Hallo, ik ben Anne en ik heb hier in huis 4 katten rond lopen, en sinds een kleine 2 weken kreeg 1 kat niesziekte, en heeft hij 2 anderen aangestoken. Ben naar de dierenarts geweest voor een kuurtje, maar het is niet zo zwaar, want ze niesen alleen. (Heb eerst ook bisolvon druppels gegeven, maar aangezien de andere 2 ook werden aangestoken ben ik ermee gestopt voor de kuur.) Nu is sinds een paar dagen de 4e ook ziek geworden, en ik maak me echt zorgen om hem. Als je bij hem staat hoor je heel goed dat zijn hele neus vol zit met snot en slijm, hij heeft volgensmij best moeite met ademen, last van traanogen, en niest ook soms. Sinds dat hij ziek is is hij zichzelf niet meer, hij is vaker thuis (eerst bijna altijd buiten, alleen binnen voor eten), en ik kan hem vasthouden en hij blijft liggen zonder tegen te stribbelen, terwijl hij eerst nooit opgetild wou worden.
Nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen, moet ik ook een kuurtje voor hem halen bij de dierenarts of echt op consult gaan? Het liefst ga ik op consult, maar dan ben ik bang dat de dierenarts "overbodige" dingen gaat doen en de prijzen dan nog hoger worden.
Alvast bedankt