Kat verdwenen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
gwbonline
Kitten

Kat verdwenen

Bericht door gwbonline »

We hebben twee katten. Alles is nu zo'n vijf jaar goed gegaan, maar sinds twee dagen is een van de twee verdwenen. We hebben het hele huis afgezocht (het zijn binnenkatten). In alle hoekjes, gaten, dozen en wat allemaal nog meer mogelijk is. We zijn er vrijwel zeker van dat ze niet binnen meer is. Ze is altijd een beetje klein gebleven (groeiachterstand door de niesziekte). Ze heeft nooit aanstalten gemaakt om naar buiten te gaan, ze was eerder een beetje mensenschuw (maar bij mij niet). Ze was altijd de lieve kat van de twee. En nu is ze dus weg. Normaal gesproken zou ze meteen bij je staan als je rammelde met het schaaltje waar ze hun vlees op krijgen. Het kan haast niet zijn dat ze nog binnen is. Maar waar dan wel? Ik ben er voortdurend mee bezig. Nu weten we niets. Is ze dood, komt ze terug? Wat kunnen we nog doen? Hoe groot is de kans dat ze zelf terug komt?
Cerna

Re: Kat verdwenen

Bericht door Cerna »

Wanneer een kat, die nog nooit buiten is geweest, voor het eerst buiten komt, zal ze angstig zijn en wegkruipen en zich zelfs niet vertonen voor het vertrouwde baasje. Je moet dus heel veel geduld hebben en steeds weer blijven roepen en met een voerbakje op de grond tikken. En dan vooral bij zonsopgang en tegen de schemering (en dan niet 5 minuten, maar minstens een half uur). Overdag zal ze zich schuil houden, al die vreemde geluiden maken haar veel te angstig. Maar wanneer het buiten wat rustiger is zal ze eerder gaan reageren.
Ik verwacht niet dat ze erg ver weg zal zijn gegaan. Zijn er erg veel verstopplekjes bij jullie in de buurt?

Wij zijn een angstige kat wel eens een week kwijt geweest. Alles afgezocht, keer op keer naar dezelfde plekjes, maar niets, helemaal niets. Wanhopig werd ik ervan. En zo opeens was hij er toch, gewoon dicht bij ons in de buurt, maar te angstig om te komen. De honger won het echter toch van de angst en met leverworst (was hij stapelgek op) heb ik hem kunnen lokken.
Maar het belangrijkste is dat je de moed niet te snel opgeeft.

Wat kun je verder nog doen?
- briefjes ophangen in de buurt (evt. met foto),
- het asiel en de dierenambulance inlichten,
- het doorgeven aan Amivedi
gwbonline
Kitten

Bericht door gwbonline »

Je gaat toch van het ergste uit en dat ze nooit meer thuis komt. Ik heb al veel geroepen en met de schaaltjes gerammeld. Er zijn overal wel verstopplekjes te vinden. Zeker als je alles al een keer hebt afgezocht. Dan ga je verder kijken en dan kan ineens overal een kat zitten. Ik hoop wel dat ze terug komt en ga het de komende dagen wel proberen. Maar het voelt zo raar.
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Heb je haar al aangemeld bij amivedi, en bij het asiel? Als ze gevonden word, is het wat makkelijker het baasje terug te vinden, want ik neem aan dat ze niet gechipt is?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
gwbonline
Kitten

Bericht door gwbonline »

Hoeveel mensen nemen de moeite een gevonden katje naar het asiel te brengen of aan te melden als gevonden bij Amivedi? Ik wil de moeite wel doen, maar heeft het zin?
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Als je het niet doet weet je zeker dat het niet helpt. Veel mensen kijken op Amivedi, het is denk ik de bekendste site voor gemiste en gevonden dieren. Altijd doen vind ik zelf. Baat het niet, schaadt het niet.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Cerna

Bericht door Cerna »

Foei, wat een fatalistisch gedrag:
gwbonline schreef:Je gaat toch van het ergste uit en dat ze nooit meer thuis komt.
Hoeveel mensen nemen de moeite een gevonden katje naar het asiel te brengen of aan te melden als gevonden bij Amivedi? Ik wil de moeite wel doen, maar heeft het zin
Dat verdient je kat niet hoor!

Van onze kat vernamen we ook een week taal noch teken en toch vonden we hem terug, maar wanneer jij na 2 dagen al je kop laat hangen, dan weet je zeker dat je je kat niet terug zult vinden.
En ik heb een buurvrouw die haar kat kwijt was en "overal" gezocht had en toen wanhopig bij me kwam "Smokey is weg". "Dan gaan we zoeken!" "Heb ik al gedaan" "Dan zoeken we nog een keer en nog een keer. Die kat gaat niet in lucht op".
Nog geen half uur later hadden we de kat terug.

Veel zoeken, briefjes ophangen, Amivedi, asiel, geeft geen garantie op succes, maar op de bank blijven zitten en bij jezelf denken "het heeft toch geen zin, die kat komt niet meer terug" geeft gegarandeerd geen succes!.

En dus............
eveline1982
Tijger
Tijger

Sorry hoor, maar ik vind dit wel erg makkelijk! Je dier is weg en je hebt een paar keer met een bakkie gerammeld en voor de rest niks. Zo krijg je je kat natuurlijk nooit terug! Hoeveel moeite is het om 2 telefoontjes of mailtjes te sturen?????
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

gwbonline schreef:Hoeveel mensen nemen de moeite een gevonden katje naar het asiel te brengen of aan te melden als gevonden bij Amivedi? Ik wil de moeite wel doen, maar heeft het zin?
Hoe denk je dat de meeste katten in het asiel terecht zijn gekomen? Meestal zijn dat katten die zijn gevonden! Lijkt mij dus dat het zeker zin heeft.
En mensen die een katje vinden willen nog wel eens kijken op amivedi om te kijken of die kat ook wordt vermist door iemand. Wanneer dat niet het geval is loop je de kans dat iemand de kat houdt als hij niet wordt vermist.
Hoe meer kanalen je gebruikt des te groter wordt de kans dat hij wordt gevonden. Hang dus ook briefjes op in de buurt zodat de mensen die er lopen weten dat jullie kat vermist is.
Breng buren op de hoogte zodat die met je mee kunnen zoeken.

Wanneer je buiten gaat zoeken kan je dat het beste doen als het rustig is op straat dus 's avonds laat of 's ochtends vroeg. Dan is de kans groter dat hij tevoorschijn zal komen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
eveline1982
Tijger
Tijger

Ik heb ruim een half jaar geleden een poes gevonden, aan een drukke weg. Ik heb haar mee genomen naar huis en bij de dierenarts laten checken op een chip die er helaas niet was. Daarna heb ik een mailtje gestuurd naar amivedi en zelf de site afgespeurd, ook het asiel gebeld en de dierenambulance. Goed me ogen open gehouden als ik briefjes zag hangen op bomen, palen of in de supermarkt. Niks, noppes, nada! Die eigenaar dacht waarschijnlijk ook, waarom de moeite nemen? Kan me daar zo boos om maken, 1 lullig telefoontje, en die mensen hadden hun kat terug. Ze woont nu heerlijk bij ons, en we hebben haar laten steriliseren etc, haar "eigenaren" krijgen haar nooit meer terug, met hun lakse gedrag!
Sifra
Tijger
Tijger

Bericht door Sifra »

Ga vooral 's avonds laat zoeken. Dan is het stiller op straat en is de kans groter dat je haar hoort als ze jouw geroep beantwoordt.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
gwbonline
Kitten

Bericht door gwbonline »

Ik wil toch even reageren op de negatieve berichten over mijn 'instelling'. Alles wat mij als tip wordt aangedragen, heb ik al gedaan. Het enige waar ik mee aarzelde was de vermissing op een website vermelden. Ik denk nog steeds dat dat het minste zal bijdragen aan het vinden van mijn kat, omdat de meeste mensen denken dat een kat die buiten loopt wel een buitenkat zal zijn. Wat dat betreft mag ik ook een mening hebben. Het kwetst me wel dat ik dan ineens wordt aangevallen hierop, terwijl ik erg verdrietig ben over het feit dat poes weg is. Daar komt bij dat ik onze kat ken. Het is een fragiel beestje dat niet bij de eerste de beste voorbijganger om aandacht komt vragen. Ik heb een doos, een bakje met water en brokjes buiten neergezet. Ook wat kattenbakvulling, zodat poes het misschien ruikt. Ik rammel met hun vleesschaaltjes, ga regelmatig naar buiten om te kijken. Als dat allemaal niet genoeg is, weet ik het niet meer.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Omdat de MEESTE mensen denken dat is een buitenkat
maar niet alle mensen zoals Eveline
je kat zou maar zo iemand tegen komen
en dan? Dus ik zou t wel doen
'
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Kattebeest
Tijger
Tijger

Bericht door Kattebeest »

Verdriet kan wel eens omslaan in moedeloosheid. Ik zie de reacties die je krijgt als pepmiddeltje om toch keer op keer actief te gaan zoeken en het zeker niet op te geven.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Kom op alles ondernemen voor je kat en ook al denk jij dat het niet helpt...de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie