Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
BellePippa
Lynx
Lynx

Re: Wat is wijsheid? 2 kittens uit hetzelfde nest of niet?

Bericht door BellePippa »

Edit: goed idee Mirjam! Sorry, ik had Evelines bericht nog open staan, dus ik had haar naam in m'n hoofd. Daar gaat de eer van het goeie idee! Hehe
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten natuurlijk. Dus iets met geur van pippa naar prins charming en vice versa ;)

En ik heb het idee ook maar hier van het forum "gejat" van introductietopics die ik in de loop der tijd langs heb zien komen hoor :lol: Heb zelf namelijk helemaal geen ervaring met introductie! Wel met baasjes die na een dag in paniek een topic openen omdat de kittens elkaar in de haren vliegen en nog niet samen slapen en spelen ;) Daarom dat ik vooraf vast zeg geef het een week wanneer ze samen zijn. Meestal is het binnen 3 dagen koek en ei :P
Laatst gewijzigd door Dinky op 25 jun 2013 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Wat leuk dat je een maatje zoekt voor Pippa :) En wat schrijf je hilarisch en wat een mooi voorproefje! Hij maakt mijn benen langer, haha :lol:

Wij hebben overigens ook kater-poes, de kater was een solokitten en de poes kwam erbij. Binnen 24 uur lagen ze lepeltje-lepeltje :)

Veel plezier als je gaat kijken :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
BellePippa
Lynx
Lynx

Dat maakt toch niets uit! Beter goed gejat, dan slecht verzonnen! Kijk, als je nou kwam met "Hee misschien moet je peper in het gezicht malen wanneer je op bezoek komt voor het eerst! Schijnt dat dat het ijs breekt!" dan had ik achter m'n oren gekrabd! Hihi. En misschien allebei? Dat ik Pippa haar knuffelmeloen -don't judge me- meeneem en dan iets terug meeneem van Wolf? (zo noemt de fokker hem tijdelijk, om hem een naam te geven. Hij lijkt namelijk op een grijze wolf! Maar ik ga hem denk ik Louis noemen!)

Ps: Ja Ikey, Pippa moet op de details letten he. Ze is een oosterse, dus moet de nadruk leggen op haar hoge poten! ;)
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Adriana

Bericht door Adriana »

kijk! het avatar is ook geregeld en weet mooie pips het al?
Maks is dol op haar strakblauwe kijkers, zat-ie te prevelen..
je kunt nu al een fotoalbum aanvragen met 23 berichten, zie forumoverzicht ergens onderin.
titel bedenken en lief berichtje naar admin... en wij genieten en grinniken en schateren graag mee hoor! http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=3647

dat wordt de komende 2 weken wel afzien en nachtjes aftellen, ben ik bang.. maar wel graag al foto's van het wolvenwondertje, Louis dus.. pse! dan heb je tenminste een smoes om nog een keer dat parkje door te scheuren..
oeps... waar een berichtje over purina al niet toe kan leiden, hihi hi
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Wat leuk dat Pippa een abessijn - stief - broertje gaat krijgen. Wordt vast een koningsduo!

Veel voorpret toegewenst alvast!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
BellePippa
Lynx
Lynx

Jaaa ze ligt bij me op schoot te slapen en ik fluister haar wel toe dat ze een grote broer krijgt en ze spint! Dus dat moet een goed teken zijn! Of ze spint omdat ik haar aai... Hmmmmm ;) Nou Pip is half rus, dus ik snap de aantrekkingskracht tussen de 2 babbelaars :P

Ja ik heb al inderdaad naar gekeken, maar ik moet nog geaccepteerd worden door de Admin in die speciale groep ofzo. Heb aanvraag gedaan, dus rustig afwachten tot het album verschijnt waar ik die blauwe kijkers kan deponeren :P Maar ik zal stiekem inderdaad hier even alvast een voorproefje geven van mr de zilveren Abessijn! Hihi lekkere dikke beer! Eh Wolf. Eh kat. eh.. Koning Louis. :icon_shifty:

Afbeelding

Afbeelding

Anne87

Bericht door Anne87 »

Met 'Koning Louis' krijg ik meteen dat liedje uit Jungle Book uit mijn hoofd. Kan ook samen hangen met je vrolijke manier van schrijven natuurlijk. ;) En wat een lekker stel zal dat worden zeg!
BellePippa
Lynx
Lynx

Oooooh ik ben koning Louis, ik tel als aap voor 2, maar nou aan de top wil ik hogerop en dat valt heus niet mee! Want ik wil graag een mens zijn, maar dat is andere koek. Ja een mens dat is waarnaar ik mij het apelazerus zoek!! Oooh oebiedoe ik ben er aan toe ik maak me kwaad als jij ik praat als jij, 1, 2, in de maat, Oooh ik ben er aan toe, want ik lijk op jou, ja ik lijk op jou. Kijk maar wat ik doe!!

Swingen hiero! Bar Dancing Pippa! :edance:

BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Hebben! Je had het over Beatrixpark ;)

Qua half rusje kunnen wij elkaar de hand schudden. Hoewel ik het bij mijn Bloem niet zeker weet, vertoond ze voldoende eigenschappen om haar minimaal 1/4 rusje te maken.

Ik kijk uit naar je album :)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
BellePippa
Lynx
Lynx

Ja wat is er met het Beatrixpark? Ik woon in de wijk aan de ene kant ervan en Louis is in de wijk aan de andere kant van het park :P Slechts één parkie ertussen! Misschien dat er binnenkort op AT5 een bericht komt "Inbraak in woning Amsterdam-Zuid. Buit: een kater"... Ik ontken alles! :eliar:

Ja bij Pippa zou je het niet zeggen, want die heeft helemaal zero uiterlijke kenmerken van haar vader.. Maar het is waar en heus, ze is een halve blauwe reus.

eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Ik kom ook niet zo snel uit iemand zijn hoofd ;) . Maar bedankt dat ik met de eer mag strijken! Vond het zelf ook wel een goed idee :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

We kunnen wel een speciale echte en nep-rus topic starten, hier ook twee.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
BellePippa
Lynx
Lynx

Qua uiterlijk ook Rus, of dat je weet dat er qua innerlijk ook een vleugje Rus in zit?

Adriana

Bericht door Adriana »

bij vrijwel alle aziaten kom je heel specifieke karaktertrekken en stofwisselings-aandachtspunten tegen. vandaar dat ik dat standaard, als er 'verdenking' van aziatengenen is, onder de aandacht breng.....
ze zijn doorgaans slim (Bolle onhandig slim..), vrij snel van begrip, inventief en creatief en erg mensgericht. en ze moeten bij voorkeur zeker niet alleen.. maar dat wist je al..
er zijn ook zat htk's met deze kenmerken en wil niemand hiermee tegen het hoofd stoten.. had ooit een Goese dakhaas htk en die scoorde op een aantal aziaten karakter-eigenschappen vrij hoog, maar zeker niet qua stofwisseling. super muizeneter trouwens..

ze hebben gevoelige stofwisseling en langzamerhand, na tig jaar ervaring hier en tig berichten op het forum durf ik wel te stellen dat ze veel meer zetmeel/koolhydraat willen en ook beter verteren dan de doorsnee vleesetende tijgers. hier geef ik standaard veel vetter voer met wat bredere samenstelling aan kruiden/plantaardig, dat valt beter. van hogere eiwitgehaltes (> 30%) gaan ze aan de dunne en heel erg stinken. dat verteert dus niet goed.

ze zijn gevoelig op de nieren, alhoewel de Russische fokkers van mijn Russische broertjes dat ontkennen. dat zou erin gefokt zijn met de siamezen en dat kan ik me voorstellen.
de broertjes hebben ook totaal andere bouw dan bv Enzo, zijn veel steviger, beter gespierd, staan minder hoog op de poten en hebben een erg lange en erg dikke staart in tegenst tot het siamezenstaartje van Enzo.
over voeding hebben we boeiende discussies in de diverse voedingstopics.
hier eten ze grasjes, meloen, aardbeien, bepaalde soorten tomaat en speculaasjes, als ze de kans krijgen. Maks is dol op speltcrackers..

en de rusjes hier willen ook in het nep-russentopic hoor!
Plaats reactie