Andere poes wil graag bij de kittens!
Andere poes wil graag bij de kittens!
Hallo,
Mijn kat heeft sinds een week kittens. Het gaat allemaal supergoed, alleen wil de andere poes ook graag bij de kittens zijn en moederen. Is dit normaal gedrag en kan het geen kwaad?
Ze is erg ruw met likken, doen ze dit normaal ook?
Mijn kat heeft sinds een week kittens. Het gaat allemaal supergoed, alleen wil de andere poes ook graag bij de kittens zijn en moederen. Is dit normaal gedrag en kan het geen kwaad?
Ze is erg ruw met likken, doen ze dit normaal ook?
- eveline1982
- Tijger
Re: Andere poes wil graag bij de kittens!
Hallo
Heeft de andere poes ook wel is nestjes gehad? Kans is groot dat haar moedergevoelens ook gaan opspelen, heeft mijn oudste poes ook soms met kleine opvangertjes. Kan geen kwaad hoor, zolang moeders het best vind is het alleen maar fijn dat ze 2 moedertjes hebben. Het ruw likken kan zijn omdat ze nog geen ervaring heeft. De kittens geven het zelf wel aan met piepen als ze ze pijn doet.
Heeft de andere poes ook wel is nestjes gehad? Kans is groot dat haar moedergevoelens ook gaan opspelen, heeft mijn oudste poes ook soms met kleine opvangertjes. Kan geen kwaad hoor, zolang moeders het best vind is het alleen maar fijn dat ze 2 moedertjes hebben. Het ruw likken kan zijn omdat ze nog geen ervaring heeft. De kittens geven het zelf wel aan met piepen als ze ze pijn doet.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hallo!
bedankt voor uw berichtje.
Nee ze heeft geen ander nestje gehad en ja haar moedergevoelens zijn er zeker! Ze wilt constant bij de kittens zijn en begint ze dan erg ruw te likken. De kittens piepen ervan dus het gaat iets te hard denk ik dus meestal laten we haar er niet meer bij. Ze doet er alles aan om bij ze te zijn. Het is heel lief hoor en natuurlijk heel mooi hoe ze ook een beetje moeder is, maar ze is beetje te ruw en lomperig en dat is beetje zielig voor de kittens!
bedankt voor uw berichtje.
Nee ze heeft geen ander nestje gehad en ja haar moedergevoelens zijn er zeker! Ze wilt constant bij de kittens zijn en begint ze dan erg ruw te likken. De kittens piepen ervan dus het gaat iets te hard denk ik dus meestal laten we haar er niet meer bij. Ze doet er alles aan om bij ze te zijn. Het is heel lief hoor en natuurlijk heel mooi hoe ze ook een beetje moeder is, maar ze is beetje te ruw en lomperig en dat is beetje zielig voor de kittens!
- eveline1982
- Tijger
Haha dat is waar, maar wel lief dat ze zo begaan is met de ukkies. Zou haar als ze een week of 3 a 4 zijn gewoon bij laten, ze zijn dan wat sterker, en zo zal ze niet te veel stress ervaren van wel moedergevoelens maar ze niet kunnen uiten.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ja dat is denk ik het beste. Ze schreeuwt het hele huis bij elkaar, maar dat moet maar even 

De andere kat zat bij de kittens en ging met een kitten slepen! Ze zat apart maar glipte naar de kamer waar de kittens zijn. Gebeurd dit vaker? Denkt ze dat ze de moeder is ofzo?
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik zou haar er voor de rust van moeder en kittens erbij weg houden. Ja gebeurt ook wel bij fokkers dat andere poezen met de kittens gaan slepen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
- eveline1982
- Tijger
Gebeurt inderdaad vaker, zou ze ook zo veel mogelijk bij elkaar vandaan houden. Ze kan geen melk geven en is dus helaas geen geschikte "moeder". Goed opletten als ze per ongeluk langs is geweest of alle kittens er nog zijn, want ze willen ze ook nog wel is verstoppen.
Bedankt voor jullie reacties. bij de dierenwinkel zei de mevrouw ook al dat dat vaker voorkomt. Ze jankt het hele huis bij elkaar maar dat moet dan maar even!