Ik snap dat wel, maar voor ons zijn het niet 'maar' katten, het zijn dieren, levende wezens waar ik zielsveel van hou en waar ik met liefde voor zorg.
Ik, wij zitten met een dilemma. Please, lees mijn, onze situatie. Ik heb gegoogled hierop in het Nederlands en Engels maar werd er niet echt wijzer van. Kwam op dit forum terecht, er was wel een topic wat erop leek maar toch geheel niet vergelijkbaar.
Hier komt het dilemma:
Mijn partner en ik (dus nu mijn ex) zijn nu, na 5,5 jaar, twee maanden uit elkaar. We zijn wel al eerder eens een week uit elkaar geweest maar het lijkt erop dat het nu echt voorbij is. Ik acht dat voor 95% zeker.
Vijf jaar geleden hebben wij twee kittens van een boerderij gehaald, Motsie en Knor hebben wij ze genoemd. Twee broers uit hetzelfde nest. Ze zijn nog nooit uit elkaar geweest. Dat is ook echt geen optie, ze horen gewoon bij elkaar.
Ach, "het zijn maar dieren blablabla, ze wennen wel aan uit elkaar gaan etc." Dat hoor ik veel als ik mensen ernaar vraag. Ik vind het geen optie, punt. Mijn ex ook niet. Anders krijgt zij er gewoon één en ik één. Maar het zijn geen objecten die je even kan verdelen, de katten zijn Motsie EN Knor, niet los van elkaar.
Ik woon stabiel in een eigen huurhuis, verzorg ze uitermate goed en mijn katten wonen nu bijna 2 jaar hier. (Ik vind dat ik ze meer dan goed verzorg. Ik speel elke dag met ze, ze krijgen bewuste voeding, ik kam ze, ik geef ze aandacht en liefde en voer gesprekken met ze) Ik ben een Partij voor de Dieren lid en echt een katten freak, heb altijd katten gehad. Het zijn bijna mijn kinderen, ik voel me rot als ik te lang van huis ben. Een nacht slapen op een andere plek doe ik echt pas als het écht niet anders kan of wel móet. Ik ga altijd naar huis naar mijn mannetjes, en oké, ik word hier wel iets minder extreem in, maar vind het normaal en helemaal niet erg dat ik naar huis moet voor ze. Ik hou zoals ik zei zielsveel van ze, ze kunnen niet naar buiten, en al 5 jaar wonen ze binnen. Ze zijn gechipt, gezond en zonder stress. (ik laat ze, zoals veel mensen, niet op straat lopen tussen de auto's en heb echt wel onderzoek gedaan hoe je de diertjes gelukkig maakt en houdt als ze binnen blijven, veilig en wel)
Mijn ex is net zo. Namelijk ook Partij voor de Dieren stemmer, helemaal gek op dieren, het is een prachtmens, verdient de katten ook. Mijn ex woont echter in een tijdelijk huis, met een huisgenoot. Een totaal andere omgeving, met een balkon. (vreselijke gedachte dat ze op dat balkon komen mits er gaas is, ze zijn echt binnen-dieren en zijn gelukkig zo, ze hebben namelijk nooit stress vertoond van binnen zijn)
Maar ik wil ze never niet afstaan, no f%$îng way. Dat is echt een rip uit mijn hart. Maar mijn ex wil ze ook hebben, en zien, weet tevens dat ik meer dan goed voor ze ben, tussen ons is er veel begrip voor de de situatie wat betreft de katten, maar toch wil zij ze ook hebben.
Mijn ex is bij MIJ weg gegaan, dus technisch gezien is mijn ex ook bij de katten weggegaan. Nu smst mijn ex mij dat er een oplossing moet komen voor 'de katten' omdat ze ook van mijn ex zijn.
Wat zouden jullie doen?
Wat moet ik doen? Ze af gaan staan? Ik stuur jullie deze vraag omdat ik om mijn ex geef en mijn ex ook de katten echt wel gun omdat ik weet dat ze daar ook gelukkig zullen zijn......

Maar ik wil ze echt niet kwijt!!!!!