Kitten 3 maanden

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Kitten 3 maanden

Bericht door nellebel »

als je er een maatje bij neemt wordt er minder gesloopt hoor. dan spelen ze samen ipv met je gordijnen en je meubels.
heb de ervaring van een kat die iei alleen opgroeide maar het ongewenst gedrag nam toe. nadeel is dat wanneer je het niet in de gaten hebt, je zelfs *** denken dat het beestje ziek is of agressief. ik zat toen gelukkig al hier op het forum en kreeg snel reactie, maar mijn man werd vaker boos op de kat.
na 1 maand vriendje erbij en de problemen waren meteen verdwenen.
2 jaar geleden 2 kittens uit het asiel gehaald. zo mooi om te zien hoe ze elkaar dingen leren. gijs wist niet wat spelen was, en dat heeft guusje hem geleerd.
wat betreft het bed. bij ons gata het in periodes goed. wanneer guusje s'morgens of s'nachts begint te spoken negeer ik haar. dan gaat ze meestal zelf naar beneden, schreeuwt daar ales bij elkaar tot gijs ook komt en dan blijven ze beneden spelen.
aangezien gijs een grote dikke luie slaapkop is heeft hij vaak weinig zin om naar beneden te gaan. dus wordt er veel geschreeuwd. hahaha
nu weer net een periode gehad waarin het meer was (ritselmuis werd iedere nacht naar boven gesjouwd, nu slaapt ritselmuis s'nachts ergens waar guusje er niet bij kan)
nu sinds een aantal dagen slaapt guusje weer door tot de wekker gaat
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Yolanda
Kitten

Bericht door Yolanda »

Wat het voor mij zo lastig maakt is dat ze voor mijn gevoel niet taalt naar een maatje.
Ze vermaakt zich volgens mij prima en past zich snel aan.
Zo waren we gisteren even weg ivm vaderdag, komen we terug en ze taalt nog geneens naar ons. Ze vond het leuker dat ze naar buiten kon (wel aan een lijntje)
Zo kan ze wel aandacht vragen in de vorm van spelen. En ze doet wel eens dingen die niet mogen maar dit blijven we gewoon herhalen.
Dus dan heb ik het idee dat het eerder mijn schuldgevoel is als dat zij ermee zit.

Wat betreft het bed. De ene keer hebben we er niet veel last van en de andere keer zetten we haar van de slaapkamer en dan gaat ze ook verder met dr eigen ding en horen we haar niet meer. dus dat principe kent ze wel.

Het kan ook dat ik het verkeerd zie maar op mij komt het niet over alsof ze iets mist. Ik ga wel 1 keer in de week naar mijn moeder waar ook een andere kat is. Nu neem ik haar tegenwoordig mee.
Het gaat best goed tussen die 2, wel nog wat aftasten. Snap wel wat er bedoelt wordt dat ze met zijn 2 bezig zijn.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

het hoeft ook niet te betekenen dat het problemen gaat geven hoor. maar ze weet nu niet beter, anderszijds is het wel zo dat het beestje veel alleen is, en is dat eerlijk naar haar? ook al is ze niet vervelend? dat zijn afwegingen die jij moet maken.
mijn katten spelen ook niet vele met elkaar, vechten soms zelfs, maar ik weet zeker dat ze niet zonder elkaar kunnen.
mijn probleemkatje van toen, die dus echt vervelend werd toen ze alleen was, zat in het asiel met andere katten maar daar deed ze niets mee. daarom dachten ze dat ze ook alleen kon zijn, niets bleek minder waar.
is ook wel heel gezellig hoor, 2 knorrende katjes op schoot ipv 1
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Yolanda
Kitten

Bericht door Yolanda »

Daar heb je ook wel een punt indd. Dat is denk ik ook de belangrijkste reden dat ik haar nu meeneem naar mijn ma en haar kat als ik daar naartoe ga.
S avonds en in het weekend krijgt ze wel volop aandacht.
Voorlopig houden we het denk ik even zo en laten hier onze gedachten over gaan. Als we een 2de katje erbij zouden nemen doen we dat toch niet gelijk met het oog op de vakantie. We gaan nog een weekje weg en in die week gaat onze Bouli naar mijn moeder.

mooi om te horen dat het dan opgelost is indd. En hoe naast je er dan mee kan zitten. Dat is zeker gezellig.
Cerna

Bericht door Cerna »

Dinky schreef: Krijg altijd de kriebels als mensen beginnen over meubels en gordijnen.
Ik kreeg al gelijk de kriebels en heb daarom helemaal niet gereageerd. Kat zit overdag full-time alleen, vrouwtje stoort zich aan de kat wanneer ze 's-morgens al heel vroeg (kattentijd!) om aandacht komt vragen, vraagt wanneer worden ze rustiger terwijl de kittentijd juist zo'n leuke tijd is en helaas veel te snel voorbij gaat. Ik vraag me dan serieus af waarom iemand überhaupt een kat wil/neemt.
En dan blijkt ook nog dat het kitten verbannen wordt naar de keuken wanneer ze niet thuis zijn. Wanneer je je meubels en gordijnen belangrijker vindt dan je kat, neem dan geen kat.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ik neem aan dat het bij yolanda niet verkeerd bedoelt is. ik heb me ook vergist in het nemen van kittens hoor. ook al was en is mijn huis catproof. ik zou er nooit meer aan beginnen. ondanks dat ik hier al lang mee lees had ik een romantischer beeld. nu eindelijk zelf kittens groot brengen, geen probleem katjes lieve knuffelbolletjes. enz enz
kittens nooit meer, geef mij maar een kat met persoonlijkheid en karakter die ik een gelukkig leven kan geven die niemand anders wil. een traumakat, een solist wat dan ook.
naarmate guusje en gijs ouder werden kreeg ik een vele hechtere band.en het gevoel was toch andere bij de volwassen katten die we hebben gehad. maar zal ook heel persoonlijk zijn.
nu kan mijn man ook veel makkelijker zeggen: ach zo is onze guusje, als ze besluit weer eens zich langzaam via de rand van de bank met haar nagels op te trekken ipv te springen. voorheen kon hij zich daar echt over opwinden.
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Hoor dat inderdaad wel vaker, kittens zien er zo lief uit, kleine bolletjes :) maar ze hebben karakter hoor ;) . Hier word alles gesloopt, ondanks al het speelgoed. Er word in gordijnen gehangen en de stoelen, ach laat ik daar maar niet over beginnen! Ik moet lachen als 1 of meerdere van de katten of opvangertjes hoog in de gordijnen klimmen, koop wel weer "nieuwe" van marktplaats ;) . Maar goed, ik geef niks om meubels en spullen, en dat is bij iedereen anders. Kittens zijn handenbinders, net als kinderen. Ik geniet nog elke dag, dat er weer kleine opvangertjes door me huis banjeren en de boel onveilig maken maar kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die zeggen, nooooooooooit meer :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Yolanda
Kitten

Bericht door Yolanda »

@ Cerna. Bij deze wil ik even reageren op je berichtje. Het op bed springen vind ik niet zo erg, ook omdat ze het lief doet en geen kwaad in zin heeft. Het is alleen behoorlijk vroeg. Ik weet niet hoe het bij jou is maar meestal slaap ik dan gewoon nog. Ondertussen ben ik er wel aan gewend en vind ik het niet erg meer. Het is gewoon even wennen. Ik vind het ook fijn dat ze bij ons op de slaapkamer slaapt dus dan moet je dat er ook gewoon bij nemen.

Zeker vind ik de kittentijd ook heel erg leuk. En geniet daar ook van. Al die gekke fratsen die ze uit haalt. Het is ook gewoon leuk om er mee te spelen en mee bezig te zijn.
Maar aangezien dit mijn eerste kitten is ben ik gewoon benieuwd naar hoe ze zich ontwikkelen.

Ik vind het niet zielig om haar in 1 ruimte niet te laten als ik overdag er niet bent. Ze heeft een grote keuken en een zolder en nog een aantal andere ruimtes tot haar beschikking. Als ze overdag niet in de kamer mag omdat ik erbij wil zijn en haar wil leren dat ze bep. dingen niet mag lijkt me dat niet raar of kat onvriendelijk. Ik lees hier dat er mensen zijn met een 2kamer app. nou dan heeft ze bij mij zonder de woonkamer al veel meer ruimte tot haar beschikking. Ik vind dat ze wel moeten kunnen leren wat wel en niet mag en begrijp me niet verkeerd, ze mag een hoop.
maar zoals ik het bij jou begrijp mogen ze alles?

Ik ben hartstikke blij met dr en zou dr nu al niet meer willen missen. Ik wist van tevoren dat het een handenbindertje zou zijn en dat heb ik me van tevoren gerealiseerd. Ook wist ik al dat kittens druk kunnen zijn en dat hoort erbij. En ik kan er met volle teugen van genieten als ik zo met dr bezig ben. Sinds kort is ze de tuin aan het verkennen en dat vind ze ook helemaal geweldig.
Adriana

Bericht door Adriana »

Yolanda schreef:Ik vind dat ze wel moeten kunnen leren wat wel en niet mag en begrijp me niet verkeerd, ze mag een hoop.
maar zoals ik het bij jou begrijp mogen ze alles?
hier mogen ze alles en ik heb de wilde kittentijd net achter de rug.
alhoewel.... soms.....(zie fotoalbum grijstijgers..)

bij heel veel katzels werkt verbieden averechts, want negatieve aandacht is ook aandacht..
wat je dan veel beter kunt doen is de situatie zo veranderen dat het voor kat en mens wèl werkt.
dus niet eindeloos verbieden op het aanrecht springen maar handdoekje op het aanrecht leggen.
je zult zien dat ze daarop gaan zitten om te kijken wat je aan het doen bent.
soplap over het aanrecht en ook weer opgelost.
zo ook klimmen en klauteren, dat kun je begeleiden door een goeie krabton en/of (combineren kan ook) goeie klimpaal met uitzichtplankjes.
en veegt-ie alles uit de vensterbank of van je boekenplanken? dan dekentje op die plaats op de vensterbank/boekenplank want dat is kennelijk een prettige soes-slaapplek.

je hebt veel minder zorg als je voor een katzel meedenkt ipv 'opvoeden/corrigeren en de rest van de riedel', want je wint het niet van een kat, je kunt hem alleen maar bang maken..
en maatje erbij is nog altijd - zeker ook voor de ontwikkeling van het kitten (en zie onze topics over solokittens) - altijd de allerbeste oplossing!
Plaats reactie