Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
BellePippa
Lynx
Lynx

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door BellePippa »

Staat genoteerd! Denk dat ik 1 keer per week voldoende vind! Het is niet altijd feest! Haha
Wow, go Timo!! Gulzigheid is 1 van de 7 zonden jongen! Oppassen ;) Ik zal es vragen aan de fokker of zij het mengt met blikvoer of gewoon puur voert. Wat geef jij de rest van de dagen, wanneer je ze dit niet geeft?

Dinky: staat ook genoteerd! Thanks! Wat is KVV, als ik vragen mag? En wat raad je aan voor natvoer? Jaaaa, ik ga jullie nu de hemden van het lijf vragen!
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Purina heeft bij Snickers darmkrampen veroorzaakt.. Meneer is nu een moeilijke eter..
Royal Canin Kitten heeft hem destijds kunnen stabiliseren.
Nu krijgen ze hier TOTW.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

KVV = kant en klaar vers vlees = haaksbarf, carnibest, tinlo barfmenu, Darf

KVV is een vorm van natvoer (hoog vochtgehalte in verhouding tot brokjes). Toen ik nog blikvoer gaf dan was dit schesir omdat dit puur vlees was zonder toevoegingen (grappige was dat Dinky daarvan niets van de kipvariant moest hebben terwijl ze helemaal leip wordt van rauwe kip).
Maar er zijn wel meer merken zonder toevoegingen ;) Houdt zelf niet zo van kunstmatige toevoegingen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
BellePippa
Lynx
Lynx

Mirjam, jij geeft dus 4 x per week carnibest? En die andere 3 dagen? Ik probeer beetje inzicht te krijgen in jullie voedselroutine. Want wat is nu slim voor mij om te doen? Pippa zit nu gewoon op de RC babycat brokjes en af en toe een hand kipfilet blokjes -die er overigens invliegen!-. Wat zou een goeie invulling zijn, qua voer?
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Heb niet een heel strak ritme qua voeren van KVV. Als ik een portie eruit leg (in een afgesloten bakje in de koelkast) dan is dat ongeveer 50 gram en krijgt Dinky als het ontdooit is de helft en de dag erna de andere helft (meestal gooi ik er nog een extra plens water overheen waardoor het bijna een soepje wordt waardoor ze extra vocht binnenkrijgt). Qua vocht zou ik het eigenlijk wel elke dag willen geven (en Dinky heeft daar ook geen bezwaar tegen) maar dan valt mijn vriend een beetje over mij heen omdat ze dan in zijn ogen dik zou worden..... Net als dat ik wel een drinkfonteintje zou willen hebben maar ook dan krijg ik mijn vriend over mij heen want Dinky heeft al genoeg en als ik iets koop vind ze het vaak niet gelijk leuk......

Meest perfecte zou ik dus vinden: drinkfonteintje, elke dag beetje KVV en daarnaast de hele dag door brokjes (hier nog nooit problemen mee gehad maar het kan voorkomen dat katten rauw niet goed verdragen als ze net brokjes hebben gehad en andersom omdat de zuurgraad in de maag dan anders is geloof ik)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Adriana

Bericht door Adriana »

BellePippa schreef:Pippa zit nu gewoon op de RC babycat brokjes en af en toe een hand kipfilet blokjes -die er overigens invliegen!-. Wat zou een goeie invulling zijn, qua voer?
die combi is voorlopig toch prima? wat zou je er waarom nog bij willen?
BellePippa
Lynx
Lynx

Ja? Dat wist ik dus niet zeker, omdat ik iedereen hier zo over rauw en carnibest 4 dagen dit en kvv 7 dagen zus, ijskasten vol hoor :P Hahah, dat ik dacht oh.. pip krijgt eh..brokjes :D Maar als het gewoon prima is, dan hou ik dit gewoon aan!

Haha Mirjam, de eeuwenoude discussie zo te horen! Dat klinkt ook heel logisch en ideaal hoor, moet ik zeggen. Die drinkfontein ga ik misschien ook nog wel aan!

BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Valt mee. Van mij krijgen ze ook alleen brokken RC fit 32 en 1 keer per week eendagskuikens (buiten en ze likken alles op). Ook geen fonteintje. Wel 4 bakken water verspreid door het huis en de WC pot die weleens per ongeluk openstaat, plus al het 'lekkere' regenwater in de tuin.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Adriana

Bericht door Adriana »

babycat brokjes is compleetvoer, daar zit dus alles in.
wat dan nog ontbreekt is onbewerkte vits, enziempjes en vocht en dat komt deels uit de kipblokjes.
en je grasveldje vult het verder, zo nodig, aan..
BellePippa
Lynx
Lynx

Ja, dat grasveldje moet er dus nog even komen in de tuin, waar ze nog niet mogen komen :P haha. Maar qua voer zit ik dus voorlopig goed. Mooi, dat is een geruststelling om te horen!

Anne87

Bericht door Anne87 »

Je kan ook wat gras in een bloempot in huis zetten, zo staat hier het ook. Kunnen ze lekker in de vensterbank naar buiten kijken en gras eten. :)
BellePippa
Lynx
Lynx

Goeie, dat ga ik doen!!

castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

je kunt zo'n Carnibest worst het beste uurtje uit de vriezer leggen en dan in plakken zagen en dan in afgesloten bak de vriezer weer in. Dan kun je elke keer 1 plak ontdooien. Ik voer meestal 3 x per week een plak lam. Om de dag. Deze week even niet vanwege alle verbouwingsstress.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
BellePippa
Lynx
Lynx

Dat is een goeie! Hoe groot zijn die plakken ongeveer? Aaawh moeten de jongens nu ook al hun lam missen vanwege de verbouwing :P Het is niet echt hun weekje haha

Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik maak opties van ongeveer 50 gram en dat is voor twee dagen voor 1 volwassen poes (en ik meng niet bij met ander voer)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Plaats reactie