Kat van zus

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
TheBlueRose
Kitten

Kat van zus

Bericht door TheBlueRose »

Hallo kattenliefhebbers!

Mijn zus heeft sinds augustus vorig jaar een kat, een rode kater die ze nog steeds geen vaste naam hebben kunnen geven (hij reageert niet op namen dus ze veranderen hem op gevoel) Ik noem hem altijd Mr. Kitty, Mr. Kitty heeft hele vreemde gedragstrekjes.

onder andere:
- Hij valt iedereen met blote benen aan, maakt niet uit of je een rokje aanhebt, net onder de douche wegkomt of in bed ligt, zijn je benen bloot dan krabt en bijt hij.
- Hij weigert iedereen die hem wil aaien voor meer dan 3 minuten, als je hem te lang aait bijt en krabt hij.
- Hij kan met geen enkel ander dier overweg.
- Hij wil niet op schoot
-hij wil niet worden opgepakt
- hij is erg schrikachtig en rent veel.

Mr. Kitty is geadopteerd uit het asiel en is nu (ongeveer) 4 jaar oud, en naar schattig heeft hij één jaar in een bos gewoond en in die periode heeft hij zijn poot gebroken (is nooit hersteld) Hij is gecasteerd en gaat netjes op de kattenbak etc.

Maar het vreemdste is nog wel dat zodra de kat niet bij mijn zus en zwager is maar bij mij en mijn ouders logeert dan vertoont hij helemaal geen vreemd gedrag, dan komt hij op schoot zitten, kruipt lekker tegen me aan, valt mijn blote benen niet aan en is heerlijk speelt en aanhankelijk. Dit is niet alleen als hij uit hun huis is, maar altijd als mijn zus en zwager weg zijn en ik alleen ben met de kat.

Nou zijn mijn zus en zwager enorm dol op het beestje en negeren het vreemde veranderende gedrag. Zij denken dat het gedrag veranderd door een kitten te nemen en hebben er al één uitgezocht. Ik ben echter bang door ervaringen met andere dieren en Mr. Kitty weet ik vrijwel zeker dat de kitten gevaar loopt. Mr. Kitty heeft namelijk eerder honden en katten aangevallen.

Nog een probleem is dat ze in een flatje wonen (wel met balkon) maar het volgens mij een echte buitenkat is en mijn zus/zwager hem niet naar buiten laten.

Heeft iemand misschien tips? Moet ik ze ervan weerhouden de andere kitten op te halen?

Moet ik een professional raadplegen?

Bedankt voor het lezen...
Groetjes,
Blue Rose
Heb nog geen kat maar wil wel alles weten!
eveline1982
Tijger
Tijger

Re: Kat van zus

Bericht door eveline1982 »

Als de kater andere dieren aanvalt dan is de kans zeer groot dat het niet gaat werken met een kitten! Zowiezo denk ik niet dat een kater van die leeftijd op zulk jong spul zit te wachten. De kans is groot dat hij het gedrag vertoont omdat hij niet naar buiten kan. Ex zwerfertjes zijn eigenlijk niet zo enorm geschikt om op een flat te moeten wonen. Zou hij niet een mooie kat voor jou zijn? Dan kan je zusje voor 2 kittens gaan, die hebben veel meer aan elkaar. Zo is iedereen blij, aangezien de kat bij jullie wel relaxt gedrag vertoont en jullie toch een kat willen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
TheBlueRose
Kitten

Bericht door TheBlueRose »

eveline1982 schreef:Als de kater andere dieren aanvalt dan is de kans zeer groot dat het niet gaat werken met een kitten! Zowiezo denk ik niet dat een kater van die leeftijd op zulk jong spul zit te wachten. De kans is groot dat hij het gedrag vertoont omdat hij niet naar buiten kan. Ex zwerfertjes zijn eigenlijk niet zo enorm geschikt om op een flat te moeten wonen. Zou hij niet een mooie kat voor jou zijn? Dan kan je zusje voor 2 kittens gaan, die hebben veel meer aan elkaar. Zo is iedereen blij, aangezien de kat bij jullie wel relaxt gedrag vertoont en jullie toch een kat willen :)
Dankjewel voor je antwoord. Het grootste probleem is dat mijn zus en zwager het probleem compleet negeren. En de kat blijkt binnenzitten prima te vinden, behalve wanneer mijn zus en zwager in de buurt zijn... heel moeilijk maar ik kan ze maar niet uitleggen dat de kat niet geschikt is voor hun huishouden....
Groetjes,
Blue Rose
Heb nog geen kat maar wil wel alles weten!
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Dat is jammer. Hopelijk zien ze het snel genoeg in, of laat ze is mee discusieren hier op het forum ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

de kat vind binnenzitten dus helemaal niet prima, anders vertoond hij dat gedrag niet. en hij weet ook wie hij dat gedrag moet laten zien.
moet ook eerlijk zeggen dat ik het vreemd vind dat je na ee njaar nog geen naam hebt. jij komt er alleen op bezoek en hebt al een naam voor hem .dat zegt mij iets van betrokkenheid. daarom houdt de kat misschien ook afstand en kotm hij wel bij jou. hij voelt jouw betrokkenheid.
kitten erbij zou ik ook niet doen. niet voor mr kitty die er echt niet meer op zit te wachten en ook niet voor het kitten. die moet ravotten en spelen en leren, en zo te horen heeft mr kitty dat allemaal ook niet goed geleerd dus hij kan dit een kitten ws ook niet leren.
zitten ze straks met 2 katten die vervelend gaan worden. 3x raden wie er dan alsnog kan vertrekken. mw kitty
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Anne87

Bericht door Anne87 »

Als de kat geen naam heeft, hoe doen ze dat dan bij de dierenarts? Ik vind het maar raar. Het eerste wat I. en ik deden bij Noodle was bedenken hoe hij zou gaan heten en welke naam het beste bij hem zou passen. Ook bij Milo. En bij Flo. Het is wel een teken dat ze geen band met de kat hebben. Enorm sneu voor dat beestje.
Ik zou toch nogmaals proberen met hun in gesprek te gaan. Misschien zijn twee leuke kittens wat voor hun, en kan jij mr. kitty overnemen?
Plaats reactie