Omdat ik pas 's morgens hoorde ze 's middags zouden komen, met nul verstand van kittens, heb ik a la minute wat spullen in huis moeten halen. Inmiddels heb ik me wat meer ingelezen en zie ik dat Whiskas junior niet echt de voedingstoffen biedt die ze nodig hebben. En aangezien ik inmiddels helemaal weg ben van dit stel heb ik besloten twee bij mij te houden, dus wil ik ze toch graag overzetten op goed voer. Nu is de grote hamvraag: welk voer is nu goed en wat zijn nu nog de verschillen tussen Royal Canin, Hill's, Iams, Orijen, Pro Plan, Sanabelle, Smilla etc? Of is het tussen deze merken maar een beetje om het even en zijn ze allemaal goed? Ik heb inmiddels begrepen dat het voer uit zo veel mogelijk vlees en zo min mogelijk granen moet bestaan en op zooplus kan ik die merken zo wel een beetje vergelijken, maar de informatie qua ingredienten zegt me niet zo veel. Bovendien weet ik ook niet of deze stelregel al helemaal op gaat voor zulke jonge kittens.
Aangezien ik het maar met een klein inkomen moet doen weegt mijn portemonnee ook mee, dus ik ben een beetje op zoek naar de balans tussen goed voer en een behapbare prijs.
Op dit moment krijgen ze nog onbeperkt brokjes van Whiskas Junior. Verder krijgen ze ongeveer 2 keer per dag een beetje natvoer en af en toe nog wat kittenmelk. Maar zoals bij RC hebben ze ook nog speciaal kittenvoer voor 1-4 maanden. Is dit nu een pre of volstaan andere merken kittenbrok ook? Want ze hebben al vanaf ongeveer 5 weken oud gewoon brokjes gegeten omdat ze al zonder moeder zaten (de kleinste zat toen nog helemaal op kittenmelk overigens. Die wilde de brokjes nog niet oppakken, maar dat kwam vanzelf en na een paar dagen deed ze gewoon mee).