jaarlijkse inenting

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

jaarlijkse inenting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Hallo

Net een bericht gekregen dat gizmo weer voor zijn jaarlijkse inenting moet komen
is dit noodzakelijk voor een binnenkat?

Groetjes Cindy
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: jaarlijkse inenting

Bericht door Dinky »

Wat ik op het forum heb meegelezen sinds ik me hier heb aangemeld zijn de meningen daarover verdeeld ;)

Zelf doe ik het niet. De eerste reden is dat we mee hebben gemaakt met loulou dat ze enting in het asiel had gehad toen ze werd gevonden maar toen ze net 2 dagen bij ons in huis was had ze alsnog niesziekte onder de leden en was het één hoopje ellende.
Daarnaast zou het voor Dinky voor enorm veel stress zorgen wat afgelopen donderdag ook wel bleek, toen kreeg ik haar met geen mogelijkheid in de reismand en heeft ze mij de rest van de dag bijna zitten wantrouwen. Dat doe ik haar dus niet aan voor een enting ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: jaarlijkse inenting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Vind t erg lastig kattenziekte is kleine kans niesziekte kan
zegt ze maar ja
hmm
moeilijke keus...
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: jaarlijkse inenting

Bericht door Brittenbolletje »

Ik zelf doe het wel. Ga het ook nooit meer overslaan. Lang geleden ooit gedaan 1 keer overgeslagen. heb het geweten. 2 katten kantjeboord. Waren er bijna niet meer. Moet er wel bij zeggen of het echt hierdoor komt om puur toeval maar ik ent wel. Daarbij kan het ook naar binnen waaien of je neemt het zelf mee naar binnen of een ander met katten of weet ik veel. Maar ik ben een schijter hierin geworden hihihih
Cerna

Re: jaarlijkse inenting

Bericht door Cerna »

Ook binnenkatten, maar ik laat wel jaarlijks tegen niesziekte enten en om de drie jaar kattenziekte voor de 10- katten. Cerná die inmiddels bijna 14 is, krijgt dus geen enting meer tegen kattenziekte. Ze komen niet op shows of met andere katten in aanraking plus dat ze inmiddels voldoende afweer heeft opgebouwd en daarom vind ik het niet noodzakelijk. Kattenziekte komt ook bijna niet meer voor, hoogstens nog onder boerderij- en verwilderde katten en daar komen ze toch niet mee in aanraking.

Niesziekte vind ik een ander verhaal. Dat kan dus wel zomaar opeens ontstaan heb ik gemerkt. Amber werd jaarlijks ingeënt en begon toch ruim 2 jaar geleden opeens te niesen. Dat is bij haar nu chronisch, maar doordat ze toch ieder jaar ingeënt wordt blijft het beperkt tot de voorste luchtwegen.
Toevallig is ze vanmiddag aan de beurt. De anderen zijn vorige week geweest, maar toen proestte zij nog en dankzij het mooie weer is ze nu al een dag of 5 niesvrij en daarom durf ik het nu aan want wanneer ik langer wacht en het donderdag weer gaat regenen, begint de "ellende" weer. De anderen worden op deze manier ook beschermd tegen Ambers genies.

Wanneer de katten vorig jaar nog hun volledige enting hebben gehad, kun je nu volstaan met alleen niesziekte (is trouwens maar een paar euro goedkoper dan volledige enting).
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: jaarlijkse inenting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Hmm dan doe ik t toch maar
het is nu een combi want giz is 1 krijgt ie nog 1 x de dubbele en volgend jaar kan t alleen voor niesziekte ofzo
dan doe ik t toch maar volgende maand
is niet erg toch een jaar en een maand ertussen?
Het kost 47,50 per kat,,,,
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: jaarlijkse inenting

Bericht door Brittenbolletje »

47,50 voor een hele cocktail. Dat is goedkoop :) en nee het staat niet op een maand meer ertussen
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: jaarlijkse inenting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Echt? Oh vond duur haha maar door t gewoon hij moet deze maand Mar ga rond 20 juli heb ik f wat meer centen
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: jaarlijkse inenting

Bericht door Ms Maaike »

Het consult (hier 33 euro) zit er ook nog bij in, misschien dat je het daarom duur vindt. Ik vind het ook meevallen. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: jaarlijkse inenting

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ja klopt het consult zit er bij in,,
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: jaarlijkse inenting

Bericht door catsini »

de meningen zijn verdeeld, maar info. kan je nooit genoeg hebben,
uiteindelijk is de keus aan jezelf, wel of niet inenten, wat is het risico?

http://www.microsofttranslator.com/bv.a ... tionen.jsp
Laatst gewijzigd door catsini op 10 jun 2013 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: jaarlijkse inenting

Bericht door Brittenbolletje »

Hier betaal je voor een cocktail dus 65 euries he. dus jou bedrag is niet zo hoog :)
Cerna

Re: jaarlijkse inenting

Bericht door Cerna »

Ben ik blij dat ik niet in het westen woon (hogere huisvestingskosten waarschijnlijk)!

Ik heb vorige week voor drie katten 110 euro betaald (alleen niesziekte): consult, volledige check, nagels knippen, chip controleren en enting. Niesziekte-enting kost hier 41,50 (incl. consult), volledige enting 44,50. Vond ik dus best wel prijzig, maar het kan dus nog vele malen erger.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: jaarlijkse inenting

Bericht door Brittenbolletje »

Ja afgelopen vrijdag heb ik 7 katten geent. compleet en 2 honden alleen de weil enting. bij mij thuis kosten 56 euro x 9 dus reken maar uit. normaal dus 65 x 9 :(
Cerna

Re: jaarlijkse inenting

Bericht door Cerna »

Verhuizen?
Plaats reactie