Misty

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

vanmorgen anderhalf uur bij haar geweest. Ze weigert te eten, maar heeft wel een half bakje brokjes gegeten toen ik er was. Kopjes gegeven, maar zo verdrietig. Ze heeft ook nog eens een kap op, zodat ze het infuus er niet uit trekt. Ze ruikt naar aceton en voelt vettig aan. Ik probeer deze spoeling nog en als het niet lukt of als ze het weer opgeeft laat ik haar los. Ze heeft ruim twee jaar mooi geleefd en dat wil ik zo houden.
Ik hoop dat ik morgen langs kan komen om haar weer te helpen met eten. Maandag kijken we verder. Eigenlijk wil ik haar wel mee hebben naar huis, zodat dit niet haar laatste indrukken zullen zijn.


Ik weet niet in hoeverre een kat op kan knappen na de tweede en derde dag aan het infuus gezeten te hebben.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Misty

Bericht door Dinky »

Wat moeilijk :-(
Duimen blijven doordraaien voor misty en jou;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Misty

Bericht door Cerna »

In 'Pluis' hebben we een kat gehad die 5 dagen aan het infuus heeft gelegen toen na 3 dagen bleek dat de waardes nog niet voldoende waren gezakt. Daarna met mooie waardes naar huis en zat na een maand zelfs onder de referentie. Ze heeft nog 8 fijne maanden geleefd.

Voor Misty is het nu de derde keer (toch?) en de nieren hebben iedere keer weer een knauw gehad, dus het is afwachten of ze zich nu weer zullen herstellen. Ik hoop het zo voor je!
Maar ik zou niet te snel stoppen met infuus. Het heeft z'n tijd nodig.
Ze is nog steeds veel te jong om al te gaan, maar soms beslist een lichaam anders.

Meid, heel veel sterkte en ik weet dat je de juiste beslissing op de juiste tijd zult nemen :pdtau:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Annet, dit zijn echt super goede dierenartsen. Zag toevallig bij een andere kat die in de opvang lag dat ze temgesic gebruikten en geen metacam achtige dingen. Stond op de status. verder niet gelezen, viel me gewoon op.

Ze zouden heus wel verder gaan met spoelen als ik dit zou vragen, maar Misty is hier echt heel depressief onder, echt extreem, dat valt hen ook op. Ze zit daar nu met een kap, omdat ze het infuus los trekt en is niet te behandelen. Ik kan alles met haar, daarom hoop ik echt dat er morgen een moment zal zijn om haar te kunnen stimuleren om aan het eten te gaan.
Het lastige is dat het 11 km verderop is en ik daar moet zien te komen. De bussen rijden wel, ik kom er wel. heb ze gevraagd dat als ze 's ochtends voor de dieren daar zijn ze mij bellen.

Kortom, het is echt een verschil in kat wie je laat behandelen. Jelle lag ook aan het infuus en was na een dag al ontdooid. Iedereen is nog steeds verliefd op hem daar. Hij heeft zijn hele gebit eruit ( FORL) en zal waarschijnlijk geen last meer hebben van zijn nieren. Wel ligt hij sindsdien elke nacht tegen mij aangeplakt. Hoe groot de groep ook is, ze zijn allemaal erg gehecht aan hun eigen wereld en Misty heeft veel te veel meegemaakt in haar jonge leventje.

Drie dagen is vrij normaal, er moet dan iets te zien en te merken zijn. Misty zou na vijf dagen doodgaan van ongeluk denk ik. Blijft moeilijk!

Bedankt voor je lieve woorden en je steun!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Misty

Bericht door jennli »

Poe Bella, heftig weer voor Misty! Wil je haar over haar hoofd en rugje aaien van me en zeg tegen haar dat ze een sterke meid is. Klinkt misschien idioot, maar ze vindt het vast fijn.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Misty

Bericht door flower1980 »

Ik heb even je topic doorgebladerd, wat een verhaal. In ieder geval sterkte en beterschap met Misty!
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Cerna

Re: Misty

Bericht door Cerna »

Bella, hoe gaat het nu met Misty?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Vandaag komt ze weer thuis. Ze heeft gisteravond anderhalf bakje brokjes gegeten toen ik bij haar was en vandaag heeft ze ook zonder mij gegeten.
Haar nierwaardes zijn ondanks ruim drie dagen spoelen amper gedaald. Je kan het ook heel duidelijk ruiken en voelen bij haar.

Eigenlijk is dit het afscheid van haar. We weten dat haar waardes extreem hoog zijn. Als ze echt niets meer wil eten laat ik haar inslapen, dan is het niet meer eerlijk naar haar toe. Ze heeft ondanks haar torenhoge waardes een goed leven gehad ook al is het te kort.
Ik hoop dat ze nog een wondertje verricht en het nog een tijdje volhoudt, zodat ze fijne indrukken overhoudt aan haar leven.

Om 13.00 ga ik haar ophalen en lekker van haar genieten.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Misty

Bericht door BloemTetsu »

:( Ik heb hetzelfde meegemaakt. Maar we konden haar niet meer meenemen. Haar crea was 1500.

Ik wens jullie nog een hele fijne tijd samen, geniet. Voor straks heel veel sterkte!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Cerna

Re: Misty

Bericht door Cerna »

Arme Misty, arme jij.
Ruim 2 jaar in geleende tijd is mooi, maar het hadden er nog veel meer moeten zijn! Echter, zolang ze nog eet en niet spuugt blijft ze misschien nog wel een tijdje bij je. Ik hoop het echt voor je. :epray:

Vanmorgen met de katten voor hun inenting bij de dierenarts en zij kon het niet geloven dat Noa nierfalen heeft: zo'n mooi dikke vacht, goed gewicht, geen bloedarmoede, geen acetonadem. Wonderlijk, vond ze het. En dat met een crea van (vorig jaar gemeten) 306.
Ik had het graag iedereen met een nierfaalkat gegund!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Bianca, dat is ook heel extreem. Voor jullie ook heel naar geweest. Het blijft een nare ziekte. Hoe je je best ook doet met voeding, soms gaat het mis.Katten blijven er gevoelig voor.

Annet, heerlijk dat Noa het zo goed doet! De waardes zijn inderdaad hoog, maar wel leefbaar en het zit niet altijd in de waardes. Misty's eerste waardes waren hoger dan nu, ook na de spoeling (605) Toch deed ze het met maar 1 spoeling toch bijna 2 jaar goed en na de 2e een half jaar.
Haar waardes zijn lager dan toen ze de eerste keer naar huis ging en zich goed voelde, nu raakt het op.
Als ik het zo hoor gaar Noa het nog een tijd goed doen!

Misty ligt lekker bij te komen in de zon op het vensterbank, raam open, lekkere frisse lucht. Even bij komen. De anderen laten haar met rust. Vanmorgen heeft ze al gegeten, straks weer proberen. Ik haar ook wat kipfilet, vindt ze heerlijk.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Misty

Bericht door Adriana »

gelukkig is ze weer thuis in haar vertrouwde omgeving al weet je niet voor hoe lang..
lijkt me moeilijk en ook wel verdrietig maar je hebt er alles aan gedaan als het nu niet meer lukken wil..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Dank je. Ze wil wel eten, ze hadden nu toevallig even Hills. Heb alle bakken met KD gevuld. Ze wil gewoon zonder gedoe haar gangetje gaan. De anderen zijn er niet rouwig om, weer eens iets anders ;-)

Ik ben echt dankbaar voor deze mooie jaren en ik weet niet wat haar is overkomen in de tijd dat ze weggelopen is tijdens haar plaatsing. Bedacht mij net zelfs dat de mensen waar ze vandaan komt zo onbetrouwbaar waren dat haar leeftijd misschien niet eens klopt. Doet er niet aan toe, ik geef haar een zo mooi mogelijke tijd en als ze aangeeft dat het genoeg geweest is voor haar luister ik naar haar.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Misty

Bericht door jennli »

Bella, kippevel, geniet nog van je meisje.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Ze heeft heel veel gegeten. Senior en KD brokken. Ik ga zo wat kipfilet koken voor de boulilion zodat ik zie dat ze genoeg drinkt. Verder loopt ze nu met haar magere lijfje vrolijk door het huis haar gang te gaan.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie