ze allebei een beetje van, Lou heel voorzichtig en Pip beetje met hoge rug, aan elkaars neuzen ruiken en staarten. Dus dat ging heel goed, toen gingen ze weer ieder hun eigen weg.

Ik lig nu met Lou op mijn slaapkamer, hij is echt de ALLERgrootste vrijdoos die er is! Hij wil het liefst 24/7 neusie-neusie en de hele tijd kopjes geven en langs mijn wangen strijken en spinnen, omrollen, melken, alles.

Ik ga ze de komende dagen rustig aan aan elkaar laten wennen, dus af en toe samen in de woonkamer en dan weer gescheiden in ieders territoriumpje. Tot nu toe ging de eerste kennismaking goed, wel voorzichtig, maar alle tekenen dat het helemaal goed gaat. Lou is echt de rustige oudere broer en Pippa is zo'n verwende snob, het kleine zusje haha.

Haha, ik krijg constant kopstoten van Louis, hihi! Het is echt een gigantische knuffelkont! En zo mooooi, hij is zo mooi en zacht en dik en bol en aaaawh!

Gewoon omdat ik het niet kan laten:

Afbeelding

Afbeelding

Kijk even het formaat van zijn voetje, vergeleken met mijn hand! Groot he! En vinden jullie niet dat Louis' eyeliner echt geweldig zit?!
Afbeelding

Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Wat een scheetje!! Wat fijn dat de introductie zo goed gaat!
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Dat is zeker een behoorlijk pootje ;)
Dat ze neusje-neusje hebben gedaan is goed teken en zou ze niet teveel tegenhouden om bij elkaar te komen denk ik. Hoe meer ze bij elkaar zijn hoe sneller ze aan elkaar wennen maar volg vooral je eigen gevoel daarin hoor (want ik ken alleen de verhalen aangezien ik een solopoes heb :lol: )
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Adriana

Bericht door Adriana »

poezenmamma in de wolken en het is een schoonheid met mooie eyeliner-oogjes..
welkom op het forum Louis!

oei ie oei, straks word je nog jaloers op Pippa als die twee elkaar helemaal gevonden hebben..
en prinsje zijn aandacht tussen zijn twee vrouwen moet verdelen .. hihi.. hihihi
maarre, gaat hardstikke goed en zou ze gewoon bijelkaar laten hoor..

Louis moet natuurlijk eerst de plattegrond van jouw stulp goed in kaart hebben, wat is waar en alles moet worden besnuffeld.. dus werk zat en dan is daar ook nog een diva.. dus daar moet-ie ook uitgebreid kennismaken en bijpraten..

die heeft het hardstikke druk en missch een klein tukje en dan ben jij weer aan de beurt..
BellePippa
Lynx
Lynx

Ik had ze net weer even bij elkaar en Pippa is echt de allergrootste bitch die ik ken :P Louis scharrelt gewoon beetje door de woonkamer, trekt zich eigenlijk vrij weinig van alles aan en Pippa die stapt er op hoge poten achteraan -zoals enkel Oosterse dat kunnen..- en zodra Louis zich omdraait, omdat hij door heeft dat-ie achtervolgt wordt, dan gaat Pippa haar rug omhoog! Lafaard!! Of als Louis ergens een hoekje aan het ontdekken is, onder een kast ofzo, dan blokkeert Pip zijn uitgang ofzo. De heks. Moet ik dat gewoon latn? Louis kijkt haar echt aan van "Jij slikheks, je bent echt niet goed wijs!" Of dan gaat Pippa achter mij schuilen wanneer Louis onze kant op kijkt en zodra hij zich dan omdraait, rent ze er meteen weer achteraan. Het lijkt wel alsof ze Annemaria KoekKoek spelen, maar dan de licht grimmige versie :P Gewoon bij elkaar laten alsnog? Heb nu Louis weer even bij mij in de slaapkamer, waar hij weer helemaal ALL OVER ME is. Ligt hier voor me, helemaal te melken in m'n vest! Haha, hij is zo anders dan Pippa

Plaats reactie