Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
BellePippa
Lynx
Lynx

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door BellePippa »

Oke! Ik denk dat ik vandaag maar eens even het één en ander ga scoren. Zijn er speciale kittenrollen of maakt dat niet uit? En qua smaakje? Zijn er rollen ongeschikt voor kittens? Andere dingen waar ik op moet letten?
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik ken geen speciale kittenvarianten ;)
Heb geen eigen ervaring met kittens maar volgens mij zijn er geen speciale dingen waar je op moet letten qua smaak.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Adriana

Bericht door Adriana »

;-) kijk missch een beetje uit met bv carnibest en/of ander kvv en jouw kitten Pippa.
k weet niet of er een minimum leeftijd voor is maar Pippa is nog heel erg klein en jong
en waarom kan ze niet nog ruim een maand op kipblokjes blijven?
haar organen zijn nog lang niet uitontwikkeld en ze is net van de poezenmoedermelk af...
er zit dacht ik gemalen rauw bot en andere vezelachtige stoffen in en denk dat je heel voorzichtig moet zijn om dat door haar stofwisseling heen te jagen...

hierbij de link met introductie-tips
http://www.carnibest.nl/
k zie dat canibest een kittenvariant heeft maar ze vermelden geen minimum leeftijd.
anders berichtje naar hun holistische da Tannetje Koning of je oriënteren/zoeken-vraag stellen op http://www.barfplaats.nl
Laatst gewijzigd door Adriana op 27 jun 2013 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Zoals ik het begreep kreeg pippa ook al carnibest bij de fokker en is Pippa (en haar stofwisseling) er dus van jongs af aan aan gewend ;)

Als ik die introductietips lees gaat dat over compleet overschakelen op carnibest ipv brokjes.
Heb ook meerdere verhalen gelezen over kittens die gewoon cold turkey helemaal overschakelden op rauw (en dus carnibest of andere variant KVV). Zou inderdaad wel in de gaten houden hoe ze omgaat met gemalen stukjes bot maar bot wordt gevaarlijk wanneer het gekookt is en gaat splijten. Daarnaast bevat bot calcium wat volgens mij juist belangrijk is voor een kitten in de groei?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Adriana

Bericht door Adriana »

hihi, maar ff nieuw berichtje gemaakt, anders blijf ik vorige bericht wijzigen/aanvullen..
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 708.0.html
er is bij barfplaats een topic over het afspenen van kittens op barf mèt foto's hihi..
missch moet je eerst registreren voordat je info kunt zien/lezen..
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Dan moet je ook even het topic over pleegkittens op kvv bekijken Adriana ;)http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 902.0.html
Vind vooral die foto waar het kitten boven het kuiken uitspringt erg leuk :lol:
Die staat in het gedeelte over KVV waar carnibest onder valt (al is kvv eigenlijk gemalen barf)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Adriana

Bericht door Adriana »

Afbeelding

je bedoelt deze....? hihi hihi hihi
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Die bedoelde ik inderdaad ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

BellePippa
Lynx
Lynx

Nee Mirjam, Louis krijgt nu op dit moment van zijn fokker Carnibest :P Pippa heeft nooit Carnibest gehad. die krijgt nu blokjes kip van mij. Maar omdat Louis Carnibest gewend is, dacht ik dat het misschien slim is om die lijn voort te zetten. Of Louis overstappen even op de kip, totdat Pippa wat groter en uitgegroeid is en dan misschien weer terugschakelen naar Carnibest. Wat denken jullie daarvan? Misschien het beste he, voor Pippa? Louis is het gewend, dus die kan ook even een stapje terug naar gewone kip, maar voor Pip is het misschien iets teveel van het goeie op haar kleine orgaantjes om nu al op de Carnibest te gaan.
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik zou hierin vooral je eigen gevoel volgen ;)

Kauwt Pippa bijvoorbeeld goed op brokjes? Zo ja, dan zal ze bij KVV waarschijnlijk ook goed kauwen en zouden de stukjes bot die erin zitten geen problemen moeten geven. Bij Barf geven ze bijvoorbeeld hele kippennekken en wordt wel geadviseerd om die eerst plat te slaan omdat er anders te weinig op gekauwd wordt maar bij KVV zoals carnibest zijn deze al fijngemalen. Vraag anders ook aan de fokker van Louis of je die carnibest mag zien zodat je voor jezelf weet hoe het eruit ziet (heb zelf nooit carnibest gehad dus weet niet hoe grof het bot daarin nog is).

Moet ook eerlijk zeggen dat ik makkelijker tegenover bot sta dan mijn vriend. Dinky laat nog wel eens een stukje bot liggen die ze dan later alsnog lekker opknabbelt (brokjes staan ernaast dus ze kiest er echt bewust voor om het stukje bot dan nog op te eten), geen probleem voor mij. Mijn vriend zag laatst dat ze naar het bakje ging en er alleen nog stukje bot in lag en hij haalde het snel voor haar neus vandaan en gooide het weg. Het is dus maar net hoe je er zelf in staat en hoe je pippa ermee vertrouwd ;) Volg hierin vooral je gevoel want of je carnibest of rauwe kipfilet geeft maakt daarin niet uit omdat het als extra naast de voedzame brokjes is.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

BellePippa
Lynx
Lynx

hele kippennekken en wordt wel geadviseerd om die eerst plat te slaan
Oh mijn god. Platslaan. Ik zie mezelf al staan, in de keuken met een moker, kippen plat te slaan! My lord. Ik zie de politie ook al op de stoep staan "Mevrouwtje, we hebben verontrustende dingen gehoord van de buren. Hamers, bloed...?" Nope nope, not my cup of tea. Ik heb ook op die link geklikt van Adriana, die hamsters!! :pdtgost:

Ja ik heb die carnibest al in mijn handen gehad, maar allang weer vergeten joh, welke het was haha :P Het was een hele grote dikke bevroren uit de kluiten gewassen ossenworst. Maar ik zal ook wel even met haar overleggen, wat har point of view is. Pippa eet goed met de brokjes en de kip ook. Om 1 of andere reden vindt ze het logischer om die blokjes kip stukje voor stukje eerst uit haar bakje te halen en op de grond op te eten... :geenidee: Ik maak goed schoon, maar om nou te zeggen dat je van mijn keukenvloer kan eten? Hehe.

Ik vind het een geruststelling genoeg dat voorlopig brokjes en kip voldoende is! :) En hellll no dat ze hamsters krijgen!

Adriana

Bericht door Adriana »

etende katten en bakjes gaan in veel gevallen niet samen... :patat: :enaughty:

:eeh: oei en hoezo dan wel? :geenidee:

snorren/snorrretjes want we hebben het over cute kleine Pippa zijn erg gevoelig,
daar tasten ze van alles mee af, met name in het donker. :woow:
eten en gelijktijdig snorren stoten is waarsch niet prettig en daarom zie je veel katzels hun eten eerst uit hun bakjes schuiven/hengelen
en dan, zonder belemmering/stoorzenders/ruis lekker opsmikkelen..
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Ik moet zeggen dat ik totaal geen verstand heb van rauw voeren, maar toen ik voor een stichting puppies en verwaarloosde honden opving kregen die ook altijd rauw (de st. werd gesponsord door carnibest). Als de pups het nog niet gewend waren moest ik altijd eerst het vlees mengen met wat gekookt water, zodat de meeste bacterien gedood werden. Geloof dat ik dit een week of 2 moest aanhouden voor ze het zo mochten eten :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Adriana

Bericht door Adriana »

nog nieuws van Louis/Wolf?
BellePippa
Lynx
Lynx

Meneer komt maandag!! :grin: Fokker komt hem brengen, om er voor te zorgen dat de eerste ontmoeting zo goed mogelijk gaat en dat een beetje in goeie banen te leiden, dus daar ben ik heel erg blij mee! :smile: Verder op dit moment eigenlijk geen updates. Ik heb nog een extra mandje gekocht voor Louis' komst en de oude poezenmand van mijn ouders thuis van heeel vroeger meegenomen -zo'n grote rieten mand waar er 2 in kunnen-, maar Pippa kijkt er niet naar om :( Ze heeft alleen maar oog voor een heel klein rieten mandje met mijn sjaal erin en de binnenkant van mijn jas, die op mijn bureaustoel ligt..

Wie heeft er zin in een witte garnaal?! U krijgt hem in fraaie verpakking!
Afbeelding

Plaats reactie